Prav. Moje ime je Edmond Škerbec, prihajam iz SŽ projektivno podjetje Ljubljana. Ukvarjamo se s projektiranjem železniške infrastrukture.
Torej, mogoče na začetku povem eno stvar. Mogoče si vsak malo drugače predstavlja samo železniško postajo. Mogoče večina ljudi misli, ko govorimo o železniški postaji, da je to stavba, na kateri napis železniško postajo, pa temu ni tako. Temu mi imenujemo kot postano poslopje in to niti ni največji niti najpomembnejši del postaje. Največji, najpomembnejši del so tiri in kretnice, te zavzemajo največje območje, površino. Po teh tirih, kretnicah vozijo vlaki in brez vlakov, brez tirov ni železniške postaje in tukaj na postaji Jesenice predstavlja obnova oziroma nadgradnja tirov v dolžini dobrih 21 kilometrov tudi največji del investicije, torej poleg nadgradnje 21 kilometrov tirov se menja tudi 58 kretnic, ki so nove, nad temi tiri se obnavlja vozna mreža za vleko vlakov. Se pravi, tukaj se srečujeta dva sistema, naš sistem vleke napetosti tri kilovolte, enosmerni tok in avstrijski sistem napetost 25 kilovoltov izmenični. Tukaj je predvidena tudi neka manjša nova elektronapajalna postaja. Na postaji naj bi se zgradili 1,8 kilometrov protihrupnih ograj, se pravi komplet bi se nadgradila signalnovarnostna naprava, telekomunikacijska naprava in pa neke elektroenergetske naprave, se pravi zunanja razsvetljava in podobne zadeve. Če zdaj pogledamo mogoče to sliko, ne vem, kako se vidi, zgoraj je obstoječe stanje, spodaj pa vidite v bistvu z rdečo barvo označeno vse to, kar se obnavlja oziroma nadgradi. Iz te slike v bistvu vidite, nekako dobite občutek o obsegu nadgradnje postaje. Se pravi, tukaj podaljšujemo mi postajne tire, malo ožje postajo, se pravi, kot je omenil gospod Jurkovič, prej, tirov bo manj, bodo pa daljši, zato ker potrebujemo daljše tire za to, kar zahtevajo moderni železniški standardi, se pravi zagotoviti, da vozijo vlaki dolžine 740 metrov. Torej postaja Jesenice, mejne postaje, cepna postaja za progo Jesenice-Sežana. Tukaj se nahaja industrija, nahaja se jeklarna Acroni, kjer se tudi dobavlja v bistvu material in pa končni proizvodi se vozijo po železnici. Na tej postaji se menjajo lokomotive za vleko vlakov, ker kot sem omenil, imamo dva sistema vleke, nove lokomotive so lahko tudi več sistemske in ni potrebna menjava, se pa menjajo strojevodje, ker pač je problem licenc. Se pravi, mogoče, če gremo malo bolj podrobno, kaj vse zajema ta nadgradnja postaje. Tukaj vidite, v bistvu imamo nove perone, dva nova otočna perona, pokrita s streho in bočni peron. Nova dva perona odtočno sta dolga 400 metrov, imata 250 metrov dolge strehe. Potem imamo podaljšanje podhoda. Obstoječi podhod vodi izpred postajnega poslopja na odtočni peron; zdaj bo ta podhod podaljšan, dolg bo skoraj 100 metrov, tako da v bistvu s tem podhodom gremo pod vsemi postajnimi, tiri in povežemo v bistvu severni in južni del Jesenic preko železniške postaje. Se pravi, prehod preko tirov je seveda smrtno nevaren in prepovedan, zato je v bistvu tukaj na pobudo občine prišlo še do tega, da je naročnik sprejel njihovo pobudo o dodatnem podhodu. Dodatni podhod bo na območju centralne postavljalnice, ta je tudi dolg cirka 50 metrov in omogoča prečkanje, varno prečkanje železniških tirov. Tukaj se tudi