Govor

Hvala, predsedujoča, za besedo. Lep pozdrav kolegom in kolegicam, ministrom in ostalim prisotnim. Kar se te resolucije tiče in pa varnosti in nasilja, dejansko me nekako žalosti, da kljub tisočletnem razvoju človeštva, če se vedno o tem pogovarjamo, nismo dorasli temu, da bi nasilje dejansko odpravili v družbi, ampak nasprotno, se dejansko še širi tudi z digitalizacijo se širi tudi polje, kjer se nasilje pojavlja in se s tem zagotavlja manjša varnost. Tako, da na neki strani je ta resolucija dobrobit dober dokument, predvsem v tem zavedanju, da je varnost zelo pomembna, kajti varnost je tako pomembna oziroma je potrebna takoj za biološko potrebo človeka. In zato moramo varnost zagotavljati, izvajati vse ukrepe, tako na vseh nivojih, predvsem pa od nas kot politikov na državnem nivoju in tudi lokalnem nivoju, da sodelovanje vseh institucij zakonodajne veje oblasti, izvršilne, vseh inštitucij, ki so v tem, tudi sodstva in tako dalje, da da izkažemo torej, da imamo ničelno toleranco do nasilja in da dejansko storimo vse, da državljani in državljanke v državi živijo varno, da se počutijo varno. In zato me pa seveda nekako, glede na dogodke, ki pa so aktualne, nekako skrbi, da je pa ta resolucija zgolj mrtva črka na papirju, kajti, ko govorimo o pomenu lokalne skupnosti, ko govorimo o migracijah, ko govorimo celo o korupciji, potem pa vidimo, da celo Vlada se ubada s korupcijo, da celo ministri odstopajo zaradi korupcije in tako dalje, potem mislim, da to ni uresničljivo in je to zgolj neka neprimerna tema. In seveda bi bilo tu zavedanje še drugače.

Kar se tiče nasilja, družinskega, medvrstniškega, ženske, starejši in tako dalje, tudi spolno nasilje, tako je velik pomen predvsem med družinsko, ker je to zaprto za štirimi stenami in tega zelo težko opazimo, zato je potrebno, tako kot je državni svetnik povedal veliko izobraževanja, veliko preventive, da dejansko tiste, ki so povezani s tem, da spoznajo, da nekje nasilje dejansko je, tudi policisti in tako naprej, da se vedno usposabljajo, da se vedno izobražujejo. In da tudi veliko delamo na preventivi. Zdaj, jaz sem sicer delam na preventivi na gasilskem področju, tudi glede požarne varnosti, ampak tudi, kar se te varnosti tiče, mislim, da bi moralo biti na vseh medijih vedno znova neko glasno sporočilo o določeni tematiki, kjer ljudje vedno znova in znova ozaveščamo in spodbujamo, da spoznavajo, neko vrsto nasilja, tako kot starejši, ne vem, spletno otroci, glede tudi spolnega nasilja, ker so zelo podvrženi tudi, da preprečujemo in tako naprej in da je sodelovanje vseh, vseh pristojnih služb, kajti velikokrat smo priča, da policija zazna potem tudi naredi svoje, da storilca za zapahe, potem pa sodni postopki se vlečejo, zapadejo, dosežejo z raznimi manevri odvetnikov, da potem dokazi so izvršeni in potem niso ustrezno, ustrezno kaznovani. Tudi glede spolnega mislim, da je bilo kar nekaj tudi v javnosti da je potem žrtev zelo, se boji dejansko prijaviti, ker je potem podvržena zelo težkim procesom, ki je že tako ali tako psihično na dnu in potem storilec na sodišču, ne, ni ustrezno kaznovan, celo mislim, da je bilo nedavno, ko sta bila dva storilca v Ljubljani in tako naprej.

