Spoštovana predsednica, spoštovane članice in člani odbora, vabljeni in vsi ostali prisotni! Uvodoma hvala za besedo. Hvala za to, da lahko nastopam v vlogi predlagatelja oziroma predstavnika predlagatelja. Sicer nisem član Odbora za pravosodje in zato si še v posebno čast štejem, da sem lahko danes tukaj. O korupciji se govori v družbenem diskurzu in v prevretem ozračju kot vlada trenutno v Republiki Sloveniji je čas, da se to iznese na javno prizorišče. 30 let, več kot 30 let je naša država, ta lepa Republika Slovenija, v krempljih in lovkah hobotnic in prepredena s takšno ali drugačno vrsto korupcije. Uvodoma moramo razjasniti sam pojem korupcije. Ni tako enoznačno kot se morda govori, kot je morda slišano v medijih, takšnih ali drugačnih, v pozitivnih ali negativnih zgodbah. Danes na prvem javnem forumu v Državnem zboru končno na glas in odkrito govorimo o problematiki korupcije v Republiki Sloveniji. Korupcija ni samo izmenjava tako imenovanih modrih kuvert ali pa gotovine iz roke v roko, pardon, ne iz roke v roko, iz mize v roko in pa štetje, korupcija je tudi vplivanje na kadrovanje, je tudi vplivanje na delovanje ali pa nedelovanje nekoga tako v javnem sistemu kot v družbah, povezanih z javnim sektorjem ali pa zasebnim kapitalom. V korupciji sta vedno dva ali pa trije, lahko je kdo tudi posrednik, vzame svoj procent in ta procent razdeli še z nekom drugim. Korupcija je rak rana te družbe. Zaradi korupcije imamo vsi manj, dajmo se tega na javni sceni enkrat zavedati, dajmo povedati in iznesti, da imamo vsi manj. Zaradi korupcije imamo nižje plače, zaradi korupcije imamo slabše javne storitve, zaradi korupcije se določene stvari ne zgodijo, določene stvari, ki se ne bi smele, pa se zgodijo in tako naprej. Zaradi korupcije ljudje ne zaupajo več nam, politikom, ki smo tu za to, da delamo za ljudi. Dajmo iznesti to enkrat na javno sceno. V 30-ih letih se je o tem šepetalo, govorilo po kuloarjih. Leta 2022 je prišla Svoboda, leta 2023 doživljamo medijski pogrom nad to isto Svobodo, nad predsednikom Vlade, nenazadnje, če želite, nad predsednikom stranke Gibanje Svoboda. Zakaj, si lahko razlagate sami, ker ne on ne mi ni želel igrati po utečenih smernicah, ki so 30 let ugrabljale to našo državo. Jaz sem star 36 let. Celo življenje se že ukvarjam z vašimi, kažem na javnost, preigravanji, dovolj je tega. Ne bom dovolil da moj sin ki je star 13 let še naprej živi pod pritiski pod vplivi skorumpiranih družb pod vplivi hobotnic pod vplivi mafijskih delovanj, saj to ni nič drugega, to je prekopirano iz 20. let prejšnjega stoletja, to so mafijska delovanja, vzeti denar, poskrbeti za svoje, vplivati na odločevalce. Svoboda se tega ne gre. Marsikdo bo rekel, ja, danes oziroma včeraj so vam pa ankete pokazale slabo in zdaj to pesem ptic trnovk. Kdor pozna delovanje Državnega zbora ve, da je treba za sejo poiskati prostor in čas že davno prej. Sam sem tudi predsednik delovnega telesa in ponosen sem na to, da sem danes tu in ponosen sem na to, da sem predsednik preiskovalne komisije, ponosen sem na to, da sem zaslišal Tatjano Bobnar in ponosen sem na to, da sem zaslišal Boštjana Lindava, in ponosen sem na to, da sem lahko izzval to kar sta povedala in to je eklatanten prikaz tega, kam korupcija vodi in kam sprege v politiki vodijo. Jaz imam tega dovolj. Zato sem danes tukaj v vlogi predlagatelja.
