Govor

Patricija Pergar

Pozdravljeni, še z moje strani. Hvala za vprašanja. upam, da bom znala dovolj dobro pojasniti, moj namen je vsaj takšen, da vam to na vprašanje odgovorim jasno, da boste pač zadovoljivo.

Če dovolite, bi najprej odgovorila na vprašanje predsedujočega. To pa na vprašanje, katere, s katerimi primeri, oz. na kakšen način se določa. Letni načrt dela je predstavila podrobno že v uvodu državna sekretarka. Pri pripravi letnih načrtov zasledujemo določene cilje. In sicer je naš cilj pokriti z inšpekcijskimi nadzori čim več različnih proračunskih uporabnikov, čim več sredstev, vključiti vsa zaznana tveganja, tudi na podlagi medijskih objav. Poseben poudarek dajemo tudi nadzoru proračunskih uporabnikov, kjer smo v preteklosti že zaznavali nepravilnosti in želimo tudi pokriti z nadzori vsa področja, za katera smo pristojni. V zvezi s tem pač moram povedati tudi to, da je obseg inšpekcijskega nadzora odvisen pač od kapacitet resursov in tukaj smo omejeni predvsem na žulji in imamo težave s kadrovskimi resursi, inšpektorjev je namreč samo pet in, če to pogledamo, kajne, je pač tole poročilo, kajne, če je še ta vidik, bi rekla, da je, mislim se dela kar precej na tem, na tem področju.

Pa moram povedati tudi to, no, da ne glede na to kako dobro si želimo delati ali pa delamo, seveda so možnosti vedno tudi za izboljšave in naš namen in cilj je seveda, da vsako leto pripravimo boljši pač načrt, upoštevamo tudi predloge pač vse zainteresirane javnosti. To je kar se tiče prvega, tudi deloma sem o tem odgovorila tudi glede obsega sredstev, zakaj ni, zakaj ne moremo zajeti, zakaj ni večjega obsega. Ko bomo pač imeli več inšpektorjev, potem bomo lahko tudi več delali na tem področju, moram pa povedati, da je inšpekcija samo ena oblika nadzora in da se tudi pričakuje od proračunskih uporabnikov, da opravljajo pred tem pomembnejše oblike nadzora, to je, da izvajajo kontrole, pa tudi notranje revizije, in da že s tem zasledujejo cilje o zakoniti, gospodarni, uspešni, učinkoviti rabi sredstev. Inšpekcija pač pride na koncu in je, dela na nekih, ne vem, na podlagi analiz tveganj, vse ostalo je pač del, delo, ki ga mora opraviti proračunski uporabnik pri sebi.

Glede učinka izvajanja inšpekcijskih nadzorov moram povedati tudi to, da se učinek ne meri samo v odločbah z oziroma v vračilih sredstev v proračun. Mi merimo učinke oziroma bistveni del naših, našega dela je v naših priporočilih za ukrepe, ki naj jih sprejmejo proračunski uporabniki za bolj transparentno, učinkovito, zakonito porabo sredstev. Težišče, tako kot izhaja tudi iz poročila, je na tem delu. Vračil je dejansko zelo malo in izhajajo pač na podlagi nezakonitosti. Vsa ostala, vsa ostala, vse ostalo delo inšpektorjev pa se ne izraža skozi evre, skozi zneske, ampak na drugačen način, z našimi priporočili.

Moram povedati, da načeloma priporočila proračunski uporabniki tudi upoštevajo. Na vaše konkretno vprašanje, kot ste že sami povedali, kajne, iz medijev smo bili seznanjeni šele junija, to pomeni, da smo bili mi v zaključni fazi oziroma so bile že v, določeni inšpekcijski postopki v teku. V skladu z načrtom dela smo potem seveda tudi vključili in izdali nalog za inšpekcijski nadzor na Ministrstvu za kulturo, konkretno kdaj bo zaključen in v kakšni fazi pa glede na to, da postopek še teče, ne morem komentirati.