Govor

mag. Franc Props

Hvala lepa, spoštovani poslanec, za vprašanja.

Prvo se je nanašalo na pogajanja in pa sistem plač v javnem sektorju in Zakona o javnih uslužbencih. Stvari so povezane. Tako kot sem že omenil v moji predstavitvi, je interes, prepričan sem, obeh strani v pogajanjih, da pripeljejo celoten proces do zaključka. Mi seveda vemo, da bolj je ta proces voden, bom rekel brez različnih vplivov, katerih predstavlja tudi, bom rekel pogajanja pred žarometi, lažje ga je pripeljati do konca. Treba je pa vedeti tudi, da v tem procesu sta dve strani in ne more zgolj ena stvar, stran, zaključiti pogajanj in jaz sem prepričan, da pogajalci na strani sindikatov, ki imajo velik mandat in so zaupanja vredni in tudi jim je ta mandat bil podeljen s strani velikega števila ljudi oziroma javnih uslužbencev, se zavedajo svoje odgovornosti, ravno tako kot se te odgovornosti zaveda Vlada. In sem prepričan, da nam bo uspelo pogajanja v tem delu zaključiti.

Kar se tiče nagrajevanja, ki ste ga omenil, seveda oziroma nagrajevanja, kako stimulirati ljudi v javnem sektorju. Mi vemo, da obstajajo določene težave v zvezi s tem, bom rekel, nagrajevanjem in v tem zdajšnjem obliki postavitve in tukaj je pač potrebno stremeti k temu, da bomo v ta predpis oziroma ureditev, ki bo v nadaljevanju urejala zaposlene v javnem sektorju oziroma njihove dolžnosti, pripeljati motivacijske oblike, ki bodo zagotavljale hkrati tudi to, da bomo kot tisti, ki ponujamo servis javnega sektorja, bolj učinkoviti. Pomanjkanje kadrov na lokalnem, bom rekel, nivoju, omenjali ste urbaniste, ipd. je seveda problem, ki je rešljiv, po mojem mnenju, s tem, da poskušamo del teh pristojnosti, ki so znotraj občin in se že, bom rekel, do zdaj izvajajo, prenesti na skupne občinske javne uprave, ki lahko zagotovijo in pokrijejo, bom rekel, večje število kadrov.

Kar se tiče organiziranja pokrajin, sem povedal že v moji predstavitvi, da je tukaj treba se najprej dogovoriti o tem, kaj bodo naloge, ki bodo prenesene s strani občine ali države na pokrajine. Potrebno je najti vir financiranja in da bomo to stvar, v kolikor bo konsenz političen, zadosti širok in se bo šlo v ta proces, da se ustanovijo pokrajine, bo Ministrstvo za javno upravo seveda nudilo vso podporo, ki je potrebna pri tem.

Financiranje občin in primerna poraba, kontinuirano teče do zdaj dialog med, pred temi različnimi skupinami, ki zastopajo posamezne skupine občin, SOS, ZMOS in ZOS mislim, da so, in ta, bom rekel, kontinuirano sodelovanje in pa usklajevanje bo teklo tudi naprej. Vem, tako kot sem seznanjen, smo v tem delu v že zdaj v obdobju v preteklem prišli do nekaterih rešitev, ki pa jih ne poznam do podrobnosti in jih ne morem komentirati, bodo pa naslovila tudi ta vprašanja, ki ste jih izpostavili v zvezi s tem, kako financirati v tistih občinah, kjer je pač, bom rekel, ta povprečnina, ki je izplačana z nekimi dodatki, prenizka. Povedal sem, da upravnih enot ne bomo ukinjali, oz. jih ne nameravam ukinjati. Mislim, da je upravna enota pač ta podaljšana roka države na lokalni ravni, ki pač zagotavlja uporabnikom storitev tisto storitev, ki jo pač mora država zagotavljati za svoje državljane, njim blizu. Je pa zagotovo potrebno pogledati, da razbremenimo ljudi znotraj teh upravnih enot, nepotrebnih administrativnih postopkov in ta stvar bo naslovljena tudi skozi ta, bom rekel, predvidene spremembe Zakona o upravnem postopku. Pa seveda mi vemo, da tudi digitalizacija, ki pač prihaja tudi v državni sistem, sicer z nekaj zamika, bo prinesla določene organizacijske spremembe, ki pa niso mišljene, v tej smeri, da bi se ukinjale upravne enote, kvečjemu bodo šle te stvari organizacijsko v podporo tam, kjer imamo, bom rekel, mi vemo, da imamo eno skupino upravnih enot, ki je popolnoma drugačna po velikosti od velike večine ostalih in te srednje velike upravne enote seveda je treba reševati na drugačen način. Tukaj je zelo težko neke organizacijske prijeme vpeljevati, veliko lažje jih je vpeljevati tam, kjer imaš ne vem 100 ali pa 150 ali pa 200 ljudi zaposlenih.

Kar se tiče reforme lokalne samouprave. Če bo konsenz znotraj države, da se reformira lokalna samouprava, kar pomeni tisto, kar sem že prej omenjal, da bi ustanavljali pokrajine, bo Ministrstvo za javno upravo sledilo temu kar bo družbeni konsenz, oz. politična odločitev s potrebno večino znotraj pač države.

Prazne nepremičnine. Ministrstvo za javno upravo ima svoj Direktorat za stvarno premoženje. Že zdaj vem, ker sem bil sam udeležen, se dajo stvari urejati v zvezi s tem, kako te prostore ustrezno, v kolikor so prazni, v dogovoru z lokalnimi skupnostmi ponuditi tudi njim v uporabo in tukaj stvari ne bomo spreminjali. Ugotavljali bomo, če je kje mogoče kakšne stvari, zaradi Zakona o stvarnem premoženju potrebno spremeniti ampak zaenkrat kot stvari poznam, mislim, da tukaj ni odprtih vprašanj. Če se pa kje zadeve kažejo kot, bom rekel, take, da ne gredo zadosti hitro naprej, je pa treba pač se individualno o vsaki stvari pogovarjati. Hvala lepa.