Mi smo kot koalicija na pobudo, ponavljam, predsednika Vlade, predsednika stranke Svoboda in koalicijskih partneric pripravili priporočila Vladi Republike Slovenije v zvezi z bojem proti korupciji. Enkrat za vselej se moramo zavedati, da izčrpavanje javnih sredstev ni nekaj kar bi bilo lahko spravljeno v predale, kar bi bilo lahko spravljeno v spise in za vselej umaknjeno z oči javnosti, tako na strani pravosodja, tako na strani policije, tako na strani gospodarskih družb, privatnega kapitala in nenazadnje nas kot politikov. Mi smo tisti, ki se moramo o tem pogovarjati in prvi smo, ki smo to naslovili iskreno. Ljudje več ne zaupajo nikomur oziroma zaupajo tistemu, ki je s korupcijo, ponavljam, s korupcijo, eno od vrst korupcije, prišel do vsesplošnega medijskega diskurza. S prstom ne bom kazal na nikogar, lahko pa preberemo tvit, kaj so tvate, ne X je, morda bi mogel k logopedu, če bi želel to prebrati, ker je zelo lepo našteto kaj vse je bilo narobe. Pa se dajmo pogovarjati, no, dajmo, ljudje. Ali bomo skrivali to v predale ali ne bomo? Ali bomo povedali nekaj o korupciji? Dajmo jasno, na tnalo, kaj je bilo v začetku 90 let, ali so bile orožarske afere, ali je bila afera Patria, ali je bil TEŠ 6.? Ali smo živeli od leta 2020 do začetka leta 2022 v takšnih in drugačnih ukrepih? Se je govorilo o malverzacijah, tako na ministrstvih kot pri kupovanju medicinske, takšne in drugačne opreme? Ne. Dajmo rajši zaupati tistim, ki mečejo dimne bombe za to, da bi svoje malverzacije prikrivali tako in drugače v prihodnost.
Morda je ena od ključnih točk bilo javno razkritje na eni od medijskih hiš, pa se bom popravil, pardon, ker sem rekel, da govorimo na odprti sceni, in da govorimo javno, na Pro Plusu, na 24 ur, eno od, navajam eno od aktualnih deviantnih ravnanj v eni od državnih služb, Družbi Republike Slovenije za avtoceste, pa to je, še enkrat ponavljam, eno od deviantnih dejanj, in to je tista kapljica, ki je prelila gladino tekočine iz čaše. Vseskozi smo spremljali obljube, izvrševanja, neizvrševanja nekih večjih premikov pa ne, in ko je prišlo do tega, da je nekdo dejansko zaoral to gladino, se ga ruši z vseh strani. Rajši kot z leve in z desne, se bom izrazil od zgoraj in spodaj. Korupcija tudi ni in kot sem že prej omenil, ima velike posledice na naše življenje, ampak ni nekaj imaginarnega, o čemer zdaj morda jaz razlagam. Tudi njenih posledic se moramo zavedati. Kar sem že prej omenil, zaradi korupcije imamo vsi manj, ima pa posledice tudi na našo varnost, tudi na naše okolje. S kolegi smo v ponedeljek bili na eni terenski seji, oz. na terenskem obisku na severnem primorskem in tudi tam so znaki zaznav korupcije. Danes, ko v medijih beremo naših naporov, naših že tudi dosežkov ne zaznavamo kot pozitivnih. Morda so vestička v kotu časopisa tam desno spodaj, vemo pa, kje je srce. Skrajni čas je torej, da se danes pogovarjamo o korupciji in da resno sprejmemo priporočila, ki smo jih v Svobodi s koalicijskimi partnericami pripravili in o čemer se bomo jutri na seji Državnega zbora še na širšem nivoju pogovorili. Morda sem prej prehitro izpustil medije in medijsko krajino. 15. Vlada Republike Slovenije je po 4. in 5. avgustu letošnjega leta v najhujšem dnevu v naravni krajini v Republiki Sloveniji, ko so nas prizadele poplave, ujme, plazovi, povodnje ukrepala takoj, ukrepala najhitreje, kar smo do sedaj videli. Občine so dobile plačila najhitreje, ljudem je bilo omogočeno, da se najhitreje obrnejo po pravo pomoč na pravo mesto in to je ta resnica. V medijih pa 100 plus nekaj dni beremo samo: "Vlada Roberta Goloba ni storila nič." - eklatantna laž in zavajanje. Rezultat korupcije. Rezultat tega, da so mediji, v večini medijska krajina podlegli nekim, bom rekel, spregam, nekim zgodbam, ki nimajo realne veze, s tem kakšni napori so od avgusta do danes bili vlagani tako na ministrstvih kot tu na Šubičevi. Šubičeva, Gregorčičeva, ni