Govor

Arnej Galjot

Hvala za vprašanja.

Zdaj trenutno bom rekel tako, mi Slovenija je tranzitna država, kot ste že sami rekli in tudi mogoče se res zmanjšuje ta prevoz, to gledamo mi, glede na to, koliko ladij približno pride v Luko Koper na leto. Tako da to se malo zmanjšuje. In pa tudi, kar se tiče samega inšpekcijskega nadzora. Slovenija je ena od redkih držav oziroma če ne celo edina, ki ima mobilno enoto, ki nadzoruje prevoz teh tovornjakov in ostalih prevoznih sredstev na terenu in je tudi sama sposobna, brez policije, ustaviti tak prevoz. Tako, da kar se tiče nadzora, mi imamo dosti dober nadzor, ampak seveda, tako kot ste rekli, nikoli ni preveč. Ker sam prevoz živali, že sama komisija je rekla, da je imela dve izbiri, ena varianta je prevoz prepovedati, druga varianta je pač to, kar je zdaj prišlo ven. Zdaj, zakaj prevoza ne prepovedati, to je ogromno enih teorij. Že, če ne eno, drugo je, če ne bomo mi prevažali, bo prevažal nekdo drug, ki bo še pod slabšimi pogoji. To je pač ena od njih.

Zdaj, kar se pa tiče vašega vprašanja. Trenutno je tako, da je dolgi prevoz daljši od 8 ur. Prevoz pomeni od časa, ko je naložena prva žival, pa do časa, ko je razložena zadnja žival. In trenutno je tak, da recimo lahko ta prevoz traja neskončno in zato je tudi potrebna ta uredba, ki to ureja, da je prevoz omejen. Ta uredba sicer kratek prevoz omejuje na 9 ur, nova in tudi sam prevoz v klavnico je zdaj po novi uredbi naj bi bil dolg samo 9 ur, če je možno. To pomeni, da tukaj je napredek.

Kar se tiče pa samega TRASES(?). Trenutno se prek TRASES vodi bolj kot ne samo spričevala. Evropska komisija pa ima željo, da bi se cela pot plus vsa dovoljenja in stvari, ki jih potrebujejo prevozniki in vozniki, urejala preko TRASES, torej digitalno, in da bi tudi se pred začetkom dolgega potovanja določile neke oporne točke, kjer bi se moral ta voznik javljati preko TRASES, da bi se točno vedelo kje je in če je tako kot je bilo v planu poti.

Hvala lepa.