Hvala za besedo, gospod predsedujoči.
Jaz bom v začetku povedal tako kot sem včeraj medijem: Dars ni ugrabljen in Dars je pod nadzorom in denarnica Darsa je varno shranjena v sefu. Pojasnil bom, zakaj taka izjava. Zato, ker je treba pač pomiriti tudi javnost, ne. Za vse je težko, tako tudi za nadzorni svet, ampak tako, da vam samo pojasnim. Nadzorni svet v tej sestavi je bil popolnjen. 23. je začel z delom, 23. septembra 2022, kasneje je bil en član zamenjan in potem kasneje še eden in sta prišla dva nova člana. Ko smo mi, to se pravi moram poudariti, da je v obdobju, ko je začela, ko je začela, ko je začel delovati nadzorni svet, smo se seznanili z vsemi dejavnostmi in smo zamenjali tri člane uprave, in sicer s področja financ, s področja vzdrževanja in s področja gradenj. Namen seveda je bil, da se določene zadeve drugače organizirajo, da se določene zadeve pospešijo. Gospod Hajdinjak je ostal z namenom seveda, da se veliko lažje nadaljuje. Tako je tudi nekako praksa, da ne zamenjaš celotno upravo, ampak zamenjaš del uprave, da se seveda potem ne ustavljajo posamezne aktivnosti in zato, da družba kot taka ne zastane. Tako je ravnal tudi SDH, ko je, ko je v bistvu popolnil, zamenjal del, ne pa celoten nadzorni svet. Mi smo potem seveda, ti novi člani so sprejeli, so sprejeli poslovnik uprave, kjer so se razdelili naloge, ta poslovnik uprave je seveda potem tudi potrdil nadzorni svet.
Glede na dogodke, ki so se dogajali, včeraj sem tudi povedal, da je, da ta uprava od, govorim od za leto 2023, dela dobro. Dela dobro zaradi tega, ker če gledamo na področju gradenj, so se zadeve izredno pospešile. Članica, ki to pokriva, je aktivna, uredile so se medsebojne korespondence med ministrstvi, delovne skupine, ki urejajo te birokratske ovire. Seveda teh zadev je še veliko, ki ovirajo. Upam, da bo, da boste tukaj v Državnem zboru tudi sprejeli ta predlog zakona o čimprejšnjem, da se bodo ti postopki še pospešili. Na drugi strani so se uredili tudi s strani financ, kjer se je ta finančni sektor tudi preuredil. Mislim, da tudi tukaj nima nadzorni svet nobenih pripomb.
Največ problemov, ki pa smo jih imeli, in tudi afera se nanaša na to, je področje vzdrževanja. Član uprave, ki je v bistvu prej to vodil, očitno to ni imel pod kontrolo oz. uprava ni imela, ni imela, bom rekel, vpogleda v delo, zato so se zgodile določene anomalije. To je nadzorni svet tudi ugotovil v sredo na seji, kjer, se pravi, ta drugi nivo je delal po svoje, samovoljno. Uprava mu je to dopustila in seveda na podlagi tega je ugotovila neke nepravilnosti, vendar jih ni kaznovala oz. reagirala. To so prve ugotovitve nadzornega sveta ta moment. Vsi tisti očitki, ki so, zagotavljam, da je nadzorni svet postavil upravo, ki je poskrbelo, da se ne bo, da se vsa ta korupcijska tveganja, se pravi, odpravijo, da se te anomalije odpravijo. In vi morate vedeti, da ta komisija, ki je pokrivala pritožbe od avtovlek, se ni sestala 8 mesecev, tako kot je član uprave tudi povedal. Namen seveda je bil, ker poglejte, če se ne sestane, ne izreka glob, ne izreka, ne izreka opominov. Če gre globa, če je opomin, seveda nekateri po pogodbi ne smejo opravljati neke dejavnosti nekaj časa, ampak če se nekdo ne more prijaviti zaradi petih, kjer so bili ti udeleženci, so jih imeli pet in več pritožb, bi seveda tisti njihovi tovornjaki stali v garaži, ker ne bi mogli priti, vsaj na avtocestnem omrežju ne bi mogli delovati. In tukaj je vprašanje, zakaj, zakaj se komisija ni sestala. Povedal je tukaj, ampak je nedopustno, nedopustno. Ker poglejte, mi smo pač ugotovili, v komisiji sta bila dva področna direktorja na visokem položaju drugega nivoja, se pravi, prvega nivoja pod upravo. Potem je, se pravi, ni tako težko te stvari reševati, ko se nek tovornjakar pritoži v tej zadevi. Enostavne zadeve. Nekatere zadeve, so rekli, težke so. Poglejte, zdaj se je sestala komisija, je popucala v momentu, nobenih zadev ni, se niso, se niso praktično zaustavljale. In na koncu koncev, da dva področja, da gre potem področni direktor meriti kamione, poglejte, to pa, oprostite, gospe, to znajo, mi smo pač, ženske so manj tehnične, vsaka ženska, verjetno tudi vsak otrok bo znal to izmeriti tam na 10 let, koliko je tovornjak dolg oz. kakšne so medosne razdalje. Vidite, tukaj so se dogajale. In potem je bil pravilnik tako narejen, da je sklical samo lahko zadevo predsednik, uprava se ni mogla, je imel tukaj član uprave težave, da tukaj uprava ni reagirala. Glejte, jaz sem bil tudi član uprave. Tako se to ne dela. Vemo, kdo koga postavi in kdo koga odstavi. Ker če nekdo ne gre, ne dela na pravem delovnem mestu, pa je priden, ga daš drugam, če ni timski človek. Če je pa zanič pa gremo drugače. Res, da je krivdno težko dokazati, ampak dejansko so tukaj bili problemi, ki so se, ki so se zdaj pokazali. Seveda, tukaj je boj za milijone.
