Govor

Hvala lepa, predsednica. Naj se uvodoma gospodu Novaku, dosedanjemu državnemu sekretarju, zdaj kandidatu za ministra, zahvalim za že, bom rekel, dosedanje aktivnosti pri pripravi zakonodajnih podlag za popoplavno sanacijo in obnovo, še posebej kadar je kakšna prošnja ali pobuda prišla iz tako, bom rekel, izpostavljene regije, kot je Koroška, lahko rečem, da je bila ta pobuda tudi, da so bile te pobude tudi večinoma upoštevane. Koroška je zdaj izpostavljena tudi v nekem razvojnem smislu, jaz mislim da, še posebej v smislu prostorskega načrtovanja, tudi konec koncev v smislu prostorskega načrtovanja, umeščanja stvari v prostor v luči večje neke odpornosti na podobne vremenske pojave, ki nas morda čakajo in jih je za pričakovati, da se, pri tem bi res izrazil željo, da bi bila pozornost države tako fokusirana kot je bila zdaj, tudi dlje časa, skratka, da bi bila taka pozornost trajna, ker je regija izjemno, bi rekel zapostavljena že kar vrsto let, da ne rečem desetletij, in da najdemo neke optimalne rešitve, tako za ljudi, kot tudi za gospodarstvo. Nekaj teh rešitev je bilo ponujeno zdaj v tem zakonodajnem paketu, upam da bomo znali seveda tudi v nadaljevanju pri pripravi dodatnih zakonov, ki bodo morda tudi bolj nekako specifični in targetirano naslavljali sanacijo posameznih območij tudi uspešni in učinkoviti, predvsem morda na področju nekega optimiranja mehanizmov in postopkov, ki pa morajo biti vseeno vodeni, jaz mislim, zelo strokovno, ne stihijsko. Zdaj se dogaja tudi ogrožanje, recimo ekosistemov v povodih, kjer sanacija poteka nekoordinirano ali pa nestrokovno in je to lahko tudi ogrožajoče za favno in floro, kar pa bo pristojnost, bi rekel, vašega ministrstva. Jaz sem tudi sam prepričan iskreno, da bi bilo posledic poplav precej manj, če bi se že prej držali nekih pravil ali pa če bi bila pravila bolj eksplicitno napisana, zato mislim, da je prav, da se vsi skupaj zavemo kaj se zgodi in kaj nas lahko še doleti, tako na izvršni strani, torej izvršna oblast kot tudi zakonodajna oblast. Je pa seveda pri sanaciji teh posledic poplav ogromno lokalnih specifik. Tudi pri nadomestni in nadomestitveni gradnji je smiselno individualno obravnavati prizadete lastnike teh objektov, osebno pa si želim čim večje učinkovitosti in pa seveda tudi nek moder izbor prioritete obravnave teh upravičencev, po kakšnem vrstnem redu se jih bo obravnavalo, ker je posledic toliko, da je res težko narediti eno celovito sliko. Sami ste navedli, da gre za preko 6 tisoč škodnih primerov na objektih, od tega pričakovanih 80 nadomestnih gradenj in 330 nadomestitvenih stanovanjskih objektov. Omenili ste, da bo to vaša prioriteta. Pa morda vprašanje. Kako se nameravate tega lotiti ob vseh pravzaprav težavah in kako boste kot minister prispevali k sanaciji tudi tega poškodovanega oziroma uničenega stavbnega fonda?

Hvala lepa.