Govor

Hvala spoštovana predsednica, za besedo. Lep pozdrav vsem prisotnim, predstavnikom Vlade, še posebej spoštovanemu gospodu ministru, generalnemu direktorju policije, Uradu za migracije, integracijo, ostalim gostom, županom in kolegom ter kolegicam.

Torej, v zadnjem obdobju smo zaradi takšnih ali drugačnih različnih vzrokov priča množičnim migracijam na ozemlje Evropske unije. Eden izmed glavnih migracijskih tokov poteka tudi po tako imenovani Zahodno balkanski poti, ki poteka tudi preko ozemlja Slovenije in tako se v Sloveniji tudi v zadnjem času soočamo z velikim porastom nezakonitih migracij. Po podatkih v medijih naj bi letos mejo ilegalno prečkalo že 7 tisoč 800 migrantov, jaz mislim, da je ta številka že okrog 8 tisoč, po uradnih podatkih policije pa je bilo v prvih dveh mesecih nezakonitih prehodov 6 tisoč 415, lani v takem času, torej januarja in februarja 5 tisoč 234 in izraženih 6 tisoč 161 namer, prošenj za azil. Migracije v večjem delu potekajo na tak način, torej nelegalnimi prehodi državnih mej in z zlorabo azilnega sistema, tudi na način, da se azilne domove uporablja kot zasilna prenočišča. Vlada Republike Slovenije je na svoji 93. redni seji, dne 29. februarja 2024, na predlog Urada Vlade Republike Slovenije za oskrbo in integracijo migrantov sprejela sklep o organiziranju začasnih izpostav azilnega doma. Sklep citiram, da se za potrebe nastanitve vlagatelja namere in prosilcev za mednarodno zaščito v skladu z Zakonom o mednarodni zaščiti na območju bivših mejnih prehodov Obrežje in Središče ob Dravi, v objektih s katerimi razpolaga Republika Slovenija, organizirata izpostave Azilnega doma. Izpostave azilnega doma se organizirata v obliki začasnih nujnih objektov. za čas trajanja višje sile največ za tri leta. Ta sklep je negativno presenetil tako oba župana, torej župana občine Brežice in občine Središče ob Dravi, tudi vodstvo lokalne skupnosti in tudi same prebivalce, ki tam živijo. Kajti, ta sklep je bil sprejet v strogi tajnosti in brez predhodnega posvetovanja in obvestila lokalnih skupnosti, tako županov kot občanov. Torej, nihče s strani vlade, noben predstavnik in tudi ostalih inštitucij lokalno skupnost ni predhodno obvestil o tej nameri, kaj šele, da bi jih vprašal o njihovem mnenju ali s strani lokalne skupnosti pridobil soglasje. Torej, župan občine Središče ob Dravi je ob tem izjavil, citiram: »Ogorčen sem kot občan, župan in kot starš otrok. Sprejeli so sklepe brez vednosti oziroma brez dogovorov z lokalno skupnostjo. Tudi mi o tem se odločamo oziroma odločamo, verjetno bi se našle tudi kakšne druge rešitve, ne ravno v Središču, mogoče kakšna druga lokacija.« Tudi župan Občine Brežice je dejal, citiram: »Povedati je treba, da tam sploh ni območje, ki bi bilo primerno za bivanje, saj gre za nek logistični center. Res si ne predstavljam, kako si vlada zamišlja z nekim sklepom sprejeti neke odločitve, ki so zame moralno sporne in tudi nezakonite. Lokaciji sta neprimerni na več različnih načinov, saj bi potrdili, na nek način tudi zato, ker je na tem območju tudi majhno število prebivalcev in bi število azilantov kar krepko preseglo število prebivalcev.« Obe občini sta potem sklicali izredno sejo občinskih svetov, na katere so povabili tudi predstavnike vlade, vendar od predstavnikov na teh sejah niso dobili konkretnih podatkov o številu namestitev, na kakšen način se bodo tam namestili, tudi po katerih kriterijih, študijah in analizah je bila ta lokacija izbrana in določena. Na izrednih sejah teh omenjenih sejah občinskih svetov obeh občin, pa so občine sprejele torej sklepe, da tej lokaciji oziroma vzpostavitvi nasprotujejo in Vlado pozivajo k odpravi sklepa. Prav tako je dne 13. 3. 