Govor

Pozdravljeni vsi, spoštovana ministrica z ekipo, kolegi poslanci, poslanke. Zdaj, kot je ministrica rekla, zdaj po dveh desetletjih se bo updejtala ta direktiva, ki govori o določitvi minimalnih pravil za preprečevanje pomoči pri nedovoljenem vstopu v tranzitu in prebivanju v Uniji. Torej tista iz leta 2002 je res zastarela. Po mojem mnenju bi morali že updejtati že tam leta 2015 po tistem prvem migrantskem valu, ampak boljše pozno kot nikoli. Velja se strinjati, da ta določitev najnižjih zgornjih meja predpisanih kazni za fizične in tudi seveda sankcije za pravne osebe zanje so več kot primerne v tej direktivi, saj dejansko upošteva te velike dobičke, če tako rečemo, ki jih kujejo ti kriminalci, tihotapci in seveda gre tudi pri tem podrejeno vedno, skoraj vedno za izvrševanje različnih kaznivih dejanj, ki tudi ogrožajo, kot je rečeno v kontekstu direktive, varnost, zdravje in življenje zakonitih migrantov. Republika Slovenija, kolikor vidimo iz tega mnenja, podpira to prizadevanje, tudi opredelitev ščuvanja državljanov tretjih držav, se pravi k vsem tem v vsej tej verigi odstopa, tranzita in prebivanja državljanov na ozemlju članic EU in verjetno vsak med nami obsoja tovrstne kriminalne dejavnosti, ki preko balkanske ali pa sredozemske poti te nesrečnike dejansko spravljajo tudi ob življenja. To je seveda zavržno in nečloveško kriminalno dejanje. Zdaj, jaz bi sicer pogrešal, pogrešal v tej direktivi, da bi lahko tudi bilo omemba sankcioniranja nezakonitih pomoči, tudi s strani kakšnih nevladnih organizacij, pa zdaj govorim za vse države Evropske unije. Tudi zdaj pazite, ker to je noter, če ste dobro prebrali, pravijo, seveda je jasno, da humanitarne organizacije so zdaj izvzete inkriminacije, ne vem, kot Rdeči križ in tako dalje. Imamo še pa kup nevladnih organizacij, ki pa pro bono nekako pomagajo tudi pri napotkih in vstopu tranzita in tako dalje. Tu pa poglejte, sodelujejo, zdaj hote ali nehote sodelujejo v tej kriminalni verigi. To pa je dejansko, glejte, problematično. In tukaj bi lahko tudi potem, ko se bo Slovenija pogajala o tej direktivi, tudi v sami materiji jasno izraženo, da si bo še dopustila možnost prolongacije zaradi zahtevne teme. Kaj pa še tudi bode v oči, kolikor sem jaz detektiral, da evropske pripravljavce te direktive najbolj pač izpostavljajo, sicer se tudi nanaša prvenstveno ekonomski položaj, dostojanstvo in varnost, zdravje in življenje nezakonitih migrantov, pa vendarle bi v tem kontekstu v tej luči ekonomskega položaja in pa varnosti bi tudi se lahko seveda ali pa bi se moralo predvsem vzeti v obzir, se pravi te domicilne države, ki jih targetirajo ti nezakoniti migranti. Ampak iz občečloveškega vidika ja, vsi se strinjamo, nesrečniki izgubljajo življenje. Ampak vendarle bi tukaj v tem kontekstu, ker je pa totalno izvzeta varnost domačega prebivalstva, če tako rečem, /nerazumljivo/ prebivalstva pa bi se vseeno tu zdaj zgolj retorično vprašal, EU Quo vadis, torej EU kam greš. In iz tega vsega naštetega se bom pri glasovanju o tej direktivi jaz osebno vzdržal. Hvala.