Govor

Hvala lepa, gospod predsedujoči.

Najlepša hvala gospe državni sekretarki za plastično predstavitev stališča, da ga razumemo. Razumemo tudi, da je potrebno 750 milijard evrov, kar se je EU nekako zadolžila na kapitalskih trgih, da je treba to enkrat odplačati, da je potrebno najti nove vire. Naš apel seveda gre v tej smeri, da se slovenski pogajalci pogajajo čim boljše, da dodatne obremenitve za Slovenijo oziroma za proračun ne bodo usodne, ker ko gledamo številke, takrat se pravzaprav začne naša skrb.

Tudi mi v Novi Sloveniji razumemo, da so prihodki iz sheme ETS prvenstveno namenjeni našemu domačemu, slovenskemu, če hočete, zelenemu prehodu. Očitno je zdaj ta Emission Trading System postal zelo atraktiven. In tukaj moram podpreti stališče Republike Slovenije, da enostavno Slovenija ne podpre tega predloga, da bi v proračun oziroma da bi se kot novi vir naj določili tudi prihodki iz sheme ETS. Zdaj, če pogledamo še primerjave z drugimi državami in različne scenarije, vidimo, da je breme Slovenije po različnih scenarijih v primerjavi z drugimi državami pravzaprav najvišje, blizu 1,1 % BND. Zdaj pa, če gremo, kot sem že omenil, na številke, se pravi, carine, DDV, potem nereciklirana plastika, poenostavljeno rečeno, to bi nam v proračun naj prineslo, za letošnje leto naj prineslo 390 milijonov, in potem še BND, je skupaj 736. Zdaj pa nova shema, upoštevajoč tudi, mislim, da iz decembra 2020 ima Slovenija še z nekaterimi drugimi državami vezano na nereciklirano odpadno plastično embalažo, ima pavšalnega znižanja za 6,3 milijona. Ali to ostane? To je moje prvo vprašanje. Upam in tako razumem, da to ostane. Kot rečeno, pa je zdaj ta številka, kot jo vidimo v gradivu, namesto tistih 700, skupaj 736 milijonov, zdaj naraste na milijardo 113. Ali ne, ker pa v besedilu berem, da se za Slovenijo sredstva iz BND bi se naj znižala s 346 milijonov na 187 milijonov, kar, če upoštevam milijardo 113 milijonov, gre dejansko za več kot 50 % povišanje, in tu bi nam na nek način morali goreti vsi alarmi. Zdaj, če upoštevam to znižanje BND s 346 na 187, potem pridemo do skupne številke 954 milijonov evrov oziroma povišanje za 30 %, kar je seveda tudi ogromno. In v tem kontekstu bi rad pojasnila oziroma še enkrat apel, da vsekakor to, kar Evropska komisija predlaga, nikakor ne moremo podpreti. Vidim, da mnenje Republike Slovenije oziroma Vlade gre v tej smeri in da bodo najbrž pogajanja v prihodnje še zelo, zelo trda, in upam, da bo tu Slovenija znala zastopati svoje pozicije.

Hvala lepa.