2024 potekala skupna seja vseh treh občin znotraj upravne enote Ormož, torej občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž, kjer so bili soglasno sprejeti sklepi, s katerimi so izrazili nasprotovanje kakršnikoli vzpostavitve izpostave azilnega doma in obenem pozvali tako Vlado Republike Slovenije kot Državni zbor, da sprejmejo spremembo zakonodaje o lokalni samoupravi, ki ureja pristojnost občin, torej ta Zakon o lokalni samoupravi, tako da bi se za vzpostavitev azilnega doma na območju občine oziroma nastanitev nezakonitih migrantov obvezno bilo potrebno pridobiti soglasje ali izvesti posvetovalni referendum. Najbolj problematično, kar se tiče nezakonitih migracij je seveda nedvomno varnostno tveganje, ki ga nelegalne migracije predstavljajo. To izhaja tako iz informacij iz tujine, predvsem iz ciljnih držav Evrope, torej Nemčije, Švedske, Avstrije, Francije, kjer se v teh državah dejansko soočajo z zelo slabo integracijo, predvsem z demografskimi spremembami, kar pa je najhuje, z drastičnim, ponavljam, drastičnim porastom nasilja, katerih povzročitelji so torej ti tujci oziroma ilegalni migranti. Tudi v Sloveniji temu nismo imuni, kajti število ropov, tatvin v Ljubljani predvsem na območju Policijske postaje Ljubljana Vič, kjer je azilni dom, je v porastu. Na Policijski upravi Ljubljana so v sredini septembra lani poudarili, da povečano število nezakonitih migrantov v azilnem domu na Viču predstavlja povečano varnostno tveganje ter da so v centru Ljubljane in na Viču zaznali povečano število kaznivih dejanj zoper premoženje. Pri tem pa so policijo opozorili na povečano varnostno tveganje zaradi zgostitve prosilcev za mednarodno zaščito na nekaterih javnih mestih. Na policiji tudi pojasnjujejo, da je eden izmed dejavnikov varnostnega tveganja, povezan z migracijami oziroma številom oseb, nastanjenih v azilnem domu na Viču. To izhaja tudi iz različnih objav v medijih, ki so poročali o povečanem številu kaznivih dejanj v Ljubljani. Po podatkih policije iz lanske jeseni so v Republiki Sloveniji zaznali kar 170 odstotni porast posilstev, ki so jih zgrešili nezakoniti migranti. Na navedeno je torej jasno, da se je tega potrebno zavedati, nelegalne migracije ustrezno nadzorovati in tudi ustrezno reagirati. Varnost je ustavna pravica. In ena izmed največjih dobrin torej, kajti občutek varnosti je po potrebi vsakega človeka takoj za biološkimi potrebami. Iz tega razloga bi morala Vlada Republike Slovenije sprejeti učinkovite ukrepe za preprečitev nezakonitih migracij. Žal se dogaja ravno nasprotno. In zato smo v Slovenski demokratski stranki v poslanski skupini zahtevali torej sklic izredne seje Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo in odboru predlagamo sprejetje naslednjih sklepov. Torej Odbor za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo poziva Vlado Republike Slovenije in Urad Vlade Republike Slovenije za oskrbo in integracijo migrantov, da odpravita sklep o organizaciji začasnih izpostav azilnega doma na območju občine Brežice in občine Središče ob Dravi, ki ga je Vlada Republike Slovenije sprejela na 93. redni seji dne 29. februarja 2024. 2. Točka oziroma drugi sklep predlagan je Odbor za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo poziva Urad Vlade Republike Slovenije da ustavi vse aktivnosti, povezane s postavitvijo izpostav azilnega doma. Tretji je Odbor za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo poziva Vlado Republike Slovenije in Ministrstvo za notranje zadeve, da nemudoma sprejmeta in izvajata ukrepe za zagotovitev varnosti prebivalcev Republike Slovenije ob meji ter ukrepe, ki bodo zagotovili učinkovit nadzor na meji in preprečili nezakonite prehode državne meje. O izvajanju ukrepov poročata odboru v roku treh mesecev. In četrta; Odbor za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo poziva Vlado Republike Slovenije in Ministrstvo za notranje zadeve, da nemudoma ustavi vse aktivnosti, povezane z odstranjevanjem ograj na meji z Republiko Hrvaško, sredstva in kadre, ki so bili predvideni za ta namen pa preusmeri v učinkovito varovanje in nadzor na meji ter preprečevanje nezakonitih prehodov državne meje in zaščito vitalnih interesov Republike Slovenije. O izvajanju ukrepov poročata odboru v roku treh mesecev. Toliko uvodoma. Hvala.