Govor

Saša Jazbec

Hvala lepa. Verjetno vas bom zdaj morala popraviti. Rekel ste, da je bil namen rebalansa popoplavna obnova. Jaz verjamem, da ste imeli v mislih, da je bil namen proračunov 2024, se pravi sprememb, se pravi, 2024 k 2025, da se vključijo tudi protipoplavna sredstva. Da, to drži, ampak Vlada je v bistvu ZIPRS pripravila septembra, takrat kot tudi proračun. Torej teh novih virov, ki jih je določil šele Zakon o razvoju, to so pa bilančna vsota bank, torej davek na bilančno vsoto bank, višja stopnja DDPO in te dividende od SDH teh virov še ni bilo in jih v bistvu, zato volno originalno verzijo Zakona o izvrševanju proračuna, ki je bil sprejet lani novembra in potem objavljen 7. decembra še nismo mogli dati in zato pač kot rečeno, Zakon o razvoju je bil v Uradnem listu objavljen 22. decembra. Zdaj vi pravite, da smo pozni, danes smo 25. januarja, zakon je bil pripravljen čez novoletne praznike, potem pa pač gre to kratko pot. V bistvu hočem pa povedati, da saj nismo ničesar v bistvu zamudili. Saj vsak prihodek, ki bi prišel iz tega naslova in bi bil namenjen v sklad, bi počakal in bo pač izločen v sklad, tako da tukaj ni bilo s tega vidika v bistvu zagotovljeno nič. Dokler pa niso konkretni viri v nekem materialnem zakonu sprejeti, jih pa v bistvu ZIPRS ne more prepoznati. Seveda smo to vedeli in smo to tudi imeli v mislih in smo tudi iskali s pravniki en način, da bi tudi proračunski sklad, za katerega smo vedeli, da bo ustanovljen, da bi ga prepoznali že v onem ZIPRS-u, ko bi tudi mi rajši danes bili tukaj in že v oni originalni verziji to naredili, ampak enostavno nismo našli poti. Tudi mislimo, da ni nič izgubljenega. Tudi bo obravnavan prihodnji teden v Državnem zboru. Tako da mislimo, da iz tega naslova ni nič torej, kot rečeno, izgubljenega ali pa zamujenega.

Vprašali ste, če so bila že opravljena kakšna plačila za poplave. Ja. Glede na to, da v bistvu je interventni zakon določal, da je rok za oddajo raznoraznih vlog za te popoplavne pomoči 31. december, smo seveda dobili tudi letos še nekaj te vloge. Tako da iz rezerve na Ministrstvu za finance, ki jo imamo za po poplavne namene smo že na določena ministrstva torej nakazali oz. preusmerili, prerazporedili sredstva, vendar pač nekih večjih zneskov razen še neke intervencije, mislim da, so bile še plačila gorski reševalni službi, itn. Se pravi, to poteka. Pač denar, oz. pravice porabe za zahtevke, ki pridejo, so zagotovljene in to v bistvu je čisto tekoče izvrševanje proračuna.

Zdaj, glede na to, da ste pa na koncu komentiral nadzor pa, da se vam ne zdi primeren. Jaz tukaj kaj dosti v bistvu novega ne bi vedela povedati. To pač ni vsebina, ki bi v vsakem primeru spadala v Zakon o izvrševanju proračunov. Kakšni nadzori in že obstajajo in zakaj nismo dodatno še okrepili, oz. na kakšen način smo okrepili nadzor s temi poročili v samem Zakonu o razvoju pa mislim, da smo takrat zelo veliko razpravljali, tako da jaz nekaj novega tukaj nimam za dodati. Hvala.