Govor

Gašper Cerar

Ja, hvala lepa za besedo. Lep pozdrav vsem zbranim.

Na naši zbornici smo pregledali predlog zakona in vsekakor nas veseli pripravljenost najprej kmetijskega ministrstva, potem pa tudi Državnega zbora, da sta se lotila te novele, da sta prisluhnila stanovskim organizacijam, ki združujejo in sodelujejo z agrarnimi skupnostmi in da je pripravljen ta predlog zakona, ki ga imamo na mizah. S predlogom 1. člena, da se rok za ponovno vzpostavitev agrarne skupnosti podaljša. S tem se strinjamo. Namreč, v komunikaciji z agrarnimi skupnostmi ugotavljamo, da imajo agrarne skupnosti po Sloveniji interes po preoblikovanju, kljub temu so pa dedni postopki dolgotrajni predvsem, zaradi teh dolgih sodnih postopkov ko se išče in postavlja nove dediče oziroma lahko tudi dediče, ki so že dedovali premoženje ugotavljamo, da rok, ki je danes postavljen, je nekoliko prekratek in pozdravljamo podaljšanje tega roka za ponovno vzpostavitev agrarnih skupnosti oziroma za preoblikovanje. Prav tako podpiramo tudi rešitev, ki je zapisana v 2. členu, torej, da se rok za prenos deleža države na agrarno skupnost na novo postavi. Kot je že kolegica pred mano omenila, se rok v soboto izteče, ta rok je bil postavljen pred slabima dvema letoma, tako da tudi s to novelo oziroma z amandmajem se na naši zbornici strinjamo.

...Mogoče pa lahko predlagam še nekaj dodatnih vsebin, ki bi jih bilo smiselno v prihodnje popraviti oziroma dopolniti v Zakonu o agrarnih skupnostih. Pogrešamo mogoče nekoliko bolj jasno določbo oziroma sploh določbo, da je ta prenos deleža iz države oziroma občine na agrarno skupnost brezplačen v davčnem smislu. Zaenkrat so tukaj še vprašanja odprta. Potem opozarjam oziroma predlagam tudi, da bi se v davčnih postopkih nekoliko bolj jasno poudarilo, da predsednik agrarne skupnosti lahko povsem zastopa agrarno skupnost. Pri davkih, ki se nanašajo na oddajo premoženja v najem ali pa pri nadomestilu za stavbna zemljišča. Zaenkrat je predsednik Agrarne skupnosti pooblaščen, da odda več davčnih napovedi, kar je nekoliko davčno gledano, veliko dela je s tem. Tako da predlagamo pripravo enega obrazca na Fursu. Še ena vsebina se nanaša na recimo potrdilo o namenski rabi, ko govorimo o prenašanju premoženja agrarnih skupnosti, je potrebno pridobiti več potrdil o namenski rabi za vsako parcelo posebej, to je lahko precej draga zadeva za agrarno skupnost. Tako da, na tem mestu predlagam še razmislek o tem, kako bi se to breme, finančno breme nekoliko drugače uredilo oziroma odpravilo. Hvala za enkrat.