Hvala za besedo, gospa predsednica. (Ivan Žagar, občina Slovenska Bistrica, župan). Poslancem in vsem prisotnim, tudi predstavnikom Vlade, prinašam lepe pozdrave iz Slovenske Bistrice izpod Pohorja. Jaz bi predvsem se osredotočil ob tem, kar je že bilo povedano, seveda na postopke, ki se vodijo na občini, ker je občina bila tudi nekajkrat že omenjena danes in kako se vodijo v skladu z občinskimi akti. Zdaj, meni to niti ni čisto jasno, ker niso bili citirani tisti akti po katerih se torej ta postopek vodi, pri čemer je treba vedeti, da se vsi ti postopki vodijo na državnih organih ali na upravni enoti v Slovenski Bistrici ali pa na pristojnem ministrstvu v okviru tega integralnega postopka. In mi na občini menimo, tako upravni organi kot tudi občinski svet, da se postopki ne vodijo v skladu z zakonodajo. Preprosto zaradi tega, ker govorimo o treh sklopih vetrnih elektrarn, ki vsi presegajo, pa ne 10 megavatov, ampak presegajo večkrat 10 megavatov, kar pomeni, da bi se morali ti postopki tudi po tem novem zakonu voditi tako kot se pa nekateri drugi vodijo, kot jih vodijo recimo nekatera državna podjetja preko državnega prostorskega načrta. To je najprej, kar bi želel povedati, ker seveda investitor, ki je sprožil te postopke, zelo pomanjkljivo očita naše akte. Res je, da občina Slovenska Bistrica v tem trenutku pač še nima sprejetega OPN, ima pa sprejet dolgoročni plan, ki je veljaven, ima ustrezne pupe, ker je res, da je v teh dokumentih zapisano, da občina seveda dopušča tudi možnosti gradnje vetrnih elektrarn, kar pomeni, da se odgovorno odziva tudi na aktualno situacijo, vendar v skladu, je treba pa celotno dikcijo čitati, v skladu z zakonodajo, to pa pomeni, da je potrebno peljati postopek državnega prostorskega načrta. Zdaj investitor je večkrat se kar prilagajal situaciji in je več vlog pošiljal, najprej je dal vlogo, mislim, da samo za dve vetrni elektrarni manjše moči kot je en megavat, potem je dal vlogo za kar kompletna polja. Takrat so te stvari bile obravnavane, dobil je negativno mnenje našega upravnega organa in ga je ta upravni organ napotil na državni prostorski načrt, potem je pa seveda to vlogo spremenil, pa je to polje razdelil po dve vetrnici, saj je logično, zakaj, če mene vprašate, zato, ker 2 × 3,5 je 7, kar je manj kot 10, ampak to še vedno pomeni, da so ta polja enako velika, vsebinsko popolnoma enaka. In mislim, da zakonodaja tudi govori o tem, da se ne dovoli delitev posameznih projektov znotraj nekega sklopa projektov. Tako, da je tudi te vloge, ki pa so tudi sicer bile nepopolne, upravni organ občine zavrnil. Res pa je, da seveda smo mi, torej upravni organ občine, samo mnenjedajalec. Ob tem je treba dodati še to, da je investitor sprožil pri upravni enoti postopek razlastitve občine za položitev kablovoda od pač polja vetrnic do trafo postaje v Slovenski Bistrici. Tista prvotna ponudba, ki pa je bila, je pa bila tako rekoč žaljiva za občino, če lahko tako rečem in tudi ni bilo v tem smislu potem nobene komunikacije. Zdaj, občinski svet je seveda glede na to, kako so se ti postopki peljali in kako se je poskušalo, bom rekel, zelo milo obiti zakonodajo, te problematike obravnaval na štirih sejah, ena je bila celo izredna seja, saj na zadnji dve seji so bili povabljeni tudi predstavniki ministrstev pristojnih bili so predstavniki investitorjev, ki so tudi nekatere stvari tam predstavili no in tudi na teh sejah je občinski svet potem seveda zelo jasno zahteval da se postopek vodi, če se že vodi po državnem prostorskem načrtu. Ker se je tolmačilo tako kot sem tudi zdaj to tolmačenje slišal češ da se to vodi v skladu s prostorskimi akti ki jih ima občina sprejete in se ni želelo slišati tega kar pomeni ne v skladu z zakonom. Je na izredni seji občinski svet tudi sprejel tolmačenje aktov. Ne, in je pojasnil kaj to pomeni skladno z zakonom torej to približno, kar