nadgradi obstoječi podvoz Podmežakla, sanira se ta objekt in omogoči, iz tega podvoza se izvede stopnišče, da je možen dostop na oba odtočna perona. Večji objekt je tudi most čez potok Jesenico, dolg je nekaj čez 20 metrov, se pravi, tudi tukaj so bile zahteve Direkcije za vode, da se naredi nov objekt, / nerazumljivo/ tira in uredi struga potoka zato, da lahko v bistvu ta objekt prenese tudi stoletne vode. Obnavlja se centralna postavljalnica, se pravi, to je objekt, kjer se vodi železniški promet. Ker se tukaj nekaj objektov zaradi dotrajanosti in pa zato, ker so v napoto nadgradnji, postaja ruši, torej ti objekti se rušijo; eni so prazni, eni so pa zasedeni z drugimi dejavnostmi iz raznih služb Slovenskih železnic in se bodo te službe preselile v ta obnovljeni objekt centralne postavljalnice. Kot je bilo omenjeno, se tudi samo postajno poslopje, obnovi se zunanji ovoj, fasada in pa avla. Objekt je, kot je bilo rečeno, spomeniško zaščiten, zato je v bistvu obnova tega objekta skrbno načrtovana skladno s pogoji, ki so jih predpisali v Zavodu za varstvo kulturne dediščine. Se pravi, vizualizacija tako izgledata / pokaže zboru/ dva nova perona, pokrita streha, od spodaj je podhod in pa postajno poslopje, ki se ravno tako obnovi, fasada in pa avla ter še določeni prostori, tudi nove sanitarije, prostor za prodajo kart in tako naprej. Se pravi tudi neke spremljevalni objekti, parkirišča se uredijo, dostopi za invalide, podhodi se opremijo z dvigali. Tako kot je bilo prej omenjeno, moderni evropski standardi, tako imenovane tehnične specifikacije za interoperabilnost zahtevajo v bistvu, da se vsi ti objekti naredijo brez grajenih ovir, tako da lahko tudi funkcionalno ovirane osebe vse to uporabljajo. To je pač evropski, evropska zakonodaja, ki jo moramo upoštevati in brez tega ni več nobenega novega projekta, ne da bi upoštevali te zahteve - ki pa seveda zahtevajo tudi pač določena sredstva. Tole je podaljšanje podhoda, / pokaže zboru/ se pravi, ta obstoječi podhod bo po novem dolg 100 metrov, opremljen bo z dvigali. Tole je nov most, razpona nekaj čez 20 metrov in pa v bistvu vidimo tudi fasade centralne postavljalnice, ki se nadgradi. Torej par objektov se poruši, del zato, ker so, bi rekel, toliko dotrajani, da jih je treba rušiti, del je zato, ker so v napoto določeni širitvi postaje, podaljšanje tirov in pa zaradi selitve teh objektov oziroma služb železnice v centralno postavljalnico. Omenjeno je bilo tudi, da podaljšujemo tir proti Hrušici. Torej gre za traso opuščene proge, ki je šla nekoč v Kranjsko goro in naprej. V bistvu to je zdaj nek industrijski tir, ta tir se v celoti obnovi, nadgradi in na tej trasi zgradita dve postajališči, se pravi na koncu tira na Hrušici eno postajališče in pa še vmes postajališče v bližini trgovskega centra in pa bolnišnice na Jesenicah. Se pravi, ta odsek je dolg 1,4 kilometra in bo tudi elektrificiran z našim sistemom vleke, se pravi, potniški vlaki bodo, ne bodo končali svoje poti na postaji Jesenice, ampak ti lokalni vlaki bodo nadaljevali vožnjo tudi potem do Hrušice, kjer bodo lahko ljudje vstopali in izstopali.
To bi bilo mogoče na kratko okrog tega tehničnega dela, obsega, obsega teh del na nadgradnji. Zdaj mogoče ta finančni del pa to bi pa kolega naprej povedal.