Govor

Igor Feketija

Se opravičujem, okej, razumem. Hvala za popravek. Glede Direktive Evropskega parlamenta in Sveta o uvedbi evropske kartice ugodnosti za invalide in evropske parkirne kartice za invalide, torej Evropska komisija je na podlagi konvencije o pravicah invalidov in listine Evropske unije o temeljnih pravicah marca 2021 sprejela strategijo o pravicah invalidov za obdobje 2021 do 2030. Evropska komisija želi s to strategijo izboljšati življenje invalidov v Evropi in po svetu. Želi doseči napredek pri zagotavljanju, da vsi invalidi v Evropi enakopravno uživajo vse človekove pravice, imajo enake možnosti, enak dostop do sodelovanja v družbi in gospodarstvu, da lahko odločajo o tem, kje, kako in s kom živijo, se prosto gibljejo v EU ne glede na potrebe po podpori in da ne doživljajo več diskriminacije. Pripravljen je bil sklop ukrepov vodilnih pobud in ena prednostnih nalog te strategije je tudi zagotavljanje dostopnosti pravice do prostega gibanja in prebivanja ter sodelovanja v demokratičnem procesu. V pilotnem projektu evropske kartice ugodnosti za invalide je sodelovalo osem držav članic Evropske unije, med njimi tudi Slovenija, ki je med vsemi prijavljenimi državami prejela največ razpisanih sredstev - takrat v višini pol milijona evrov, torej za pilotni projekt - je tudi prijavila najobširnejši in najnatančnejši projekt, ki je bil zastavljen, je zaključen, zastavljen v roku 18 mesecev. Pri nas tudi zakon o izenačevanju možnosti invalidov in pravilnik EU o kartici ugodnosti za invalide že urejata kdo je upravičenec in sam postopek pridobitve kartice. Glede na to, da je evropska komisija pri pripravi direktive za primer vzela pilotni projekt, bo pri spremembi zakonskih določil prišlo zgolj do manjših sprememb. Evropska parkirna karta za invalide bo izboljšana različica parkirne karte EU, ki bo v vseh državah EU omogočila uporabo parkirnih mest in objektov rezerviranih za invalide in bo nadomestila nacionalne parkirne karte. Parkirna karta EU za invalide je bila uvedena s priporočilom sveta in spremenjena leta 2008, določa pa standardiziran model parkirne karte EU, da se zagotovi njeno vzajemno priznavanje med državami članicami in s tem olajša prosto gibanje invalidov z avtomobilom. Uporabniki so se kljub pozitivni vlogi parkirne karte EU, ki je bila sprejeta na nacionalni ravni, srečevali s težavami pri njeni uporabi, saj so se kartice med seboj razlikovale in v drugih članicah EU včasih niso prepoznali. Poenotena evropska parkirna karta bo za vse uporabnike poenotena. Da se izognemo tem težavam in s tega naslova ministrstvo podpira predlog te direktive. Hvala.