Govor

Lep pozdrav vsem skupaj!

Zdaj, najprej glede te organizacije dela, moram reči, da se nam pojavlja ponovitev tega, kar smo gledali konec avgusta, ko smo obravnavali osnovni zakon, kar kaže na neko slabo vodenje koalicije in ne samo na tej točki, ampak tudi pri številnih drugih vprašanjih, kar videvamo iz dneva v dan in verjetno, da če gre za slabo vodenje in slabo koordinacijo, ni odgovoren orkester, v katerem je 20, 12 ali pa 7 inštrumentov, ampak je odgovoren dirigent in bi bil čas, da se dirigent zresni ali pa koalicija zresni, in da začnete delo opravljati malo bolj profesionalno.

Danes ste dvakrat prekinili to sejo zaradi tega, ker niste pravočasno vložili amandmajev. Poslovnik je jasen, pravi, da je treba pač amandmaje vložiti do začetka obravnave posameznega člena. Mislim, da je bilo časa dovolj. Bistveno manj določb je zdaj v noveli, kot jih je bilo v zakonu in to kaže na neko neresnost, no, pri pristopu, ki pa ima seveda potem tudi posledice na vsebini pri tistih, ki jim je ta zakon namenjen. oziroma novela namenjena. Nekaj več o tem v nadaljevanju.

Zdaj, uvodoma bi pa jaz vseeno prosil, no, če bi lahko dobili malo bolj eksaktne podatke glede finančnih posledic preden začnemo razpravljati, ker če se spomnite, v osnovnem zakonu so bile takrat finančne posledice za leti 2023 in 2024 ocenjene na 167 milijonov evrov. 145 milijonov evrov več izdatkov in 22 milijonov evrov iz naslova manjših prihodkov. 167 milijonov. Pa je v tistem zakonu samo iz tega solidarnostnega davka bilo predvidenih 160 milijonov. Skratka, finančni učinki niso bili realno ovrednoteni. Bistveno, bistveno nasprotni so bili dejansko s tem, kar se dogaja in danes, ko obravnavamo novelo tega zakona bi jaz pričakoval, da bomo dobili na mizo podatek, koliko je bilo na osnovi tega zakona doslej sredstev izplačanih in koliko je bilo manj prihodkov iz tega naslova, pa tega nismo dobili. Slišali smo ministrico Bratušek, ki se je pohvalila, da ste po dveh mesecih končno uspeli akontacijo občinam nakazati, po dveh mesecih akontacije. Akontacije bi morale biti nakazane najkasneje do konca septembra, ne do konca oktobra, in da je tu 200 milijonov evrov. Ker danes imamo v tej finančni oceni predvideno, da je teh finančnih posledic za 160 milijonov manj na račun ukinitve solidarnostnega davka, da bodo ministrstva s prerazporeditvami zagotovila 6 milijonov, iz splošne proračunske rezerve 5 in 50 milijonov akontacije za poškodovane objekte. Od kje je ta številka 50 milijonov evrov? Če je osnova za to Ajda, pa so podatki jasni, znani, transparentni in danes pri oceni teh finančnih posledic najmanj kar bi moralo pisati, natančen razrez tega po posameznih regijah, koliko na Koroškem, koliko v Savinjski dolini, koliko v vseh ostalih regijah in koliko objektov to zadeva. Ker zdaj, lahko je ta ocena kolikor toliko realna in ustrezna, lahko je pa popolnoma mimo. Tega ne vemo. Iz tega, kar ste vi danes tukaj predložili, ne vemo. Tako da, predno nadaljujem s svojo razpravo bi prosil predstavnike Vlade, če nam lahko postrežejo z malo bolj natančnimi številkami. Se pravi, koliko je bilo doslej na podlagi tega interventnega zakona, ki smo ga sprejeli 30. ali 31. avgusta, izplačanih sredstev po posameznih področjih, in iz kje je cena teh akontacij za stanovanjske objekte v višini 50 milijonov evrov.

Toliko za enkrat. Potem bi pa prosil, če lahko nadaljujem.