Govor

mag. Branko Grims

Spoštovani, vsem zbranim prav lep pozdrav!

Obisk Vere Jourove na Ustavnem sodišču Republike Slovenije odpira zelo pomembno vprašanje o tem, kaj Evropska unija sploh je in odgovor je preprost. Če pogledate temeljne akte Evropske unije in s tem v zvezi tudi odločitve Republike Slovenije je jasno, da je Evropska unija povezava suverenih nacionalnih držav, ki so samo prenesle en del svojih pristojnosti, en del svoje suverenosti na institucije Evropske unije. Samo taka ureditev izhaja iz pač aktov Evropske unije in samo taka ureditev je skladna s pravnim redom. Ustavno sodišče Republike Slovenije je torej pri taki ureditvi branik pred samo voljo Evropske unije, če kdo dvomi, da je to pravilna, edina pravilna ureditev v Evropski uniji, naj si pogleda kako ravna nemško Ustavno sodišče, ki zelo pogosto presoja akte Evropske unije in njihovo skladnost z Ustavo Nemčije. Tako bi moralo ravnati tudi slovensko Ustavno sodišče. Kaj ima potem predstavnica izvršilnega dela oblasti, se pravi Evropske komisije za iskati na Ustavnem sodišču Republike Slovenije ob tem, ko s sabo še nese opomnik v katerem kvalificira vrednostno nekatere odločitve Ustavnega sodišča, recimo, da je zadržanje Zakona o RTV Slovenija kontroverzno, sporno torej. Ali ima kdorkoli v institucijah Evropske unije, zlasti pa ena evropska komisarka taka pooblastila? Odgovor je preprost, nima jih niti v teoriji. To se pravi, gre za očitno prekoračitev pooblastil, za očitno zlorabo funkcije evropske komisarke in za poseg v suverenost Republike Slovenije. S tem imamo v resnici opravka in zaradi tega je treba temu reči zelo jasen in odločen ne. In zaradi tega smo tudi v poslanski skupini predlagali ustrezne pač predloge, ustrezna priporočila, ki ste jih vi seveda soglasno zavrnili. Zakaj v resnici gre pri tej samovolji evropskih funkcionarjev? Ni Slovenija prvi tak primer, še kar nekaj jih je bilo, Poljska, Madžarska in tako naprej, tudi Slovenija v času prejšnje vlade. Gre za očitno zlorabo institucij Evropske unije za izvajanje političnega pritiska na posamezne politike, Vlade ali v danem primeru pač opozicijo v posamezni državi članici. Take pravice seveda nima nihče. To je čista zloraba oblasti. Kaj to povzroči? To krepi tiste sile, ki potem trgajo Evropo narazen. To se pravi, tisti ki zlorabljajo evropske funkcije, evropske institucije za politično obračunavanje z drugače mislečimi v članicah Evropske unije so razbijači Evropske unije, so tisti, ki Evropsko unijo razbijajo, polne besede, polna usta so jih seveda, enotne Evropske unije, pa močne Evropske unije, njihova dejanja gredo pa popolnoma v nasprotni smeri, so protipravna, so v nasprotju s temeljnimi akti Evropske unije, so nedopustna in v Sloveniji bi morali na to ustrezno reagirati. V opoziciji smo: zahtevali smo izredno sejo, naši poslanci v Evropski uniji so zahtevali predstavitev teh dokumentov, ki se še kar skrivajo, če bi bilo seveda vse v redu in tudi tisti tam očitno zelo dobro vedo, da niti slučajno ni bilo nič v redu in nič skladno z akti Evropske unije. Potem bi te akte takoj razgrnili, jih ne bi počrnili, jih ne bi skrivali. Zdaj je še vedno ostal en del počrnjen in bo po napovedih doktor Milan Zver moral sprožiti tožbo zato, da se tudi to pokaže. Javnosti, kar je popoln absurd. To skrivaštvo seveda jasno kaže, da se je šlo preko aktov, ki urejajo delo Evropske unije. Da se je v Evropski uniji zavestno, torej naklepno zlorabilo pač