Govor

Hvala lepa, spoštovana gospa predsednica. Lep pozdrav vsem, še posebej predstavnikom ministrstva. Pozdravljamo, da je predlog stališča Republike Slovenije bil usklajevan praktično z vsemi ministrskimi resorji. Prav tako je bilo narejeno posvetovanje z mnogimi deležniki, zbornicami, tudi nenazadnje Evropski potrošniški center, Banka Slovenije in tako naprej.

V tem sicer kar obširnem poročilu Vlade oziroma gradivu Vlade ne vidimo kakšne so bile pripombe, če so bile kakšne bistvene, vseh teh, s katerimi, vsemi temi deležniki, s katerimi je bilo stališče usklajevano in opravljeno posvetovanje. To bi bilo morda zanimivo slišati. Morda pa, da ni bilo kakšnih posebnih pripomb.

Dejstvo je, da je pravzaprav razlog za revizijo te direktive o paketnih potovanjih, poročilo Evropske komisije iz leta 2021, ki je posebej razkrilo nekatere pomanjkljivosti direktive, obstoječe direktive v času krize. To stališče, ki ga predlaga Vlada, mi podpiramo. Je pa pozornemu bralcu se pojavi vprašanje, ne vem katera stran je točno to, v glavnem tam kjer piše: "Republika Slovenija pozdravlja revizijo direktive o paketnih potovanjih in meni, da so takšne spremembe dobrodošle in potrebne." Potem pa, to kar pravim, da se mi pojavlja vprašanje - Republika Slovenija vseeno opozarja, da je treba nove določbe natančno preučiti in zagotoviti sorazmernost predlaganih ukrepov s cilji ter njihovo usklajenost s pravnim redom Republike Slovenije. In zdaj pozor! Prav tako je treba zagotoviti, da se s predlogom uredbe ne zmanjšuje raven varstva potrošnikov. Katere uredbe? Mi imamo na mizi direktivo. Zdaj, ali gre za lapsus ali pa jaz ne znam nasloviti, za katero uredbo gre. In zdaj konkretno vprašanje. Vsi vemo, v praksi, da so določeni organizatorji turističnih potovanj mala in srednja podjetja, ki gotovo nimajo oziroma ne zmorejo v finančnem smislu organizirati turističnih paketov brez predplačil. Ali se zdaj tu zadeva kaj spreminja, višina predplačil? Ker ravno tu je bil tudi problem v času covida, ko potrošnik ni bil dovolj zavarovan, potovanje je odpadlo zaradi pandemije, organizator pa potem naenkrat ni bil več v stanju teh stroškov oziroma predplačil povrniti. So tu na tem, na tej vsebini kakšne posebne varovalke za potrošnike? To me zanima. Sicer pa mi v Novi Sloveniji pozdravljamo to stališče. Hvala lepa.