važno od 1. junija. oz. mi smo svoj mandat začeli 13. maja 2022, Vlada pa 1. junija 2022. Kaj dobivamo pod noge? Zgolj polena in neke namišljene zgodbe, ki nimajo veze z realnostjo. Resnica je celo diametralno nasprotna. Zdaj bom pa izrekel tisto besedo, ki jo do zdaj v svojem morda malo še malce daljšem uvodu nisem: "Korupcija je kaznivo dejanje!" Dokazana korupcija je kaznivo dejanje sum na korupcijo, je lahko politična zgodba. Lahko jo sučemo po kuloarjih lahko se z njo ukvarjamo marsikdo meče dimne bombe, da bi jo prikril marsikdo se je že usedel na Dob ali kam drugam pa se zaradi procesnih ali kakšnih drugačnih zvijač izvil iz tega. Mi pa smo tu, zato da temu več ne bo tako. Še enkrat ponavljam jaz osebno imam tega dovolj, pa imam trdo kožo. Sposodil si bom in pardon, ker to na javni sceni iznašam, ampak sposodil si bom najprej besede spoštovanega ministra za notranje zadeve, Boštjana Poklukarja, ki je včeraj na zaslišanju, na katerega sem prav tako ponosen, dejal: "Če si politik, moraš imeti debelo kožo in ni vsaka kritika oziroma opazka, pritisk." Sam sem se tega zelo hitro naučil. Sem eden od bolj ledenih mož v naši poslanski skupini in prenašam takšne in drugačne pritiske in ravno zato ne govorim čustveno, ne govorim na podlagi tega, kar morda v sebi čutim, kar v meni vre, ampak to, kar si zaslužijo moji, naši in vaši volivci, ker mene bi ob takšnih malverzacijah bilo sram, če bi svojim volivcem mogel tako lagati, tako prikrivati resnico. Sam sem izvoljen v volilnem okraju Celje 1, ki zaobsega občine Dobrna, Vojnik, Štore in pa del mestne občine Celje. Vsem sem še danes in vedno iskreno hvaležen za izvolitev in še danes iskreno zastopam ne samo interese volivcev, ki so me izvolili, ampak vseh prebivalcev teh okrajev, poleg tega pa jasno po Ustavi vseh državljanov Republike Slovenije in vsi državljani Republike Slovenije si zaslužijo živeti v pravni državi, pravna država pa ne sme poznati korupcije, ne sme jo poznati, le pa jo pozna in jo zazna, pa morajo odgovorni za to odgovarjati. Enkrat za vselej moramo presekati z vplivi iz preteklosti, z letom 1991, 1992, s tistim nesrečnim letom 1994, z vsemi aferami, ki so se zgodile, enkrat dokončno raziskati TEŠ 6 in se ne pripravljati že vnaprej. Čim se je v v naši, najprej politični, potem pa strokovni srenji začelo govoriti o verjetnosti gradnje jedrske elektrarne v Krškem, drugega bloka, ja, toliko, da niso že ustanovili posebne skupine, ki, preden smo se sploh odločili, je že skupina, ki se bo ukvarjala s korupcijo v tem primeru, torej imamo to vgrajeno v gene ali kaj, ali smo, mislim, ali smo mi normalni. Prosim.
Želel bi, da danes iznesemo na javno sceno, da se na odprti sceni pogovarjamo, da nima nekdo narativa vse s čimer je naša družba obremenjena, kajti vlečemo en velik naložen voz, ne bom rekel česa. Predlagatelji menimo, da se je ob tem ponovnem porastu koruptivnih dejanj oziroma pojava korupcije in nečednih poslov rabot treba spopasti s tem in se povprašati kdo govori o integriteti, kdo govori o transparentnosti, nenazadnje, kdo in kako vodi organe, ki o tem govorijo. Imamo že nekatere analize, nekatere si želimo pridobiti, nekatere narediti na novo, to je del priporočil. Jasno in glasno obsoditi nečedna dejanja, kot sem že rekel, rabote, sprege, hkrati pa povprašati tiste, katerih polna usta so integritete zastopanja javnega dobra, izvolitve od vseh Ali vas ni sram? Resno. Bom morda uporabil besedo še enega od ministrov ki je na zaslišanju prejšnji mesec sedel ravno zaradi tega in stvari dal na javno, ker se bo sigurno pojavil v nasprotnih mnenjih in pričevanjih tistih, ki jim tale naša priporočila najbolj ne sedejo. Spoštovani minister Šarec. Besedo, ki ste jo večkrat uporabili, sem si sposodil in jo bom uporabil še večkrat. Farizejstvo je tisto česar si Slovenija ne zasluži in ja, na smeh mi gre, saj vidim posmehe. Hvala. Hvala. Lep pozdrav.
