Hvala predsedujoča.
Predstavniki Vlade, spoštovane kolegice in kolegi. Odbor za delo, družino, socialne zadeve in invalide je na 23. seji kot matično delovno telo obravnaval zahtevo Državnega sveta za ponovno odločanje Državnega zbora o Zakonu o dolgotrajni oskrbi, ki ga je Državni zbor sprejel na 42. izredni seji. Po uvodni dopolnilni obrazložitvi predstavnika Državnega sveta, ki je opozoril na ključne pomisleke, zaradi katerih je Državni svet vložil zahtevo, da Državni zbor ponovno odloča o Zakonu o dolgotrajni oskrbi, je predstavnik Ministrstva za solidarno prihodnost predstavil mnenje Vlade in odgovoril na očitke iz zahteve Državnega sveta.
Z novim Zakonom o dolgotrajni oskrbi se med drugim odpravljajo pomanjkljivosti veljavnega zakona in zagotavlja sistemski vir financiranja. Na slednje so večkrat opozorili tudi razpravljavci. V razpravi so članice in člani odbora, ki Zakona o dolgotrajni oskrbi ne podpirajo, ponovno izpostavili, da je bil zakon v času njegove priprave v javni razpravi z zainteresirano javnostjo samo pet dni in zato ni primerno, da je obravnavan po nujnem postopku. Poudarili so, da zakon ni usklajen s socialnimi partnerji. Po njihovem mnenju je nedopustna shema financiranja, ki je določena bistveno drugače kot v veljavnem zakonu, predvsem s plačevanjem obveznega prispevka, ki bo dodatno obremenil slovensko gospodarstvo in upokojence. Med drugim so kot problematično ocenili ureditev, ki predvideva, da bodo Centri za socialno delo vstopne točke, saj Centri za socialno delo ne razpolagajo z ustreznimi kadri. Po njihovem mnenju bi zato bila primernejša rešitev, da je vstopna točka Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, ki ima že sedaj ustanovljene različne strokovne komisije za različna področja. Izpostavili so, da veljavni zakon ne predvideva različne vire financiranja in ne obremenjuje plač in pokojnin. Razpravljavci, ki Zakon o dolgotrajni oskrbi podpirajo so izpostavili, da je veljavni zakon pomanjkljiv predvsem zaradi odsotnosti sistemskega vira financiranja, veljavni zakon namreč predvideva vire iz neobstoječega demografskega sklada, donacij in evropskih sredstev. Našteti viri ne bi zadostovali za dolgoročno in stabilno financiranje dolgotrajne oskrbe, z novim zakonom pa se ureja sistemsko financiranje iz državnega proračuna ter z uvedbo obveznega prispevka, slednje je nujno potrebno za zagotovitev varne in kakovostne starosti. Poudarili so, da se obseg pravic z novim zakonom ne krči, temveč ostaja enak, pomembna pa bo vzpostavitev celotnega sistema dolgotrajne oskrbe s poudarkom oskrbe na domu. Po njihovem mnenju Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije ni primerna rešitev za vstopno točko, saj nima strokovnih komisij za reševanje tako kompleksnih vprašanj, kot so socialne pravice in dolgotrajna oskrba. Centri za socialno delo so zato primernejše rešitve za vstopno točko, saj imajo širšo vlogo v skupnosti, predvsem v smislu njenega poznavanja ter svetovanja in usmerjanja uporabnikov dolgotrajne oskrbe.
Po zaključeni razpravi je odbor v skladu z 91. členom Ustave in 84. členom Poslovnika Državnega zbora z večino glasov vseh članic in članov odbora sprejel mnenje, da je Zakon o dolgotrajni oskrbi ustrezen.
Hvala.