Dober dan! Hvala za besedo. Zakonodajno-pravna služba je predlog zakona, kot vedno, proučila z vidika njegove skladnosti z Ustavo, pravnim sistemom in zakonodajno tehničnega vidika. K predlogu zakona so bili sicer vloženi amandmaji koalicijskih poslanskih skupin, vendar ti odpravljajo le del pripomb iz našega pisnega mnenja, zato bom pripombe, kjer z amandmaji te pripombe niso bile upoštevane oziroma k njim ni bilo podano pojasnilo, na kratko povzela, obnovila.
V mnenju je v zvezi z opredelitvijo koordinacijskega odbora za državne proslave in prireditve kot nosilca nalog usklajevanja organizacije proslave v počastitev slovenskega kulturnega praznika ZPS v 1. členu opozorila, da naloge in način delovanja tega delovnega telesa Vlade niso urejeni na ravni zakona. Gre namreč za delovno telo, ki ga imenuje Vlada. Predlagana rešitev zato že sama po sebi predstavlja nedosleden in nepravilen zakonodajni pristop. Z vidika hierarhije pravnih aktov in načela delitve oblasti pa je nepravilno tudi napotilo zakonske določbe na vsebino urejeno v nekem sklepu Vlade. ZPS je opozorila tudi, da je v predlagani zakonski ureditvi opuščena določba po kateri je za sklepanje pogodb z režiserjem in scenaristom proslave pooblaščeno ministrstvo, pristojno za kulturo. Kdo naj bi to nalogo prevzel iz zakona ni razvidno. Predvideti je mogoče, da naj bi bil to koordinacijski odbor, vendar ta, kot delovno telo Vlade, nima statusa proračunskega uporabnika ali pravne subjektivitete in te naloge ne more prevzeti. Sicer pa sprememba tudi ni posebej obrazložena in jo je treba seveda preveriti in ponovno in dodatno pojasniti.
ZPS je izpostavila tudi vprašanje jasnosti opredelitve nalog kot jih določa predlog zakona. Sicer je besedilo določbe z amandmajem nekoliko spremenjeno v smeri jasnosti, vendar ostaja nepojasnjeno vprašanje vloge in sodelovanja upravnega odbora Prešernovega sklada, ki sicer odloča o prejemnikih Prešernove nagrade in te nagrade se v njegovem imenu na proslavi tudi podeljujejo.
V okviru pripombe k 2. členu je ZPS predlagala da se v statutu Prešernovega sklada namesto neposredne opredelitve izročitelja nagrad določi le način njegove določitve. Posebej pa je treba izpostaviti tudi pripombo, ki se nanaša na odsotnost prehodne določbe, s katero bi bila uporaba spremenjene zakonske ureditve ustrezno zamaknjena. To pripombo je ZPS podala, ker bi ob odsotnosti take določbe glede na časovne okoliščine sprejemanja tega predloga zakona lahko nastopila situacija, ko se bo spremenjena ureditev že uveljavila in bi se torej tudi morala začeti uporabljati, to pa bi vse skupaj časovno sovpadlo s časom organizacije osrednje proslave v počastitev kulturnega praznika v letošnjem letu oz. tik pred njeno izvedbo.
To je vse. Hvala.