Farizeji in čisto nič drugega. To je najhujša in najbolj sprevržena oblika hinavstva. Nekdo, ki govori o vrednotah, nekdo, ki govori o integriteti si ne zasluži sploh mesta v javnem diskurzu. Ko pa ima priložnost za javni diskurz, naj pove, naj povabi, naj pa ne izkorišča proceduralnih in takšnih ali drugačnih metod za diskreditacijo, ne bom rekel nasprotnika, ampak tekmeca. To smo nekje slišali, da nismo nasprotniki, mi smo tekmeci, in počistiti pred svojim pragom je verjetno res najtežje. Marsikdo se bo na te moje težke izrečene besede sedaj obesil in bo rekel, glej, glej, glej, saj pa vi delate tako in tako, pa bom na svojem začetku še enkrat poudaril, da sem povedal, da sem ponosen na to, da sem predsednik preiskovalne komisije, ki preiskuje sicer samo en del morebitnih političnih pritiskov in vplivanja, in da imamo v teku pričanja, ki bodo pokazala še drugo plat medalje, kajti kovanec, če ga zasučeš, razen tistega tankega roba, ima vedno dve plati, a ne. Najlažje pa je pograbiti eno, se na njo obesti, jo do konca obirati, ko medijem vržeš kost, jo bodo pograbili. Ali bo ostalo preslišano? Sam ne bom dal zdaj odgovora, ne bom polagal nekomu besed in odgovorov v usta, ampak dajte enkrat končno spregledati. Ne govorim tega samo vam, spoštovani članice in člani tega odbora, še enkrat ponavljam, sam nisem član tega odbora in zato mi je še v posebno čast, da sem tukaj. Govorim to širši obči javnosti, to govorim državljanom Republike Slovenije in to ni pesem ptic trnovk, kot se sliši tukaj po kuloarjih, ali na Šubičevi, ali ko se s komerkoli pogovarjaš. Ja, sedaj vam ankete kažejo slabo, boste pa to. Pa saj se ve, saj pa je že opozicija, ki nam jo tako radi priklapljate kot prikolico, kar je bila opozicija od leta 2020 do 2022, stranke LMŠ in SAB. Saj so že takrat opozarjali na rabote 14. Vlade Republike Slovenije pod vodstvom Janeza Janše. Rabote, barabije, jemanje denarja, nič drugega. Danes na marsikaterem odboru, rad kaj nadomeščam, pa slišim katerega od poslancev, ki eno in isto priliko o izgubljenih denarnicah oziroma o praznih denarnicah goni, primite se za denarnice. Dajte pogledati no, kaj je naredila 14. Vlada in ali imamo res tako slab spomin, ali imamo državljani Republike Slovenije tako slab… Pa to je zaničevanje, če to mislite. Vsi mi tukaj, politiki, ja, tudi Vlada, mediji, predvsem pa ljudje. Ali imam jaz tako umazano vest, da bi lahko eklatantno lagal in zavajal in prikrival in metal pasje bombice in dimne zavese za vaše robote? Ne. Zato je bil skrajni čas, da pripravimo to priporočilo. Še enkrat poudarjam izhodišč, je bilo res to, kar smo videli na prispevku o dejanjih v Darsu, tudi nekatere druge stvari so se po poplavah prikazale, ko se je bolj ukvarjalo z vodotoki, ko se je bolj ukvarjalo s koncesijami, na tistem področju je pa morda to tema za kje drugje, ampak tisti, ki se najde se mu bo hitro kolcalo. Učinkoviti ukrepi ne morejo priti čez noč, to vemo. Marsikdo bo rekel: "Saj ste pa že leto pa pol, vse bi morali" ja, seveda, Robert Golob ima magično palčko in bo zamahnil z njo Slovenija je rešena. Ne, tudi meni je to jasno, tudi mojim volivcem, tudi članom naše stranke, nenazadnje tudi koalicijskim partnerjem je to kristalno jasno. Želel pa bi poudariti, da se je veliko, ne marsikaj, veliko, ogromno postorilo. Napori so bili vloženi, predvsem pa po 4. in 5. avgustu, ampak po 4. in 5. avgustu, ko smo spet doživeli eno od katastrof v Republiki Sloveniji, je prikladen čas za medijski pogrom, predvsem nad Svobodo. Kaj pa je v bistvu Svoboda, Gibanje Svoboda kot stranka? Eden od predlagateljev skupaj s koalicijskima partnericama je stranka, ki je nastala ravno zaradi tega, združenje dobro mislečih, pozitivno usmerjenih, aktivnih in delovnih ljudi, ki si želijo spremeniti stvari v Republiki Sloveniji na bolje. Ne, fantje, tu je pa naš playground, igrišče, se opravičujem za tujko, v tega pa ne morete posegati, tu se pa mi že 30 let igramo, tu imamo pa mi navimena, naše in vaše prisesane, vi pa zraven ne morete.
