Najlepša hvala. Torej, predlog uredbe posodablja zakonodajni okvir EU za embalažo in odpadno embalažo. Kot tak predstavlja del evropskega zelenega dogovora in en korak v izvajanju akcijskega načrta za krožno gospodarstvo.
Pričakuje se, da bo z uveljavitvijo uredbe znatno izboljšano, da se bo znatno zmanjšala količina odpadne embalaže, izboljšala ponovna uporaba embalaže, spodbudilo recikliranje odpadne embalaže in s tem zmanjšala tudi poraba energije. Predlog uvaja zahteve za celoten življenjski cikel embalaže z namenom trajnostnega ravnanja tekom celotnega cikla. Postavljajo se cilji za postopno zmanjšanje količine nastale odpadne embalaže na prebivalca in kot rečeno, spodbuja ponovno uporabo in recikliranje. Področja urejanja predloga uredbe so številčna. Če nekako poskušam po štirih stebrih, po eni strani glede zahtev, glede trajnosti, predlog uvaja zahteve in cilje za celotni življenjski cikel embalaže, glede snovi v embalaži, glede minimalne vsebnosti recikliranih materialov v plastični embalaži, definira embalaže, ki jo je mogoče reciklirati, embalaža je primerna za kompostiranje, določa ukrepe v zvezi z zmanjšanjem količine embalaže in predvsem z zmanjšanjem embalaže za enkratno uporabo in ponovno polnjenje.
S področja ravnanja z odpadno embalažo uredba določa proizvajalčevo razširjeno odgovornost, cilje zbiranja, obdelave in recikliranja odpadne embalaže ter ukrepe za zmanjšanje njenega nastajanja.
Z vidika označevanja in informacij, nekako tretji steber določa zahteve za označevanje embalaže, informacije o sestavi, možnost večkratne uporabe ter ravnanju z odpadno embalažo.
Za zadnje področje, ki bi ga izpostavil, pa je elektronska izmenjava informacij. Predlog vključuje tudi elektronsko izmenjavo informacij med organi, ki nadzirajo trg.
V stališču, ki je pred vami, Slovenija podpira cilje predloga uredbe o embalaži in odpadni embalaži, hkrati pa poudarja potrebo po skrbnem premisleku nekaterih posameznih določb in njihove uskladitve z nacionalnimi interesi ter obstoječo zakonodajo. Slovenija podpira cilje glede varnosti hrane in okoljske zaščite, še posebej v zvezi z embalažo za večkratno uporabo, hkrati poudarja potrebo po uravnoteženih rešitvah, ki zmanjšujejo uporabo plastičnih vrečk, vendar s tem ne ogrožajo ciljev zmanjševanja odpadne hrane.
Zagovarjamo torej uravnotežene rešitve, ki bodo hkrati spodbujale trajnost, varnost hrane in gospodarsko konkurenčnost. Pri rešitvah, ki jih uredba določa za zmanjšanje nepotrebnih embalaž oziroma spodbujanje ponovne uporabe ter recikliranja izražamo skrb glede izvedbe natančne analize nekaterih učinkov načina uveljavitve okoljskih načel in opozarjamo na potrebo po skrbni presoji, da nove zahteve ne bi ogrozile obstoječe nacionalne sisteme.
Poudarki in pripombe nekako, bolj izrecni poudarki in pripombe, ki jih imamo, dopolnitve so z vidika dopolnitev za večjo javnost za večjo jasnost. Slovenija je že predlagala nekatere izboljšave oziroma dopolnitve besedil v tej smeri glede določitev meril za preprečevanje odpadkov. Poudarjamo pomen določitve meril za preprečevanje odpadkov v skladu s ciljem krožnega gospodarstva. Želeli bi namreč nekoliko več fleksibilnosti oziroma izjem glede ciljev ponovne uporabe za tisti za tako imenovano take away papirno embalažo in tudi v zvezi s prepovedmi glede papirne embalaže za enkratno uporabo. Namreč, da se to uveljavlja zgolj pod pogojem, da je to dokazano najbolj okoljsko učinkovit način ravnanja.
Z vidika uskladitve s področno zakonodajo predlagamo natančno uskladitev z obstoječo in predlagano področno zakonodajo. Namreč bojimo se, da bi da bo uveljavitev uredbe pripeljala do nepotrebnih dodatnih administrativnih bremen.
In nenazadnje, glede ciljev. Poudarjamo potrebo po določitvi realnih in izvedljivih ciljev glede recikliranja in ravnanja z odpadno embalažo. Toliko v uvodu, hvala. Hvala lepa.