Govor

Elena Zavadlav Ušaj

Hvala za besedo, predsednica. Lep pozdrav tudi vsem ostalim prisotnim!

Komisija Državnega sveta za izobraževanje, kulturo, znanost, šport in mladino je na 15. seji, 3. 4., obravnavala Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o maturi in ga tudi podprla.

Komisija se je seznanila s pripombami Dijaške organizacije Slovenije in Mladinskega sveta Slovenije, ki sta izpostavila nujnost pri prilagajanju izobraževalnega procesa tehnološkemu napredku in praksam. Zato podpirata prizadevanja za digitalizacijo nekaterih postopkov, povezanih s spremljanjem rezultatov mature.

Člani komisije so v razpravi podprli prizadevanje predlagatelja za digitalizacijo izobraževalnega procesa na področju izvajanja vpogleda v rezultate maturitetnih izpitov. Komisija je opozorila, da bi digitalizacijo vpogleda v izpitno dokumentacijo in vlaganje ugovora zoper oceno na izpitu iz mature morali uvesti tudi za ostale srednje šole in poklicne šole oziroma k temu pristopiti sistemsko v smislu možnosti za vse dijake, ki opravljajo maturo.

Komisija se je zavzela, da bi pristojno ministrstvo za omenjeno digitalizacijo omogočilo pridobitev kvalificiranega digitalnega potrdila za vse dijake, ki bi lahko do podatkov dostopali kjerkoli.

Obenem bi na ta način dijaki pridobili tudi nove digitalne veščine, ki bi jih lahko suvereno uporabljali kasneje v življenju, pri urejanju različnih zadev, ki jih omogoča državna uprava in druge institucije.

Glede opredelitve razlogov za možnost opravljanja izpitov v dveh izpitnih rokih je komisija izpostavila vprašanje, zakaj je med utemeljenimi razlogi za opravljanje mature v dveh delih specifično navedena le udeležba na športnih tekmovanjih, kar sicer izhaja že iz Zakona o športu, saj se dijaki udeležujejo pomembnih nastopanj in tekmovanj tudi v kulturi oziroma umetnosti, pa tega predloga predlog zakona posebej ne omenja.

Državne svetnike je tudi zanimalo, ali vedno več odločb o usmeritvah pristojnemu ministrstvu in Državnemu izpitnemu centru pri izvedbi mature predstavlja kakšen poseben izziv in, ali bi bilo tu treba poiskati nove rešitve.

Komisija se je zavzela, da bi v razpravi omenjene pripombe in predloge pristojno ministrstvo upoštevalo v nadaljevanju modernizacije zakonodaje na področju izobraževanja in digitalizacijo tudi sistemsko ustrezno razširilo oziroma vpeljalo v celoten izobraževalni proces v čim krajšem možnem času. To smo pa predlagali predvsem zaradi enakosti dijakov, tako na poklicnih programih kot tudi na splošnih prog..., splošni matur..., mislim na splošni gimnaziji predvsem zaradi tega, ker ne smemo delati razlik in diskriminacije med dijaki. Hvala.