institucije Evropske unije, da so konkretni funkcionarji, v tem primeru Věre Jourove ravnali zavestno, torej naklepno, v nasprotju s temeljnimi akti Evropske unije, drugače takega ravnanja preprosto ni mogoče razumeti. Kar seveda opozarja vse, da to ni tista Evropska unija za katero smo se odločili in kakršno smo tudi potrdili s sprejetjem ustreznih sklepov in aktov v tem Državnem zboru. To je izjemno pomembno politično vprašanje, ki bi zahtevalo mnogo širšo razpravo, predvsem pa ne tako lahkotno zavrnitev, ker gre očitno za to, da nekateri iz tega pač črpate politično korist, namesto da bi se temu jasno in odločno uprli, ker gre za obrambo države Slovenije, za obrambo naše suverenosti, za obrambo našega ustavnega reda in kdo je za to odgovoren. Trije. Prvič, jasno, sama Věra Jourová oziroma Evropska komisija, ki pri tem, kot se temu po domače reče, očitno drži »štango«, zato sem tudi javno glasoval proti sedanji predsednici, če bi kadarkoli hotela še kaj kandidirati, in verjemite, da bom to naredil tudi naslednjič. In drugo, je za to kriva Vlada Republike Slovenije, ki si je zdaj tukaj za tem pultom lepo Pilatovsko prala roke. Kdo pa je organiziral njen obisk? Kdo je pomagal organizirati njen obisk? Vlade in njene službe. Saj ni bila Vlada ne obveščena o vsem tem, kaj prihaja, kdo prihaja in kam namerava iti. To se pravi, je tudi Vlada sokriva za očitno kršitev suverenosti Republike Slovenije in je to njena odgovornost. In seveda tretja je odgovornost Ustavnega sodišča, zlasti njegovega predsednika, ki takega obiska preprosto ne bi smeli dovoliti in ne potem se izgovarjati saj taki obiski so običajno. Ne taki obiski so bili, kolikor je meni znano, samo v Romuniji pa pri nas in v obeh primerih je zadeva, blago rečeno, skrajno sporna. Očitno v nasprotju s pravom Evropske unije in gre za očitno prekoračitev pooblastil. Toliko o tem, kaj v resnici obisk Věre Jourove pomeni. Obisk Věre Jourove ni bil nič drugega kot grob poseg, političen poseg v suverenost Republike Slovenije, s tem da so slovenske institucije, žal tudi Ustavno sodišče in žal Vlada Republike Slovenije, pri tem vehementno asistirale, ker so pač iz tega črpale politično korist. Vse to je popolnoma nedopustno ravnanje, za katero bi morali in bodo prej ali slej ti ljudje tudi odgovarjali. Kajti če nekdo dovoli očitno protiustavno, očitno nezakonito, s temeljnimi akti Evropske unije v očitno skrajnem nasprotju poseganje posameznih funkcionarjev institucije Evropske unije v suverenost naše države, mora za to odgovarjati tisti, ki je to storil in tisti, ki je to omogočil. In danes gre za to, da se pove jasno, da so taki posegi nedopustni ne samo v Sloveniji, povsod. Toda v našem primeru mi branimo Slovenijo, slovensko suverenost, slovensko ustavno pravno ureditev, slovenske institucije, vse tisto, kar predstavlja slovensko državo, nacionalno državo in njeno pravno ureditev. Samo tisto, kar smo prenesli z ustreznimi odločitvami na institucije Evropske unije, naj Evropska unija izvršuje - izvršuje v korist razvoja Slovenije, v korist varnosti Slovenije, v našo skupno korist, v korist slovenskega podjetništva; ničesar izven tega pa se nima Evropska unija pravico vmešavati, ostalo je naša pravica, naša pristojnost, naša suverenost. Gospe in gospodje, tu je Slovenija, in to velja tudi za Evropsko unijo, tudi za Věro Jourovo, tudi za Evropsko komisijo in čas je, da se to zelo jasno pove. In te besede je treba slišati tudi v Bruslju.