Govor

Dejan Crnek

Hvala lepa, predsedujoči. Moje ime je Dejan Crnek.

Pristojna Komisija za izobraževanje, kulturo, znanost, šport in mladino, zainteresirana Komisija za lokalno samoupravo in regionalni razvoj ter zainteresirana interesna skupina lokalnih interesov, seveda, predlog zakona podpirajo.

Bi pa, dovolite, da izpostavim tri segmente, ki so se pojavili v našem mnenju, in sicer obe komisiji ter interesna skupina izpostavljajo opozorila reprezentativnih združenj občin, da predlagane zakonske rešitve glede brezplačnih šolskih prevozov in počitniškega varstva za otroke s posebnimi potrebami občinam kot ustanoviteljicam osnovnih šol prinašajo dodatne finančne obveznosti, ki pa jih ne spremljajo dodatni finančni viri. To je ena.

Potem, državni svetniki tudi pričakujejo, da bo država prevzela financiranje višjih stroškov občin iz naslova brezplačnih prevozov ter počitniškega varstva otrok s posebnimi potrebami, če jim za to ne bo zagotovila dodatnih sredstev izven sistema financiranja občin. Ker financiranje vzgoje in izobraževanja ureja Zakon o organiziranju in financiranju vzgoje in izobraževanja, se pravi ZOFVI, komisiji in interesna skupina pozivajo Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, da čim prej pristopi k pripravi njegove novele in v njej naslovi vsa odprta finančna vprašanja na katere opozarjajo občine.

In še za konec, komisiji in interesna skupina pogrešajo aktivnejšo vlogo ministra, pristojnega za vzgojo in izobraževanje, pri zavzemanju za povečanje deleža proračunskih sredstev za javno izobraževanje. OECD priporoča vsaj 5,3 % BDP, v Sloveniji pa je ta krepko pod 5 %. Posebej opozarjajo, da bodo vse spremembe imele finančni učinek, ne glede na optimizem ministrstva, in da mora ministrstvo opredeliti finančno podlago, če naj bi zakonske konceptualne spremembe prinesle predvidene pozitivne učinke za kakovostno izobraževanje, enakopravno za vse udeležence. Komisiji in interesna skupina spodbujajo Vlado k večjemu zavedanju, da bodo negativne posledice finančne podhranjenosti področja vzgoje in izobraževanja v nekaj letih vidne tudi v kakovosti terciarnega izobraževanja, ki pa je ključnega pomena za razvoj družbe, ki temelji na znanju. Vsekakor pa, še enkrat, zakon podpiramo.