Ali bomo izzive s katerimi smo soočeni reševali ali bomo pustili, da gredo naprej? Mi popuščali, ne bomo. 15. Vlada Republike Slovenije popustila ne bo ne pod takšnimi, ne pod drugačnimi pritiski. To povem javno. In javno se danes pogovarjamo. Korupcija, kuverta. Sem jaz podkupljen? Je kdo od vas podkupljen? Jaz podkupljen nisem, pa korupcija ni samo podkupovanje. Moja edina podkupnina je moja čista vest, za katero stoji 6500 in nekaj volivcev in 2 milijona prebivalcev Republike Slovenije, za katere se čutim odgovoren, nekateri se strinjajo z mano, nekateri se ne, ampak to je stvar političnega diskurza. Pa bomo spoštljivi? Bomo. Jaz bom za nekatere, si upam vnaprej trditi, da ne bodo, ker jih toliko že poznam, o korupciji pa bodo sodili organi, ki so za to poklicani. In želimo si, da tako na strani represivnih organov kot pravosodja končno naredimo korake v pravo smer k preprečevanju, najprej preprečevanju korupcije, tiste, ki pa so že bile storjene slabe stvari pa da se jih odkrije, razišče, obsodi. Priporočila so v treh točkah da Državni zbor Republike Slovenije torej tukaj sedeči predstavniki Odbora za pravosodje Vladi Republike Slovenije predlagamo ob ponovnem porastu koruptivnih dejanj eno temeljito analizo celotne zakonodaje in podzakonskih predpisov ki urejajo preprečevanje korupcije ki govori o integriteti transparentnosti in pa pregled Kazenskega prava v 2. točki. Na podlagi te analize pripravimo predloge zakonodajnih sprememb. Zakonodajne spremembe so nujne, če se želimo premakniti naprej in potegniti ta voz, ki je poln nečesa dalje in da ti ukrepi izboljšajo učinkovitost delovanja, omejujejo tveganja za korupcijo, kazniva dejanja, ki niso samo korupcija, kot sem jo prej opisal, vsa neetična, neintegritetna in druga nedovoljena ravnanja in vplivanja politike na podjetja, podjetij na politike. Skratka, to je ena taka, to je ena taka amorfna gmota, se je nekdo izrazil, res taka sočna beseda.
V 3. točki pa Državni zbor Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije, da v najkrajšem možnem času vrne predlog prenovljene Resolucije o preprečevanju korupcije v Republiki Sloveniji, ki bi jo pripravili v skladu z Zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije, koordinirala pa bi jo Komisija za preprečevanje korupcije KPK. Marsikdaj zaznamo, da je to brezzobi tiger, KPK nekaj odkrije, represivni organi pa bi to morali, bom rekel, ne kaznovati, pripeljati do tega, da tožilci opravijo svoje delo, da lahko sodniki opravijo svoje delo in tiste, ki si to zaslužijo, postavijo na hladno. Mi kot politiki pa enkrat za vselej tistim, ki si to zaslužijo rečemo na svidenje.