Govor

Igor Feketija

Hvala za besedo.

Pozdravljeni vsi skupaj!

Evropska komisija je na podlagi konvencije o pravicah invalidov in listine Evropske unije o temeljnih pravicah marca 2021 sprejela strategijo o pravicah invalidov za obdobje 2021 do 2030 in ta direktiva temelji na dveh že obstoječih instrumentih. Eno je parkirna kartica Evropske unije, drugi pa je pilotni projekt evropske kartice ugodnosti za invalide. In v tem projektu je sodelovala tudi Republika Slovenija, kot ena izmed osmih držav. V pilotnem projektu te kartice ugodnosti je Slovenija tudi prva, ki je uspešno zaključila pilotni projekt in začela z izdajanjem te kartice že julija 2017. To je kartica ugodnosti. Parkirna kartica EU za invalide je bila pa uvedena s priporočilom sveta in spremenjena leta 2028 in določa standardiziran model parkirne kartice Evropske unije, da se zagotovi njeno vzajemno priznavanje med državami članicami in s tem olajša prosto gibanje invalidov iz avtomobilov po celotni Evropski uniji.

Evropska parkirna kartica za invalide bo izboljšana različica, ki bo v vseh državah EU omogočila uporabo teh parkirnih mest in objektov, ki so rezervirani samo za invalide in bo nadomestila nacionalne parkirne kartice.

Večina držav Evropske unije bo morala pripraviti novo zakonodajo v ta namen, predvsem z evropsko kartico ugodnosti za invalide. Za Slovenijo to ne velja, ker smo edini, ki smo to kartico že uredili z zakonom.

Predlog, ki je danes pred nami, torej razširitev te direktive, v celoti spoštuje načelo subsidiarnosti in razširja področje uporabe že sprejetega predloga direktive za obe kartici na državljane tretjih držav, ki jih ta direktiva še ne zajema, ampak zakonito prebivajo na ozemlju države članice Evropske unije in so upravičeni do gibanja ali potovanja v druge države članice v skladu s pravom Evropske unije. In tako kot pri navedenem predlogu, ki ga dopolnjuje ta pobuda, imajo ugotovljene težave čezmejno razsežnost, ki je države članice ne morejo razrešiti same, zato se jih da zaradi obsega in učinkov tega ukrepa mnogo bolje doseči na ravni EU in zato je tudi potrebno ukrepanje na tej ravni.

Posledice za proračune bodo minimalne, ker sta v pravni red Republike Slovenije obe kartici že vpeljani in tudi vpliv na javno upravo za Slovenijo bo minimalen, ker sta kartici že uvedeni, vzpostavljene so baze podatkov za upravičence na upravnih enotah.

K tej direktivi oziroma temu predlogu so pozitivno mnenje podala tudi druga ministrstva, torej poleg Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti še Ministrstvo za finance, okolje, podnebje in energijo, notranje zadeve, infrastrukturo, kulturo, gospodarstvo, turizem in šport in zato predlagam sprejetje te razširitve direktive.

Hvala.