Zdaj, kar se prisotnosti policistov in / Nerazumljivo/ tiče, mislim, da je to en dober del seveda prisotnost policistov mora biti pa tudi v neki, po mojem mnenju v neki pravilni zdravi meri ne preveč pa ne premalo. Zdaj, če jih je preveč, potem jaz sem bil zadnjič v mojem kraju na kavi, pa je v tiste pol ure šlo mimo, se peljalo pet ali šest patrulj, potem že pomisliš, da je nekaj narobe, če je preveč policistov. Zdaj, če pa je pa fajn, da so policisti, ker na eni strani se ljudje počutijo varno, ker vedo, da je policist na tem območju, po drugi strani pa tudi kriminalisti, mislim kriminalci ali pa potencialni povzročitelji torej lahko vedo, da pa bo tu težje, ker je vedno prisotna policija, seveda, policistov je mogoče premalo, je pa tudi pri zagotavljanju prometne varnosti včasih policisti izvajajo določene ukrep, merijo hitrost, zato ker dejansko nastopajo kot inkasanti, ker izvajajo hitrost na določenih odsekih, kjer ni bilo nikoli prometnih nesreč ali pa zato, ker je zahteval en policist, ki je mogoče pomočnik komandirja, kot v mojem kraju, ki je potem tam izvajajo. Niso pa prisotni tam, kjer so pa odseki, kjer pa so se dogajale prometne nesreče, ali pa tudi drugi pristopi. Jaz osebno s policisti nimam težav in bi pohvalil delo policistov. So pa mogoče tudi kateri posamezniki, ki se jim mogoče ta funkcija preveč zdi pomembna in včasih nepravilno pristopajo pri svojih procesih.

Tu se omenja sovražni govor. Sovražni govor, tu je zdaj tanka meja, kot je tudi tu zapisano, kaj pač med tem kar je sovražni govor in pa glede svobode govora. Sicer tu zdaj, kot smo zadnjič, vsaj v medijih sem prebral, da zdaj imamo pa organizacija Oštro, ki nadzira in cenzurira objave v družbenih omrežjih. To ni organizacija, ki bi imela nek pravno podlago, da lahko to sploh izvaja. To ni organizacija, ki bi jo ljudstvo izvolilo. To ni organizacija, ki bi jo ustanovila nekdo. Ampak zdaj pač smo dali neka pooblastila in pa tudi kakšen odnos dajemo tudi s strani politike, kaj je sovražni govor. Kajti, včeraj me je en članek na RTV-ju, nekoliko sem bil nezadovoljen glede grafita, kjer se zdaj pojavljajo grafiti kao Jezus pa srce zraven. In potem novinarka reče, da je to neprimerno ali celo nevaren grafit. Torej, beseda Jezus je nevaren grafit. Torej, mi trenutno, zdaj, če nekdo napiše Jezus je nevarno, če pa reče Alah ah Bar, potem pa je to sprejemljivo. Mislim, v kateri družbi smo zdaj? Beseda Jezus je nevaren grafit, to rečejo na nacionalni RTV. In zdaj, če je to sovražni govor, če bomo rekli, da je beseda Jezus sovražni govor, potem mislim, da gremo v napačno smer.

In zdaj korupcija, govoriti o korupciji, kako bo Vlada preučevala korupcijo, Vlada je pa največji produkt korupcije zaradi katerega so že odstopili, torej ministri oziroma dve ministrici, sam predsednik Vlade izvaja domnevno koruptivna dejanja, ko je lastnik podjetja, pa potem posluje z državnim podjetjem, kjer namesti najprej neko poznano in tako naprej, je dejansko, se mi zdi, da tu ne bo učinka.

Tudi, omenjate okolje, kar se okoljske varnosti tiče, ja, seveda je potrebno preprečevati, ampak ko bo pa pristojno ministrstvo, torej Ministrstvo za okolje, podnebje, energijo pa potem izdajalo sklepe, da je presoja vplivov na okolje za gradnjo kanalizacije preko vodovarstvenega območja ni potrebna, torej v nasprotju s tistim, kar vsi govorijo, tudi s priporočilom prejšnjih ministrov, da je potrebno tu ukrepati, priporočilo vseh nevladnih organizacij, zdravnikov, tudi Nacionalnega inštituta za javno zdravje, iz različnih struktur, pa se potem tako obnašamo oziroma tako vladna inštitucija ravna potem tega dela iz te resolucije ne bo učinka.