sem vam že povedal, da je potrebno pravzaprav zaradi tega, ker so to tako veliki objekti, peljati, da se zadeve pač po državnem prostorskem načrtu in na to napotil. In ker seveda ni bilo nikakršnega odziva, je na zadnji seji občinski svet pozval pristojna ministrstva, oz. pristojno ministrstvo, da pač postopke ustavi. Trdimo to, da postopki niso vodeni v skladu z zakonom, zato ker sam integralni postopek pomeni končno gradbeno dovoljenje, tu pa gre še najprej za umeščanje v prostor in zato smo mi na tak način te stvari peljali. Zdaj ob tem je treba povedati, pa verjamem, da bodo to tudi predstavniki lokalnih skupnosti, ožjih lokalnih skupnosti, ki so pri nas prisotne tudi to pojasnili, da so bili, potem tudi, zaradi načina peljanja investicije izpeljani zbori krajanov po treh krajevnih skupnostih, kjer so odločno krajanke in krajani zavrnili umeščanje teh elektrarn, pri čemer je treba seveda povedati še tudi to ne da kaj zakaj so pravzaprav bili takrat na občinskem svetu sprejeti taka določila v naših prostorskih aktih. Občina Slovenska Bistrica, veste je ena največjih občin v Sloveniji in Pohorje je samo en del občine, in to manjši del občine. Na tem pohorskem predelu, kjer so predvidene lokacije, v bistvu domujejo samo tri krajevne skupnosti, občina Slovenska Bistrica pa ima 15 krajevnih skupnosti. In še to bi dodal, da glede na to, da je Ministrstvo za infrastrukturo že kar nekaj časa nazaj naredilo celovit pregled potencialno ustreznih območij za izkoriščanje vetrne energije jaz verjamem, da take študije so seveda resna zadeva. V tej študiji med 12 predlaganimi potencialnimi območji Pohorja ni navedenega. Tako da nihče niti razmišljal verjetno ni tudi s strani občinskih svetnikov, da je lahko Pohorje z vsem tem, kar je že bilo povedano, da je to naravno območje, da je to seveda območje, ki je pravzaprav vir pitne vode za en lep del tega našega predela, ne samo za našo občino. Da je tu področje turizma, da je tu področje gozdarstva, da seveda bi taki posegi pomenili močne posege in potencialno sprožili lahko potencialne nevarnosti, kaj jaz vem, zaradi vetrolomov pa še česa. Vse te stvari seveda so videli, niti približno nihče ni razmišljal o tem, da bi bilo možno seveda umeščati torej vetrne elektrarne na to področje, brez tega ne ponavljam še enkrat, da se postopki peljejo transparentno, tako kot bi bilo potrebno. Ker če bi se namreč postopki peljali po, po moje, po tem državnem prostorskem načrtu tako kot je treba, potem bi v to bili sproti vključeni vsa strokovna javnost, vključeno je bilo celotno lokalno okolje na drugačen način, ne da bi se je zdaj samo vključevalo in bi seveda prišli do pravzaprav verjetno tudi enakih rešitev, ampak poskušalo se je ves čas stvari obiti, nekatere stvari so se dogajale ali pa večina stvari se je dogajalo brez vednosti občine. Jaz pa vseeno mislim, da kar se pa tiče tolmačenja prostorskih aktov in aktov, ki jih občina sprejema, je pa verjetno pristojna občina za to pa mogoče v zakonodajnem, ne mogoče, sigurno v zakonodajnem postopku, pač ustrezne veje pravosodne oblasti. Tako da, jaz se seveda še enkrat, ker prenašam v bistvu sporočilo občinskega sveta, pravzaprav apeliram na to, da se seveda pri sprejemanju odločitev, tako kot je bilo sicer že večkrat tudi povedano tudi s strani pravzaprav skoraj celotne politike, če se že pogovarjamo o politiki, da se dejansko upošteva volja ljudi, da se upošteva volja lokalne skupnosti in da se seveda upošteva volja krajank in krajanov, ki na tem območju živijo in ki bodo pravzaprav iz takšne ali drugačne rešitve najbolj pravzaprav prizadeti.
Jaz mislim, da sem približno kar se tiče tega dela, ki je vezan na pač odločitve tako upravnega organa občine kot tudi kot tudi občinskega sveta dejansko tudi pojasnil in to so fakti, ne gre za nobene populistične ali kakršnekoli izjave in so preverljive. Hvala lepa.