Govor

Hvala lepa za besedo. Lep pozdrav vsem! Naj najprej povem da tudi v Poslanski skupini SDS ocenjujemo da spremembe zakona o Prešernovi nagradi ne potrebujemo in temu kar ste nam prinesli na mizo nasprotujemo.

Bi pa radi razjasnili še nekaj stvari, ki se berejo v tekstu, ki so ga pripravili na Ministrstvu za kulturo. Glede na to kar je povedal gospod Muhič je po našem mnenju popolnoma jasno kaj je naloga koga, kaj ima kdo v tem, bom rekla, postopku do podelitve in do izvedbe prireditve, kaj ima kdo za narediti. In če je ministrstvo zapisalo, da so nastale nekatere organizacijsko tehnične nejasnosti in da organiziranje proslave ni povsem dorečeno, da nam to malo pojasni. Treba je pač tukaj samo napisati, da so neke nejasnosti. Te nejasnosti se da odpraviti. Tudi, če kaj ni dorečeno se da dogovoriti, ampak kot vemo iz zakona so stvari precej jasne in praktično vsa ta leta ni bilo nobenih težav do takrat ko je ministrstvo za kulturo prevzela Levica in naredila kaos, seveda, z dodelitvijo nagrade nagrajenki, ki jo je pred leti zavrnila. Torej, če nekdo ne želi nagrade ima legitimno pravico da se pač tako odloči, kolikor vemo se je takrat gospa odločila samo za zavrnitev nagrade, denarno je pa prevzela. Torej, to je tudi pove nekaj o tej nagrajenki. Vmes se je izkazala z zelo nekulturnimi dejanji in vprašanje če bi kdaj še prišla na vrsto za tako visoko priznanje.

Strinjamo se tudi s tem kar je bilo povedano s strani Komisije za izobraževanje kulturo znanost šport in mladino iz Državnega sveta. Znotraj tega so tudi predstavniki kulture kot pač del sestave Državnega sveta. Zelo pomembno se mi zdi tudi to kar je povedal gospod Muhič, da je, Muhovič pardon, se opravičujem, da je vsebina torej povezava programa, ki je potem na proslavi z nagrajenci, ker seveda upravni odbor jih pozna, o tem se veliko pogovarjajo ko pridejo pač predlogi iin tako naprej in do končne odločitve. In mislim, da je pravilno da to odločitev pustimo stroki oziroma upravnemu odboru, ne pa da se tudi tu vmešavajo potem aktivisti Levice.

In še ena stvar, v zakonu, torej pri spremembi navajate ureditev v drugih pravnih sistemih, kjer napišete sicer katere nagrade podeljujejo posamezne države, ne pa tudi kdo organizira proslavo, kdo opravi izbor, razen mislim, da tukaj v Franciji, kjer podeljuje minister za kulturo predvidevamo, da se tam pač to dogaja. Če že spreminjate točno določeno stvar torej organizacijo proslave bi pričakovali primerjavo tega, organizacijo prireditve ali pa izročitve, pa tega tukaj iz tega pregleda ne vidimo.

Jaz bi prosila da mi z ministrstva poveste katere so te organizacijsko tehnične nejasnosti in kaj pri organizaciji ni dorečeno, pa tudi kakšen primer če je kdaj prišlo do kakšnega problema v zvezi s tem. Jaz se ga sicer ne spomnim, razen kot smo že povedali lani kaj je vse bilo, ampak vemo iz kakšnih razlogov ne zaradi tega ker bi bilo kaj nejasno. Kvečjemu mislim, da so si nekateri vzeli pristojnost, ki je nimajo in dovolili da je gospa Makarovič prišla na koncu proslave na oder in tako naprej. Ja zakon je zelo jasen, vse je opredeljeno. Če pa potem neki, ne vem kako naj rečem, revolucionarji se grejo neko svojo zgodbo in svojih pet minut slave pa mislim da to ni primerno. Hvala za odgovore.