Govor

Spoštovana predsednica, najlepša hvala za besedo.

Pozdravljeni poslanke in poslanci, vsi vabljeni na današnjo sejo!

Hvala, da ste se je udeležili in da boste lahko še enkrat slišali razloge, zakaj smo se, kot poslanska skupina Nove Slovenije odločili, da vložimo omenjeni predlog zakona. Zdaj, težave v slovenskem zdravstvenem sistemu so nam vsem znane, posebno tem, ki sedimo tukaj. Dogajajo se že vrsto let, tisto, kar pa je zaskrbljujoče, je, da se težave samo kopičijo, rešitev pa ni od nikoder. Kdo je tisti, na račun koga se težave kopičijo, seveda so to pacienti. Ko je Vlada nastopila svoj mandat, je bila ena od reform, ki jo naj bi prvo sprovedla in ki naj bi bila tudi glavna reforma te Vlade, ravno reforma zdravstvenega sistema. Tudi takratni minister, ki je bil povedno tudi podpredsednik Vlade, je obljubljal učinkovito zdravstveno reformo, ob podpori seveda predsednika Vlade, dokler se ni zgodil odstop ministra. Od takrat naprej pa pravzaprav dejansko ne vidimo niti enega koraka, ki bi kazal na to, da bo vladajoča koalicija pravzaprav sploh pristopila k spremembi zdravstvenega sistema in s tem omogočila ljudem, ki vse dlje časa čakajo na zdravstvene storitve, tisto, kar jim omogoča Ustava; se pravi osnovno zdravstveno varstvo.

Da, zdravstveni sistem je star toliko, kot je stara naša država. V tem času smo se naučili, da ne deluje in da deluje vsako leto manj. Torej, treba bo narediti korenite spremembe in ena od korenitih sprememb je gotovo zmanjšanje čakalnih vrst, kajti čakalne vrste se iz leta v leto podaljšujejo in to seveda v breme bolnika, na račun zdravja celotne slovenske populacije. Če bomo delali enako, kot smo delali do zdaj in če bomo samo jamrali, vili roke in seveda obljubljali, pacienti od tega ne bodo imeli nič. Zato smo se v Novi Sloveniji odločili, da vložimo zelo kratek zakon, ob tem pa seveda tudi pogledali, kakšno je stanje v slovenskem zdravstvu in kako dolge so čakalne vrste.

Prebrala bom samo, da osvežimo spomin zadnje podatke NIJZ iz 1. 11., ki govori, da nad dopustno mejo na prve specialistične preglede čaka kar 74 tisoč 152 oseb. Se pravi, da je to zelo velika številka, še večja je številka 137 tisoč 576 oseb, ki čaka na prve preglede in ostale storitve v zdravstvu. V skladu s pravilnikom ki določa stopnje nujnosti in ga je seveda določilo ministrstvo in regulira stopnje nujnosti v javni zdravstveni mreži, je največ čakajočih, tako spet NIJZ, nad nedopustno mejo tisti, ki čakajo z napotnico zelo nujno oziroma zelo hitro, se opravičujem, in to je več kot 14 dni; takih je 74 %. Vemo, da je v skladu s pravilnikom to čakanje lahko tudi obremenjujoče, ne samo za zdravje ampak tudi za življenje, saj se napotni zdravniki odločajo pravzaprav največkrat za to vrsto napotnice, ker ocenjujejo, da rabijo pacienti znotraj 14 dni zdravstveno obravnavo.

Torej, zato smo pripravili zakon, ki pravzaprav pomeni le dopolnitev 80. člena Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, v skladu s katerim bi pacient, ki nedopustno dolgo čaka v skladu s pravilnikom Ministrstva za zdravje in v skladu s pravili javne mreže zdravstvenih storitev, torej, da bi ta pacient lahko opravil svojo storitev tudi pri izvajalcu, ki ni znotraj javne zdravstvene mreže, pod enakimi pogoji, kot bi jo opravil v javni zdravstveni mreži in po isti ceni, kar je najbolj pomembno, kot bi jo opravil v javni zdravstveni mreži, storitev bi seveda plačala zdravstvena zavarovalnica. S tem bi, prepričani smo, skrajšali v razumnem roku čakalne vrste, ki se samo podaljšujejo in prepričani smo, da niti ena zdravstvena reforma ne bo uspešna, če ne bo začela z nule, tukaj pa imamo velik primanjkljaj storitev, ki pravzaprav hromijo zdravstveni sistem.

Prepričani smo, da je v Sloveniji premalo ponudnikov zdravstvenih storitev, začenši od zdravnikov, medicinskih sester in ostalega osebja, in če je res temu tako, potem moramo, zato, da bi zaščitili zdravje populacije, v reševanje oziroma skrajševanje čakalnih vrst in s tem z dvigom nivoja zdravstvenih storitev, storitev, vključiti vse kapacitete, ki jih imamo v državi. To pravzaprav že zdaj omogoča zakon, če se pacient odloči, da bo to storitev opravil na teritoriju Evropske unije, zunaj Slovenije, če seveda, tako kot pravimo, mi čaka nad dopustno čakalno dobo. To se pravi, da imamo že zdaj uveljavljen ta sistem, vendar se ljudje za njega ne odločajo iz več razlogov, da bi šli v tujino in bi potem uveljavljali to storitev pri zdravstveni zavarovalnici, mi pa pač predlagamo, da damo prednost zdravju pred političnimi odločitvami, ko še vedno čakamo zdravstveni sistem, torej dajmo ljudem najprej to, za kar vsak dan plačujejo, dajmo jim zdravstveno storitev, kot jo potrebujejo, istočasno pa paralelno pričakujemo, da bo Vlada pač pripravila celovito reformo zdravstvenega sistema. Naš predlog zakona je podprla Zdravniška zbornica kot tudi Komisija Državnega sveta in tudi, če Vlada resno misli to kar govori, da ji je zdravje ljudi na prvem mestu, da bo zagotovila ljudem hitrejšo dostopnost do zdravstvenih storitev, potem bo Vlada naš predlog podprla, mi smo odprti tudi za amandmaje in potem lahko v miru, miru res ni več veliko, ker ljudje čakajo, vendar lažje potem pripravi celovito reformo zdravstvenega sistema, istočasno pa z uveljavitvijo našega zakona pa rešujemo tisto, kar v tem trenutku mislimo, da je najbolj pereče v zdravstvenem sistemu, to pa je, da pacienti, ki plačujejo za zdravstveno storitev, takrat, ko to storitev potrebujejo, je ne dobijo v razumnem času in to se seveda pozna na njihovem zdravju in potem tudi na zdravju celotne populacije.

Toliko za zdaj. V kolikor bo potrebno, se bom še kot predlagateljica vključila v razpravo.

Hvala lepa.