In pa tudi, tako kot je omenil Državni svet, romska problematika, mislim, da je to pereč problem. Tudi glede varnosti, ki se pač na tistih področjih določeni ljudje s tem ukvarjajo.

In pa naslednja pa tudi zdaj migracije, Meni zelo je to čudno, ko tu govorite, kako je pomembno lokalna skupnost, po mnenju države, da se pa šteje, tako kot tu navajate, da je pomembno, da ni samo pomembno mnenje države kot varnostni problem, ampak se šteje tisto, kar ocenijo in čutijo kot problematično, torej lokalna skupnost, da je prepoznavanje varnostnih problemov je ključno za oblikovanje ustreznih ukrepov za zagotavljanje varnosti v lokalnih skupnosti in tako dalje. Potem menim, da je pa ravnanje s tem, da ste pa sprejeli sklep o izpostavi azilnega doma brez vednosti lokalne skupnosti, tako v Središču kot na Obrežju, je to v nasprotju s tem, kar v resoluciji pišete. To je v nasprotju s tem. Vi ste tu navedli: Varnost lokalnih skupnosti se konstitutivno uveljavlja kot ena ključnih prednostnih nalog države, saj njen vpliv seže globoko v kakovost življenja in blaginjo vseh prebivalcev. In govorite o dialogu. Včeraj sem gledal televizijo in vam je en /nerazumljivo/ rekel, da ni dialoga in minister reče, ja, dialog je. Pa to ni dialog, če vi sprejmete sklep, potem se pa z njimi pogovarjate. Dialog bi moral biti prej, ne kasneje. To je zdaj tako, da bi rekel, izvedemo kaznivo dejanje, pa se bom potem opravičil. Torej, ko je že enkrat mimo, veste, ko reče nekdo, ko sem zlomil kozarec, pa po rečem, oprosti, je kozarec že zlaman. Torej, moraš prej preprečiti to zadevo.

In dejansko tudi o tem, ko govorimo o migracijah in, bom rekel, ilegalnih migracijah in pa tudi o ilegalnih migrantih, kajti ilegalni migrant, se zgodi, da je beseda v slovarju slovenskega knjižnega jezika, tako da tako kot smo zadnjič imeli. In potem govorite, da to ni varnostno tveganje, ker pač prihajajo ljudje, ki pač bežijo za boljši jutri, potem pa govorite v cilju resolucije, zmanjšati tveganje za storitev kaznivih dejanj, ki jih storijo tuji migranti zbuja strah v lokalni skupnosti. In tudi, ko ste prej govorili o terorizmu, potem navajate v tem delu da, je terorizem ena izmed možnosti, ki se lahko pojavi tudi z ilegalnimi, ilegalnimi migracijami, tako da dejansko tu bo potrebno narediti, narediti veliko, veliko in preprečiti zadevo tudi glede tega kar ste, kar ste z vzpostavitvijo azilne te izpostave oziroma namere izpostave naredili kajti, recimo tu navajate grožnje povečujejo množični prihod beguncev v Evropo, ki imajo sekundarni učinek, poleg tega, da med begunci in migranti v Evropsko unijo lahko pritihotapijo teroristi. Torej, da se lahko. In zdaj ne govoriti, da pa vsi tisti, ki zlorabljajo azilni sistem prihajajo na ozemlje Slovenije, da niso potencialni nevarnost, ljudje ki so lahko potencialno nevarni. In zdaj boste vi v okolje za 2 tisoč ljudi oziroma sodišče ima nekaj 100, namestili pa nekaj 100 ljudi. Ja, 120, v naselju pa živi 200, 300 podatkov pa ne dajete, skrivate podatke.