Govor

Jure Trbič

Dobro jutro. Spoštovana predsedujoča, hvala za besedo. Lepo pozdravljeni in pozdravljeni torej, kot vemo, skupina poslank in poslancev s prvopodpisano Jelko Godec je predlagala dopolnitev Zakona o lokalni samoupravi. V predlogu zakona predlagatelj predlaga uvedbo obveznega soglasja občinskega sveta pred sprejemom sklepa Vlade Republike Slovenije. Rad bi tu naredil piko, pa ne morem. Namreč poved se nadaljuje, in sicer gre o nastavitvi nezakonitih migrantov ali vzpostavitvi azilnega doma ali njegove izpostave na območju države. Zakaj bi raje naredil piko? Ker pravzaprav pri tej točki lahko govorimo izključno o odnosu med lokalno skupnostjo oziroma pristojnostmi organov lokalne skupnosti in pristojnosti organov državne države. Torej Vlada v mnenju uvodoma poudarja, da predstavlja sprejem takšne odločitve, torej odločitve o začasni nastanitvi prosilcev za mednarodno zaščito preko organizacije izpostave azilnega doma, eno odločitev, ki sodi v državno pristojnost, začasna nastanitev prosilcev za azil. Ne glede na morebiten pomen, ki bi ga morebiti lahko imela za določeno lokalno skupnost, sama po sebi ne more predstavljati lokalne zadeve, ki bi zadevala zgolj prebivalce, torej določenega teritorija. Saj nenazadnje odločitev o umeščenosti posameznih nastanitvenih kapacitet za prosilce za mednarodno zaščito temelji na raznih strokovnih analizah in ocenah, ki se opravijo za celotno območje države in upoštevajo različne strokovne dejavnike, kot so denimo smer migracijskih tokov, varnostni vidiki, bližina in oddaljenost od naselja in podobno. Vlada tako poudarja, da bi lahko zahtevano predhodno soglasje lokalnih skupnosti pred vzpostavitvijo izpostav ali azilnega doma lahko privedla do onemogočanja vzpostavitve le teh, posledično pa do stanja, ko bi država ne spoštovala tako evropsko kot nenazadnje nacionalno zakonodajo. Vlada še poudarja, da drži: evropska listina lokalne samouprave spodbuja državne organe, da kolikor je le mogoče lokalne oblasti pravočasno in na primeren način vprašajo za mnenje za načrtovanje in odločanje pri vseh stvareh, ki jih seveda neposredno zadevajo, vendar sočasno ta listina ne specificira ne načina niti stopnje posvetovanja z lokalno skupnostjo, ki ji država kot taka mora zadostiti. Ta je odvisna od konkretnega primera, pri čemer pa se tudi dopušča, da se zaradi razlogov nujnosti ali celo izrednih razmer to posvetovanje opusti. Izhajajoč iz navedenega Vlada izpostavlja, da je sprejemanje odločitve o vzpostavitvi začasne izpostave azilnega doma vprašanje, ki ja do neke mere seveda posega tudi v vprašanje lokalnega okolja, v lokalne skupnosti v kateri je vzpostavljena ta začasna izpostava, zato je vsekakor potrebno pri iskanju najustreznejše izvedbe sodelovati tudi z lokalno skupnostjo. Sočasno pa je res, da je država tista, ki mora sprejeti primerne in ustrezne ukrepe za zagotavljanje spoštovanja človekovih pravic na njenem ozemlju. Zato Vlada ocenjuje, da predlagana zakonska rešitev ne predstavlja ustrezne rešitve, kajti pri opredeljevanju do predloga je potrebno, kot že uvodoma rečeno, izhajati tu iz razmerja med pristojnostmi lokalne skupnosti in državnih organov. Tako naj zaključim s tem, da Vlada omenjenega predloga ne podpira. Hvala lepa.