Govor

Ja, hvala lepa za besedo.

Zdaj, kar zadeva kategorijo, na katero bi se ta referendum nanašal, tu ni nobene selektivnosti. Nanaša se na vse funkcionarje. Treba je vedeti, da so funkcionarji praviloma tisti, ki odrejajo v veliki večini, tudi imate v drugih inštitucijah in oni so tisti, ki odločajo, kdo bo šel ali pa kdo ne bo šel na testiranje, in če je funkcionar, bom rekel, podvržen temu, sam sebe ne bo poslal na testiranje, tako da, vi imate primere, ne vem, ko se je pač celo minister sedanji hvalil, da je uživalec občasen uživalec drog in zdaj mi pa povejte ali bo ta minister šel na testiranje ali ne bo šel, vladni funkcionar. Vlada ima dostopen dokument, ki je bil objavljen in tega, tega, ne vem, niste storili.

Drugo, kar je, jaz mislim, da tu ne gre za nobeno kakšno posebno zadevo. Zdaj, če nekdo gre na zdravniški pregled, mu lahko to zraven opravijo, tudi ta test, nobenega problema ni. Nobene težave ni, če mu lahko kri pregledajo, če mu vodo pregledajo, če mu srce pogledajo, če mu fizični test naredijo in še kaj zraven, če se kaj pojavi, bi lahko to mimogrede tudi to naredili. Samo zanimivo, da funkcionarji, ki hodimo na zdravniške preglede, tega pač noben od nas ne zahteva niti ne naloži pri pregledih, da se to izvede; to bi bilo povsem možno in modro narediti. Zdaj jaz mislim, da gre pri funkcionarjih tudi za posebno kategorijo ljudi, zato ker imajo tudi posebna pooblastila, tudi odločajo o marsičem; ne samo, ne vem, o tem ali za mašino delamo ali ne delamo, ali kdo kaj prižge ali ne prižge ne vem kaj, ampak upravljajo s sistemi. Imate vlado, imate sodstvo, imate tožilstvo, imate Državni zbor, imate Državni svet, imate lokalne funkcionarje, vsi ti odločajo v okviru svojih pooblastil in vsi odločajo praviloma tudi z velikimi zneski in sprejemajo tudi odločitve, ki zadevajo mnogo ljudi. Mnogo ljudi. Tako mi v Državnem zboru kot vlada, drugi funkcionarji in tako naprej. Skratka menim, da je treba te stvari postaviti v neko pravo korelacijo. Zdaj to, da se odvisnost otrok povečuje tudi pri mladih, pri celo premladih, je pač ena stvar, ampak ti ljudje, ki so zdaj premladi, bodo nekoč lahko tudi funkcionarji. To gredo, generacije se menjavajo in zato je treba pač tukaj po našem mnenju imeti neko, neko, neko ureditev, ki bo, ki bo to omogočila. Zdaj ne vem, kakšno je stališče Vlade do kanabisa, niste dali nobenega mnenja tam. Niste dali mnenja, ker se prepovedana droga, ne, sprašuje ljudi, če se lahko prepovedana droga, po zakonu prepovedana droga uporablja v osebne namene. Čudno je to mnenje Vlade. Tu predlagamo preverjanje, testiranje, ki je lahko periodično, pač ne vem, kako se bo to z zakonom uredilo, lahko na štiri leta, lahko vsako leto, pač to je stvar dogovora in zakonske ureditve, pa nasprotujete in se sklicujete, ne vem, na neke, na neko delovnopravno zakonodajo, ki jo izvajajo prav ti funkcionarji v okviru svojih pooblastil v Državnem zboru, na Vladi, na ministrstvih, na inšpektoratih, na policiji, sodstvu in tako naprej. To je nerazumljivo stališče Vlade. Po eni strani se je umaknila in ni imela mnenja, čeprav je bil, je bilo mnenje Zakonodajno-pravne službe ravno tako, bi rekel, neskladno in se ga, ste ga popravili tako, da ste iz dveh nejasnih vprašanj naredili, iz enega nejasnega naredili dve nejasni, ob tem da je pravna podlaga pri drugem vprašanju, kar zadeva osebno uporabo prepovedane droge, taka, da prepoveduje to v osebne, uporabo kanabisa v osebne namene. Tam vas ni nič zmotilo. Čudno je ta Vlada, milo rečeno čudno, če takih stvari ne zazna oziroma se umakne in ne da stališča. Po drugi strani pa iz petnih žil vlečete mnenje, kaj bi bilo treba narediti. Če naredimo prometni prekršek ali pod alkoholom ali pod drogami, je jasen postopek. Samo ni rečeno, da te bodo, da te bodo ustavili takrat, ko boš ali tak ali drugačen. Tu pa mislim, da je smiselno, da se te stvari, da se ljudi vpraša, ali želijo jemati in dopušča, da so njihovi funkcionarji, ki so voljeni ali imenovani, lahko pod vplivom prepovedanih substanc ali niso. To pa, to je pa za to Vlado našo sporno.

Tako, da predlagam, da pač s popravki, ki smo jih predlagali, te stvari sprejme in jaz mislim, da smo v veliki meri, v največji možni meri, sanirali tudi pripombe Zakonodajno-pravne službe, v največji možni meri, če ne celo v celoti, ker, da rešujemo funkcionarjev, ne ločimo funkcionarjev po nobeni kategoriji, ampak je to splošna določba in ve se, kdo je funkcionar po enem, drugem ali tretjem zakonu.

Hvala lepa.