Govor

Lenča Arko Fabjan

Ja, hvala za besedo. Torej Zakonodajno-pravna služba je v svojem mnenju, tako kot je tudi predlagatelj v uvodni obrazložitvi izhajal, izhajala iz ustavne pravice do stavke. Poseg v to pravico je dopusten, če prestane strogi test sorazmernosti in v bistvu je bilo izhodišče enako, vendar pa Zakonodajno-pravna služba ocenjuje, da posamezne zdravstvene storitve, pač nekatere so določene na novo, ki se opravljajo v času stavke, tega testa ne prestanejo. Tudi predlagatelj posebej ne utemelji vsake posamezne nove zdravstvene storitve in izhodišče, da skupek vseh teh storitev prestane ta test sorazmernosti po oceni Zakonodajno-pravne službe ne zadošča. Treba bi bilo za vsako posamezno storitev utemeljiti, da je nujna, ker to ni razvidno nujnost posega in tudi ni razvidno, da na razpolago ni nekega milejšega ukrepa. Hkrati je iz teh predlaganih storitev, predvsem zaradi okvirja določenega v prvem odstavku 1. člena razvidno, da so določene za to, da ni ogroženo premoženje. Razlog za navezavo na premoženje tukaj ni jasno. Tudi v tem delu smo izhajali iz ustaljene ustavnosodne presoje veljavne ureditve stavke v zdravstveni dejavnosti, iz katere tudi izhaja, da v ospredju ni premoženje, temveč da gre pri opredelitvi zdravstvenih storitev v času stavke za zagotovitev kontinuiranega dostopa do nekaterih najpomembnejših storitev, ki so vitalnega pomena za življenje in zdravje prebivalcev. No, v mnenju smo nadalje izpostavili kazensko določbo. Gre za kazensko določbo, ki temelji na sistemski ureditvi Zakona o zavodu, ki se nanaša na organizacijo in vodenje dela. V sistemskem zakonu za kršitev te določbe ni predvidena sankcija, predvidena je pa v tem zakonu in sicer za primere, ko so v bistvu podane neke posebne okoliščine, ko je izpolnjevanje teh obveznosti oteženo. Sankcijo bo mogoče izreči naslednji dan po objavi zakona, in sicer je za zakon predlagana uveljavitev naslednji dan po objavi, kar po oceni Zakonodajno-pravne službe ne daje časa za organiziranje spremenjenega obsega zdravstvenih storitev. Po prejemu pojasnil in napovedanih amandmajih, Zakonodajno-pravna služba vztraja pri podanih pripombah, tudi pri minornih, izpostavila bom na primer 4. člen predloga zakona, ki se nanaša na druge zdravstvene delavce, je termin, ki ga zakonodaja ne pozna, razločuje med zdravstvenimi delavci in zdravstvenimi sodelavci, kar jasno izhaja iz Zakona o zdravstveni dejavnosti, na primer je bila to tudi ena zadeva na katero smo v svojem mnenju opozorili. Hvala.