Najlepša hvala, podpredsednica.
Lep pozdrav vsem!
V Levici zagotovo stojimo za tem, da če obstajajo kakršnikoli sumi kaznivih dejanj ali katerihkoli zlorab, da so za to odgovorni predvsem organi pregona, da imamo za to predkazenske postopke in potem vse, kar sledi ne glede na to, kdo je osumljen, ali je to predsednik Vlade, nekdanji direktor nekega podjetja ali katerikoli navaden državljan. In na tej točki se za nas seznam, ki je opredeljen v tej zahtevi, ki jo je podal Državni svet, tudi zgodba zaključi. Namreč, ko smo videli vso dogajanje okoli zahteve za odreditev te preiskave je bila prva misel predvsem ena in to je bizarnost. Spomnimo se kako se je glasovalo v Državnem svetu v tej parlamentarni preiskavi z večjimi prekinitvami, ne vem kakšnimi postopkovnimi in poslovniškimi posvetovanji do na koncu razbitega pulta. In mislim, da je to nekako plastična ponazoritev tega kam je tudi o tem, kar so govorili nekateri pred mano pripeljal naš demokratični ali pa če želite parlamentarni sistem v tej državi. Državni svet na žalost ni nek tvorec ali pa nek pravi drugi dom tega parlamenta, ampak je predvsem v zadnjih časih še to toliko bolj eksplicitno postal sredstvo za politično izkoriščanje določenih političnih opcij, zaradi tega brez zamere lahko trdimo, da je na žalost Državni svet nekakšno slepo črevo slovenske demokracije. Slepo črevo, ki služi predvsem temu, da se takrat, ko je seveda opoziciji oziroma desnici to koristno, izglasujejo veta na določene zakone in kot v tem primeru odredi parlamentarno preiskavo, ki jo bo moral Državni zbor izvajati ne Državni svet, zaradi tega nameniti seveda poslanske resurse in tudi predvsem časovne resurse. In glede na inflacijo preiskovalnih komisij, ki jih tudi, ki jo tudi opažamo v zadnjih letih, to ne bo koristilo po eni strani. Ne neki konkretni preiskavi, po drugi strani pa ne tudi temu, da bi parlamentarna preiskovalna komisija prišla do kakršnihkoli, dajmo reči učinkovitih zaključkov. Lahko pričakujemo, da bo šlo predvsem za obračunavanje, upam si trditi, med dvema političnima strankama in to zagotovo ni predmet ali pa namen katerekoli preiskovalne komisije. To seveda postavlja tudi resno vprašanje ali je naša ureditev v ustavi sploh smiselna, se pravi to, da lahko Državni svet odredi Državnemu zboru, da mora nekaj preiskovati in seveda zaradi tega tudi nameniti neke svoje resurse in sploh kakšna je še vloga in namen Državnega sveta v naši parlamentarni demokraciji. V Levici stojimo za tem, da bi bilo smiselno Državni svet ukiniti.
Kar se tiče predloga, ki je danes na naši mizi. Seveda o njem ne bomo glasovali, ker je odrejen v skladu z Ustavo, in tu niti ni nobene izbire, ampak kot rečeno, se pridružujem tudi stališču kolegov iz Poslanske skupine Socialnih demokratov na tej točki in v takšni obliki kot so trenutno znane stvari je v tisto kar moramo polagati upe predvsem to, da ja, naši organi pregona še vedno delujejo in jaz nimam nobenih dvomov kot so ga sicer izrazili v Novi Sloveniji, da bodo organi pregona seveda opravili svoje stvari, opravili svoje delo. Če ne zaupamo policiji, če ne zaupamo ostalim organom, potem verjetno ne zaupamo več v demokracijo kot tako. Jaz to upanje še imam, v Poslanski skupini Levice to upanje še imamo in smo prepričani, da bodo naredili vse, kar je potrebno za to, da pridejo kakršnimkoli stvarem do dna. Po drugi strani pa, še enkrat, vidimo predvsem to zahtevo za odreditev parlamentarne preiskave kot politično zlorabo. Zelo očitno in zelo jasno je, da gre za sredstvo, ki ga je uporabila stranka SDS za to, da preko Državnega sveta pripelje v Državni zbor nekaj, kar jim tu notri očitno ni uspelo ali pa niso želeli in iz tega vidika je to navadna zloraba in pri taki zlorabi seveda je zelo težko resno sodelovati in poslanke in poslanci Levice v tej razpravi danes ne bomo sodelovali.