Govor

mag. Dejan Židan

Ja, če dovolite, prvi del, potem pa dovolite, da odgovori moja sodelavka na vaše tehnično vprašanje, ki tudi operativno sodeluje pri pogajanjih.

Mi že sedaj imamo, kakor ste povedali, gospod poslanec, sistem alternativnega reševanja sporov vzpostavljen. Ocenjujemo, da v tem trenutku smo pred dvema težavama. Prvo težavo bo rešila sprememba zakonodaje in to je dolžnost trgovca, da se odzove. Namreč, če pride v tem trenutku do pobude za alternativno reševanje, pobuda, če nekoliko poetično povem, lahko obvisi tudi v zraku, ker ni potrebe in zahteve po odgovoru. In ta zahteva po odgovoru in dolžnost odgovora bo verjetno vsaj nekaj novih primerov prinesla. Drugo je pa premajhno zavedanje v slovenskem prostoru, da imamo na razpolago vsi kot potrošniki tudi možnost alternativnega reševanja, torej da ni nujno, da gremo samo po klasični poti, zahteva, če nismo z dogovorom zadovoljni v tožbo, ampak da imamo tudi možnost alternativnega reševanja, ki je v resnici za potrošnike brezplačno. Tako da na tem področju nas čaka pomembno delo, na področju ozaveščanja potrošnikov. To je pomembno mogoče tudi zato, ker tekom letošnjega leta boste dobili strategijo varovanja potrošnikov, ki je že tako usklajena, da je poslana na Vlado. Ampak potem je to širši dokument, o tem se bomo pogovarjali, to je desetletna strategija in zajame tudi to področje. Tukaj pa ne gre samo za ministrstvo, ki je pristojno za trgovino, ampak za vsa ministrstva, ker s trgovino se srečamo povsod.

Mojo sodelavko pa prosim, da na vaše vprašanje, gospod Kosi, odgovori.