Govor

mag. Andrej Rajh

Tako. Hvala lepa za vprašanja.

Torej Slovenija, bom šel kar po vrsti, Slovenija predlaga, da se omogoči ene 2024, vsaj 24 mesecev, mesečni rok za prenos teh sklopa direktiv v slovenski pravni red. Kot sem že na začetku povedal, torej mi obravnavamo sklop petih direktiv in če bi zdaj vsako direktivo v Pomorski zakonik prenašali posebej, potem bi morali, potem bi morali za vsak, za vsako direktivo posebej odpirati, odpirati zakon. Enkrat smo ga že imeli v parlamentarnem postopku v začetku letošnjega leta in če veste, da zakon ni naenkrat potrjen, ampak mora iti skozi Odbor za infrastrukturo, potem je prvo, drugo branje, sprejet na Državnem zboru in potem bi vse te zadeve morali petkrat mi, petkrat mi izvajati. Torej, tudi na nivoju Evropske unije bi morale države za prenos vseh teh petih direktiv, ki se prenašajo v Pomorski zakonik, petkrat vse te postopke voditi. Slovenija je že podpisnica, torej večina evropskih držav je že podpisnica te konvencije MARPOL in te zadeve preko druge konvencije izvaja. Pač mi želimo, da se vsebina konvencije prenese tudi uradno v evropsko zakonodajo in da bo, in poenotijo, bom rekel, vse, vse določbe izvajanja. Kot sem že še enkrat povedal, torej mi, Slovenija je podpisnica te konvencije MARPOL, mi te zadeve že izvajamo, glede na to pa, da smo, da je to zakonodajni sklop petih direktiv, jih želimo v naš pravni red prenesti na enkrat, jih med sabo tudi uskladiti. Zdaj si pa mislite, da najprej prinesemo eno direktivo, ne vem, direktivo o državi zastave, ki smo jo obravnavali pred dvema tednoma, pa potem ugotovimo, da je ena določba neskladna z določbo direktive, ki jo danes obravnavamo in je že iz tega stališča ekonomičnosti postopka smiselno, da vse te zadeve med sabo uskladimo in prenesemo v naš pravni red.

Kar se tiče čiščenja odpadnih ladij v slovenskem morju, torej praznjenja, torej veste, da imamo v Sloveniji nov, nov center za nadzor morskega prometa, ki tudi bdi nad prekrškom, nad prekrški v našem morju. Tudi to smo, tudi to smo obravnavali v Državnem zboru in na tem odboru. Kar se pa tiče predelave in čiščenja odpadnih vod iz ladij, bodisi potniških ali tovornih, torej pristanišče ima ustrezno službo. In v bistvu prepovedano je spuščati odpadke v morje in zato pač, ko potniška ladja prispe v pristanišče, se bodisi priklopi na luško infrastrukturo, bodisi če je tako velika, da mora čakati nekje v akvatoriju, pa se do nje pripelje posebna ladja in izčrpa komunalni ali kakršenkoli drugi odpad.