Govor

Marko Rusjan

Najlepša hvala za besedo in lep pozdrav vsem poslankam in poslancem in ostalim gostom!

Zdaj mogoče bi za začetek s strani ministrstva orisal način financiranja, da tudi gledalci razumejo kako se financira in kako lahko država tukaj ukrepa in pomaga. Glavni viri so, se pravi prispevek, ki ga plačujejo vsi naročniki, oz.

Potem, tržne dejavnosti, državni proračun in sponzorstva. Državni proračun pa ima tri, po zakonu tri možnosti, da tukaj vstopi in pomaga pri sofinanciranju. Eno so narodnostni programi v deležu, ki se ne financira iz prispevka. Del programov za slovenske narodne manjšine v sosednjih državah tudi delež, ki se ne financira iz prispevka in posamezni projekti kulturnega, znanstvenega in splošno že bralnega pomena ter projekti digitalizacije. Zdaj tukaj je treba povedati, da tukaj isto proračunska država že financira narodnostne programe, je tudi delež sedaj sofinanciranja se bo povečal, kolikor je že znano iz medijev o cirka 5 milijonov v letošnjem letu in 10 milijonov v naslednjem letu. Programi za najmanj / nerazumljivo/, to se izvaja preko razpisov v našem ministrstvu. Glede investicij, pa tudi naše ministrstvo že tudi financira ene zadeve, podnaslavljanje je bilo že v prejšnjem ciklu, sedaj pa bo v naslednji kohezijski perspektivi bo tudi z več kot milijonom sredstev financirano še dodaten razvoj podnaslavljanja. In zdaj, kar se tiče sodelovanja tudi Ministrstva z vodstvom RTV. Kot ste že sami na začetku omenili je bil problem pri prejšnjem vodstvu kjer v bistvu ni bilo zaupanja ustanovitelja do vodstva, kar se nazadnje tudi kaže iz stanja, ki je sedaj razvidno glede financ, ves čas je bilo zatrjevano, da je, da so, da se posluje, posluje pozitivno, da ni nekih večjih problemov razen, da se je prenašalo te probleme v prihodnost. Po nastopu nove uprave pa smo tudi takoj izvedli več sestankov, tudi na raznih nivojih ne samo Ministrstvo za kulturo, ampak tudi na ravni kabineta predsednika Vlade, oz. generalne sekretariata Vlade in tudi na Ministrstvu za finance, da smo poiskali možnosti, da se interventno zagotovi sredstva za likvidnost javnega zavoda. Glede na to, da se vsi zavedamo, da je sistemsko financiranje treba pregledati in urediti tudi za v naprej, smo tudi dogovorjeni, da skupaj z upravo redno začnemo s sestanki januarja naslednje leto. Namen teh sestankov ni samo vprašanje financiranja, ampak je tudi vprašanje morebitnih dodatnih sprememb veljavnega Zakona o RTV-ju, predvsem z / nerazumljivo/ vidika, se pravi tam, kjer so se v zadnjih pol leta pokazale pomanjkljivosti, tako da se to lahko skupaj najdemo rešitve za popravek, bo pa treba seveda tudi pregledati opcije kako zagotoviti ustrezno financiranje in pravično povečan prispevek s strani gledalcev RTV Slovenija. Ministrstvo seveda smo na stališču, da javne službe kot so sedaj določene v zakonu morajo ostati. Prav tako je treba rešiti vprašanje Simfoničnega orkestra in Big banda RTV Slovenija, ki sta sedaj uvrščena kot tržno dejavnost v zakonu, kar pa po podatkih, ki jih imamo, se dejansko ne pokrije iz tržnih dejavnosti in se pač tudi to dejavnost krije iz prispevka. Tako da tukaj tudi v to smer bomo iskali rešitve.

Hvala.