Hvala predsednica za besedo. Lep pozdrav vsem skupaj, tako poslancem, kot tudi vsem gostujočim na današnji seji.
Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj podpira predlog resolucije in poudarja, da je raba jedrske energije v kombinaciji z obnovljivimi viri energije ključnega pomena za zagotovitev stabilne oskrbe gospodinjstev in gospodarstva z električno energijo in s tem nadaljnjega razvoja Slovenije. Podobno mnenje deli tudi zainteresirana komisija Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance, ki ocenjuje, da je jedrska energija edina alternativa, saj je bil na področju obnovljivih virov energije v preteklih 15 letih storjen premajhen napredek. V zvezi z vsebino predloga resolucije se je komisija sicer spraševala, ali je smiselno v 36. točki navajati, da naj se elektroenergetski sistem nadgrajuje z uvajanjem obnovljivih virov, saj predlog resolucije ureja rabo jedrske energije. Prav tako se je spraševala, ali sodi v predlog resolucije navedba v 37. točki, da se podpira širitev uporabe jedrske energije tudi z gradnjo novih jedrskih elektrarn z malimi modularnimi reaktorji, saj je razvoj tovrstne tehnologije jedrske energije še v povojih in razvojno zelo zaostaja za razvojem že preverjene tehnologije v Nuklearni elektrarni Krško. Širši družbeni konsenz o projektu EX2 kot najpomembnejši strateški projekt nizkoogljičnega vira električne energije v Sloveniji bomo po mnenju komisije lahko dosegli le z ustrezno vodenim procesom priprave projekta, ki bo imel predhodno zagotovljeno podporo in soglasje lokalnega oziroma širšega regijskega okolja. Pri tem je ključnega pomena dialog vlade in investitorja z organi lokalne samouprave in lokalnim prebivalstvom. Zato je nujno, da se vse aktivnosti v zvezi s širitvijo jedrskega programa v Sloveniji pravočasno in konkretno komunicirajo z občino Krško in regijo Posavje in s tem zagotovi vpetost lokalnega okolja in širše regije v procese odločanja. Ob obravnavi predloga resolucije komisija opozarja na dolgotrajnost postopkov umeščanja prostorskih ureditev državnega pomena v prostor, kar je povezano tako z vlogo civilnih iniciativ v prostorskem načrtovanju, kot s preobilico birokratskih ovir in odsotnostjo učinkovitega medresorskega usklajevanja. Da bi pravočasno zagotovili nadgradnjo elektroenergetskega sistema s širitvijo jedrskega programa in se izognili zamudam. Pri pripravi in izvedbi projekta C2 je nujno sprejeti ustrezen zakonodajni okvir in nasloviti tovrstne izzive. Slovenija mora pri prehodu v nizkoogljično družbo pravočasno zagotoviti zanesljivo energetsko zanesljivost energetske oskrbe in energetsko neodvisnost, zato si ne moremo privoščiti časovnega zamikanja izvedbe tega ključnega strateškega energetskega projekta. Hvala.