Najlepša hvala za besedo, predsedujoča.
Lep pozdrav spoštovani kandidat!
Veseli me, da je vaš že fokus, že v samem, torej, naslovu, usmerjen na zeleni prehod, na zeleni preboj, to je pač ključna prioriteta, če želimo torej izkoristiti ta čas, ki je še ostal do tistega prelomnega leta 2030, ko so si strokovnjaki edini, da nam grozi oziroma preti podnebni zlom, če ne bomo zares konkretno ukrepali in zmanjšali, radikalno zmanjšali emisije toplogrednih plinov. V koalicijski pogodbi je torej, kot cilji in tudi kot prioriteta politik zelenega prehoda zapisana zaveza za sprejem podnebnega zakona. Ta zakon bo pravzaprav tisti ključ, tisti temelj, če hočemo celovito pristopit k temu izzivu in ga tudi konkretno, konkretno razreševat probleme, ki so pred nami. Sam ste omenil, v svoji predstavitvi, bistvene stvari, recimo, krepitev železniške infrastrukture, na ta način bomo bistveno zmanjšali emisije toplogrednih plinov, če bomo vedno bolj torej uporabljali javni potniški promet v smislu železniškega prometa in ne več toliko avtomobilov.
Ampak, če se vrnem k podnebnemu zakonu, gre torej za zakon, kakršnega imajo najbolj, podnebno najbolj ambiciozne države in o katerem bodo morali biti jasno definirani cilji zniževanja emisij toplogrednih plinov in določen mora biti torej okvir celostne podnebne politike države. V njem bodo tudi opredeljeni mehanizmi odločanja in odgovornosti za doseganje teh ciljev, varovalke v primeru nedoseganja teh ciljev, načini vključevanja javnosti v sprejemanje in izvajanje ukrepov, zagotoviti pa bo seveda treba tudi finančna sredstva, verjetno bodo kar ogromna finančna sredstva, da bomo lahko torej to uresničevali. In pa seveda ta zakon mora jamčiti tudi pravičnost naravnanosti teh ukrepov, kajti prehod mora biti seveda pravičen. Dejstvo je, da se nimamo več kaj slepiti. Kot rečeno, do leta 2030 ni več dosti časa. In pred tem je bilo povedanega marsikaj, narejenega pa ne prav dosti. In tukaj so seveda podnebna gibanja oziroma nevladne organizacije upravičeno kritične, da je bilo ogromno praznega govoričenja, dejanskega ukrepanja pa ne zares dovolj, zdaleč ne dovolj. Pa me zanima, kako komentirate torej ta ključni zakon in kaj boste vi kot minister naredil, da se bodo zaveze tudi dejansko implementirale. Kajti saj vsi vemo, kaj je treba napisati notri, ampak uresničiti bo treba te stvari. Pa me zanima, kje vi vidite, na kakšen način boste lahko mogoče začeli korenito zmanjševati te emisije toplogrednih plinov poleg vlaganja v železniško infrastrukturo, da bomo resnično izplavali iz te globalne krize in da bomo pač vse države dale svoj doprinos k temu. Kajti nihče od nas ni izjema in ne moremo se izgovarjati in čakati na druge, vsi moramo pač delati po najboljših močeh.
Hvala lepa.