Govor

Hvala lepa, za besedo. Zdaj, AKOS je v bistvu ena od, bom rekla agencij, ki ima res pomembno vlogo ali pa veliko odgovornost, naj bi bil seveda tudi nek neodvisen regulatorni organ in predvsem je njegova pomembna vloga tudi v tem, da nekako vpliva na medijsko krajino. To je še kako pomembno in to na nek način vpliva tudi na vse državljanke in državljane. Včasih se kar malo premalo zavedamo kako pomembna pooblastila ima in v svojem poročilu navajate tudi pomen transparentnosti. Zato je moje prvo vprašanje, zakaj v poročilu, ki je sicer obsežno, mislim, da ima 165 strani, jaz pri pregledu nisem našla teh podatkov, zakaj preprosto nimamo podatkov, katere so pravne in fizične osebe, ki imajo na primer dovoljenja za radijske dejavnosti, za televizijske dejavnosti in pa seveda potem imamo še področje, bom rekla, na drugih možnih omrežjih. Tako, da jaz bi si pač želela, da imamo tukaj konkretne podatke kdo so in kot drugo, imamo tudi podatke koliko na primer je bilo v letu 2022 podeljenih posameznih dovoljenj. In če so že v nekem letu podeljena neka dovoljenja bi vendarle bilo prav, da dobimo vsaj podatke katera dovoljenja so bila v nekem konkretnem letu dodeljena. To je pomembno tudi zato, da vidimo potem, v katero smer se razvija oziroma ali delujemo na tem področju, v smeri tega, da širimo neke vsebine ali pa ne. Namreč, tukaj se strinjam tudi z ugotovitvami Državnega sveta, da kakšen nadzor imamo pravzaprav nad vsebinami oziroma ali se nekatere zadeve podvajajo in ne prinašajo k neki dodani vrednosti. Zdaj, v letu 2023 je bilo nekako podano s strani Vlade tudi soglasje k poročilu Akosa za leto 2022. Zdaj moja prva kritika je da Svet Akosa je aprila podal pozitivno mnenje k temu poročilu aprila, Vlada ga je obravnavala šele septembra, septembra to poročilo, na mizi v Državnem zboru ga imamo pa januarja 2024. Jaz vendarle mislim, da moramo pri teh zadevah postopati hitreje, kajti poročila za dve leti nazaj je včasih kar mučno gledati, sploh zato, ker že vemo kaj se je dogajalo v letu 2023 in potem prihaja tudi do nekaterih odstopanj, ki so pravzaprav potem že relativno smešne, ker niti niso več relevantne. Takrat je bilo tudi ugotovljeno, da je nastopilo pri prihodkih in odhodkih v znesku skoraj 500.000 evrov presežka prihodkov nad odhodki, ki naj bi se upoštevali pri oblikovanju tarif, ta znesek. In me zanima, kako je bil ta znesek namensko porabljen pri oblikovanju tarif. Kaj konkretno je bilo pri tarifah narejeno s temi sredstvi, ki spet niso tako majhna?

Naprej. Saj pravim, bili so nekateri razpisi. Eden od teh je bil, da je agencija leta, se pravi 2022 smo avgusta objavili osnutek razpisa, dokumentacije za javni razpis za javno dražbo za dodelitev frekvenc radijskih za lokalne uporabnike, oktobra pa mnenja in pripombe zainteresirane javnosti k osnutku razpisne dokumentacije. Zdaj me pa zanima, na podlagi teh prejetih pripomb je bila spremenjena vsebina osnutka tega javnega razpisa in me zanima kdo je podal te pripombe, kakšne so bile te pripombe, da so bile potrebne celo spremembe razpisa. Se mi zdijo zelo konkretne stvari in menim, da so več kot pomembne. Tudi zato, ker naj bi zdaj potem ta verzija bila potem ponovno v začetku leta 2023 dana v posvetovanje. Take stvari se mi zdi od leta avgusta 2022 pa naprej, to se vleče potem kot ena čreva. Predvsem pa me zanima kakšne so pripombe, ki so to spremenile. In še enkrat no, komu ste vse podelili frekvence? To se mi zdi ključno za ljudi, se mi zdi najbolj ključno, ko govorimo o AKOSU in pa seveda, kakšen je ta nadzor. Jaz menim, da so kar veliko teh različnih postaj ima čisto podobno ali pa skoraj identično vsebino in je tukaj veliko vprašanje, ali res delamo na širini, vsebinski širini ali zgolj nekim drugim apetitom. Hvala lepa.