Govor

Vinko Logaj

Hvala lepa. Vinko Logaj, direktor Zavoda za šolstvo. Jaz bi se v tem delu opredelil zlasti do razširjenega programa, to je, mislim, da ena izmed velikih sprememb, ki je predlagana v noveli zakona. Rad bi poudaril, da je bila sprememba koncepta razširjenega programa v osnovni šoli na podlagi sklepa ministra in pa potrditve načrta poskusa na strokovnem svetu leta 2018, preverjena, 5 let preverjena v celoti na približno 10 % šol, osnovnih šol v Sloveniji v prvem delu torej, kjer govorimo o gibanju in zdravju za dobro telesno in duševno počutje, pa na približno eni tretjini slovenskih osnovnih šol. Sam poskus je bil ves čas spremljan, poročila, vmesna poročila je obravnaval tudi strokovni svet in na podlagi pozitivnih izkušenj pri izvajanju samega poskusa je bil potem predlagan strokovnemu svetu tudi kurikulum za razširjeni program osnovne šole, ki tako kot je predvideval poskus in sama spremljava poskusa zajema 3 glavna področja, prvo, kot sem že omenil, gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje, drugo je kultura in državljanska vzgoja in pa tretje področje učenje učenja, kjer smo želeli posebej poudariti razvoj sposobnosti pri učencih za učenje in vztrajanje pri učenju, organiziranja lastnega učenja, vključno z učinkovitim upravljanjem s časom in informacijami. Sam kurikularni dokument poleg teh treh glavnih področij potem vsebuje tudi opise sklopov znotraj posameznih področij. Torej, ker gre za gibanje, hrano in prehranjevanje, varnost, zdravje in dobrobit, potem razdela kulturo in državljansko vzgojo in pa razdela tudi področje učenje učenja. Pomembno pri tem se nam zdi da je tudi predmetnik za razširjeni program ki ga je določil strokovni svet razdelal ure in vsebine v razširjenem programu na način, da vsebuje dejavnosti in ure na oddelek, potem dejavnosti in ure na skupino učencev od prvega do petega razreda in pa dejavnosti in ure na šolo. Posebej bi rad izpostavil tiste dejavnosti, ki jih šola mora ponuditi v okviru skupnega obsega ur iz teh prvih treh delov predmetnika razširjenega programa. To so dejavnosti, ki smo jih bili že sedaj vajeni v osnovni šoli otroški in mladinski pevski zbor, dejavnosti za podporo in pomoč pri učenju, kjer gre za individualno podporo učencem, potem vsebine dejavnosti s področja računalništva in informatike, tehnike in tehnologije, umetnosti ter drugega tujega jezika, drugi tuji jezik, dejavnosti, ki potekajo pred izvajanjem obveznega programa in učenja in preverjanje vožnje v cestnem prometu za kolesarski izpit ter prvo pomoč. Na ta način so potem strukturirana tudi vsa poglavja v kurikularnem dokumentu, ki obsega, kot sem rekel, tri področja, zato ocenjujemo, da je potrebno razširjeni program gledati na tak način, hkrati pa je dodano na šolo tudi s predmetnikom devet ur za gibanje otrok. O tem smo pa že tudi nekajkrat govorili.

Podpiramo tudi druge predloge v zakonu, vključno s preverjanjem znanja, nacionalnim preverjanjem znanja v tretjem razredu, novimi izhodišči za uporabo nacionalnega preverjanja znanja v devetem razredu in z ostalimi predlogi v zakonu. Hvala lepa.