Kar se tiče avtovlek in ko je bilo rečeno, da jih bomo sami. Vi morate reči, da je dejansko bila pod že prejšnjim nadzornim svetom naroča upravi, se pravi, mi smo prvo sejo imeli 24. 10., ne, in tukaj na primer 24. 7. 2020 je bilo že rečeno od prejšnjega nadzornega sveta: proučite ali bi to dejavnost izvajali sami, dajte pripraviti študijo. In ta študija ni bila opravljena. Ker problem prejšnjega nadzornega sveta je bil, to je bil problem tudi pri vodenju , da smo, ko smo mi prišli, je bilo 43 nerealiziranih sklepov nadzornega sveta. 18 je bilo / nerazumljivo/, te odštejemo in potem smo, da, mislim, da zdajle imamo še dva, kjer smo, nekateri so bili že passé, to se pravi, nadzorni svet v tem, v prejšnjem kontekstu ni pregledoval ali so ti sklepi, ki jih je dajal upravi, realizirani. Uprava seveda ni realigirala tam, kjer je pasalo, je, tam, kjer ji ni pasalo, ni. In zato se je, poglejte, zato so se pač, kot bi temu rekel, ni bilo v interesu nekaterih, da to opravlja Dars. Ni, veste v tem ni pomembno samo ekonomsko, ker zdaj na primer, če je tukaj glede na količino, je ogromno, se pravi, da Dars praktično podeli samo koncesijo. Kontrolirana je ta zadeva v redu, izreka globe na kršitve in tukaj se konča, nobenega dobička, nobene dodane vrednosti, praktično samo obveznosti. Lahko bi to podeljevalo tudi neko ministrstvo, nek direktorat. Ampak poglejte, zadeva gre v to, da je predvsem važno, da je nekako seveda ekonomsko vzdržno, ampak pretočnost in varnost prometa, se pravi pretočnost in varnost udeležencev, se pravi uporabnikov avtocestnega omrežja, to je bistvo. Kajti zastoji, nejevolja, gospodarska škoda itn. In v to tudi gremo. Mi smo študijo potem 24., na 1. seji nadzornega sveta tega smo zahtevali študijo. Študijo smo dobili, mislim, da je trajala kar nekaj časa, mislim, da 30. 3., ne. In potem smo ugotovili, da ta študija ne pije vode, da jo je treba dopolniti in zdaj na zadnji seji nadzornega sveta je bilo ponovno pozvano kot urgentno. Tako smo se tudi dogovorili na SDH na sestanku, ko smo nadzorniki bili danes, in uprava, da se zadeva, gre prednostno v to zadevo. Tako da jaz mislim, da to, sicer ta vleka ne bo danes na jutri, ker vemo, kakšni so postopki, nabava vozil, treba je kadrovsko reorganizacijo narediti primerno, kadre videti, koliko jih je, stroškovno videti. Ampak tukaj ni problem zdaj, koliko bo to dražje za DARS, ne, vem pa, da bo, ko imamo vsi interes, varnejše za ljudi. Mi smo dokumenta..., v ponedeljek je, NPU so me pozvali kot predsednika glede dokumentacije. Na nadzorni svet so dali tudi zahtevek, kar širok zahtevek dokumentacije, ki je bila danes prevzeta. Danes je bila prevzeta, popisana. Bo, verjetno dokumentacije bo še kar nekaj te dokumentacije prišlo. Tako da v glavnem iz tega našega zornega kota smo imeli potem tudi sejo, v katerem smo te kršitve oz. to stanje ugotovili. Drugo smo naročili forenzično, forenzično revizijo ne samo teh poslov, ki so navedeni v prispevku, dosti širše. Zvečer, seja je bila dolga 5 ur, kasneje se je po seji sestala revizijska, ki je, katere je, naloga ima, da izbere zunanjega revizorja in pa obseg poslov, ki jih je že določal na sami seji nadzorni svet. Tako da takoj, ko, malo bo verjetno problem z revizorjem, ker so predrevizijski pregledi zdaj v teku, kako bomo našli pravega revizorja, to se pravi, ko bo to revizijska komisija dala, bo nadzorni svet to potrdil.
Ostale zadeve, ostale zadeve seveda mi smo posle tudi pogledali, določene pogodbe smo pogledali in dejansko ni vse tisto tako kot je v prispevkih, ne. Mi se nismo opredeljevali v zvezi s Snežičem. Vprašali smo predsednika uprave ali ga pozna, ali se je sestal, ali je bil v prostorih, v prostorih družbe upravne zgradbe. Odgovor je bil ne. Za to so pač drugi, ki imajo pač tudi mehanizme, da to naredijo. Pristojnost, tukaj pač nadzorni svet se mu tukaj konča. Tako da tukaj garantiram, da nadzorni svet ni z nobeno zadevo nič ni vpleten, ni bil tam v teh dogodkih, razen seveda zdaj v tem, v tem novem, ki se je včeraj zgodil v Tarči. Jaz sem že danes zjutraj prosil predsednika uprave za dokumente in to zadevo bomo pač obravnavali 6. na seji nadzornega sveta, kjer bomo nadaljevali tudi s to problematiko naprej.
Hvala lepa.