Govor

Miroslava Palhartinger

Dober dan in hvala za besedo!

ZPS je predlog zakona preučila z vidika svojih poslovniško določenih nalog, torej z vidika njegove skladnosti z Ustavo Republike Slovenije, pravnim sistemom in z zakonodajno tehničnega vidika. Pripravila je tudi pisno mnenje. Ker k predlogu zakona amandmaji niso bili vloženi, so vse pripombe iz tega pisnega mnenja še zmeraj relevantne.

Če jih na kratko strnem, se pripombe nanašajo na nepravilnost navedbe v zakonodajnem gradivu, da je veljavna zakonska ureditev v neskladju z 51. členom Ustave, saj ta ustavna določba ne zagotavlja takšne pravice do proste izbire zdravnika, kot jo utemeljuje predlagatelj. Javna zdravstvena služba in javna služba obveznega zdravstvenega zavarovanja sta povezani, kar je prepoznano tudi v ustaljeni ustavno sodni presoji, zlasti pa v odločbi U 1 125/97, iz leta 1998, v kateri je Ustavno sodišče razložilo 80. člen ZZVZZ in ni posegla v ureditev, po kateri zavarovanec sam krije stroške zdravstvenih storitev, opravljenih v samoplačniški ambulanti pri izvajalcih izven javne zdravstvene službe.

Javna zdravstvena služba izvajalcem zdravstvene dejavnosti tudi nalaga določene omejitve, zlasti pa dolžnost, da pacienta ne zavrnejo in da zagotavljajo enako dostopnost do zdravstvenih storitev. Predlagana dopolnitev 80. člena pa izvajalcem izven javne zdravstvene službe ne nalaga izvajanja načela enake dostopnosti, poleg tega pa tudi ne rešuje vseh razmerij do zavarovanca in do ZZZS, kot izvajalca obveznega zdravstvenega zavarovanja, kar bi lahko predstavljalo kršitev 51. člena Ustave.

Hvala lepa.