Hvala lepa. Spoštovani! Mnenje Vlade o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varstvu okolja smo podrobneje predstavili že na odboru. Vlada v tem mnenju utemeljuje podporo zahtevi po zagotovitvi zdravega življenjskega okolja. Takšno stališče temelji na ustavni pravici do zdravega življenjskega okolja, k temu pa smo se zavezali tudi v koalicijski pogodbi.
Vlada v mnenju tudi utemeljuje, da je treba to zdravo življenjsko okolje zagotavljati vsem prebivalkam in prebivalcem naše države in da je za to potrebno k pripravi okolijske zakonodaje na območju celotne države, torej tudi na območju Občine Kanal ob Soči, pristopiti sistematično in skladno z zahtevami evropskega pravnega reda.
Predlog novele zakona namreč posega v sistemske določbe, ki izhajajo iz direktive Evropske unije o industrijskih emisijah, katerih izvršljivost je pogojena s podzakonskimi predpisi za vse zadevne naprave. Naprav, ki sodijo v okvir te direktive in ki povzročajo industrijske emisije, je v naši državi nekaj čez 200 in na ravni zakona se urejajo okvirni pogoji delovanja teh naprav oziroma obratov, podrobni pa so v podzakonskih predpisih. Vsi ti pogoji delovanja morajo slediti smernicam o najboljših razpoložljivih tehnologijah, ki jih določa evropska komisija oziroma njena agencija in veljajo v celotni Evropski uniji in za vsako panogo posebej. Ti standardi se tudi skladno z razvojem tehnologije redno posodabljajo in dolžnost držav članic je, da ob vsakokratni posodobitvi teh standardov zagotovijo, da se ti vsakokrat strožji standardi tudi uveljavljajo. Določanje mejnih vrednosti na ravni zakona predstavlja odmik od sistemskega pristopa, za katerega pa je v obravnavi izkazan enotni interes, da se uveljavi. Vlada samo zaostritev standardov za sosežig odpadkov podpira in smatra, da je uveljavitev strožjih standardov možna, upravičena in tudi skladna z evropsko zakonodajo. Za sosežig je možno uveljavljati strožje mejne vrednosti od tistih, ki jih določajo smernice o najboljših tehnologijah, in prav je, da se take tudi uveljavijo, prav je tudi, da se uveljavljajo polurne vrednosti in ne zgolj dnevne vrednosti teh izpustov tako kot je sedaj. Predlog zakona krepi tudi obratovalni monitoring nad onesnaževalci, kar tudi podpira Vlada.
Ugotavljamo, da so številne nedoslednosti osnovnega predloga in njegovega potencialnega neskladja z EU zakonodajo že naslovili predlagani amandmaji k zakonu, ki jih podpiramo. Predlog sedaj temelji na izenačitvi mejnih vrednosti izpustov iz naprav za sosežig s tistimi, ki veljajo za sežig. V praksi to pomeni uveljavitev najvišjih okolijskih standardov na tem področju v Evropi. Ker se mejne vrednosti za eno in drugo dejavnost vzpostavljajo vzporedno, bi se bilo smotrno opredeliti tudi do morebitnega stanja, da bi bilo nekoč, ob sprejemljivih tveganjih za okolje in zdravje, možno uveljavljati odstopanje od teh standardov, kadar doseganja mejnih vrednosti ne bi bila tehnično izvedljiva. Verjamemo, da bomo lahko to še naslovili ob nadaljnji obravnavi ter, da se bomo lahko kmalu veselili sprejema zakona, ki bo z zaostritvijo okolijskih standardov prispeval k ohranjanju in izboljšanju stanja okolja povsod v državi, tudi v dolini Soče.
Predlog zakona nalaga Vladi, da strožje standarde uveljavlja v podzakonskih predpisih, in k temu bomo rade volje čim prej pristopili po sprejemu zakona. Hvala lepa.