Govor

Boštjan Šefic

Hvala lepa predsednica.

Spoštovani članice in člani odbora, ministrica, spoštovani kolegi! Uvodoma bi samo morda se navezal na ministrico in sicer v tem smislu, da vsi ukrepi, ki so bili do zdaj izvedeni in pripravljena, torej izplačana sredstva so bila namenjena občinam za to, da so se lahko zelo hitro organizirale, začele s postopki intervencij in seveda zdaj tudi že postopke sanacij tiste ključne infrastrukture, ki je bila v tej, kot je bilo že rečeno, največji naravni nesreči do zdaj, najbolj prizadeta. Naslednji korak, za katerega se je odločila Vlada, je seveda pomoč ljudem in celoten zakon pravzaprav gre v smeri pomoči ljudem. Vsi ukrepi, ki so navedeni, se neposredno dotikajo njih, razen nekaterih, ki segajo, oz. popravljajo ali dopolnjujejo predhodne torej zakon ali pa posamezne člene interventnega zakona.

Jaz bi želel morda samo nekaj dodatnih poudarkov, kar se tiče nadomestitvenih gradenj. Pri nadomestitvenih gradnjah gre pravzaprav za reševanje tistih najbolj prizadetih. Torej, to so tisti, ki so bodisi popolnoma izgubili svoje, torej pogosto zemljišča, svoje stanovanjske objekte in seveda nemalokrat tudi celotno premoženje, ki so ga imeli in seveda drugi, ki so danes neposredno ogroženi, zaradi bodisi nevarnosti poplav in predvsem v zadnjem času tudi plazov. Situacija se nam pravzaprav zelo hitro spreminja in v marsikaterem okolju tudi slabša, zato je seveda potrebno biti pripravljen na hitro ukrepanje in reagiranje takrat, ko je seveda to potrebno. Moram povedati, v pogovorih z ljudmi, se tudi pričakuje, da bomo reagirali hitro, da bomo hitro predstavljali alternative in jim seveda tudi ponudili rešitve za to, da bodo varni, zato da bodo lahko čim prej v najkrajšem možnem času prišli do alternativ in normalizacije bom rekel, na nek način njihovega življenja. Namreč tisti, ki živijo v okoljih, ki so danes ogrožena, za katere vemo, da se lahko nam pravzaprav zgodi vsak trenutek, bodisi zdrs plazu, bodisi ob takih situacijah, kot smo jih imeli zadnjih deset dni ob teh, bom rekel, ekstremnih padavinah, za katere stroka opozarja, da bodo tudi v prihodnje, da se bodo ti pojavi gostili ti ekstremni pojavi. Seveda, vse to terja, da poskrbimo za ljudi in seveda poskrbimo tako, da bodo ti ukrepi predstavljali ustrezno rešitev tudi za prihodnost, ne samo za ta trenutek, ampak tudi za prihodnost. Torej večamo ali povečujemo na nek način odpornost tudi na tem področju. In kot rečeno, pričakuje se, da bodo te rešitve hitre in učinkovite.

Vlada se je odločila, da ta ukrep umesti v interventni zakon ravno, zaradi razlogov, ki sem jih omenil. Prvič, zaradi potrebe in seveda pravzaprav, da poskrbimo za varnost ljudi. Postopek, ki je v zakonu seveda naveden je pravzaprav zahteven. Mi smo identificirali območja in objekte, ki so v, bom rekel, ogroženi. Državna tehnična pisarna seveda na tem intenzivno dela. Mi bomo do 17. novembra imeli ta spisek. Seveda se lahko zgodi tudi v naslednjem obdobju, da bo se še pokazala kakšna potreba za umestitev posameznega objekta ali pa tudi skupine objektov na ta spisek in seveda potem, ko bo in če bo in če boste zakon seveda sprejeli, potem bo stekel tudi formalni postopek, v katerem bo prvi korak seveda dokončna izdelava temeljitega vsestranskega strokovnega mnenja. Nosilec te aktivnosti je državno tehnična pisarna, zaradi česar se tudi, potem dopolnjujejo nekatere naloge Službe Vlade Republike Slovenije za obnovo po poplavah in plazovih, katerega del je državna tehnična pisarna. Ta mora predlagati oziroma natančno opredeliti objekte, ki jih iz razlogov, ki so navedeni v zakonu, jih je potrebno, bom rekel, odstraniti oziroma preseliti ljudi na nove lokacije, torej lokacije, ki so varne tako z vidika protipoplavnega zornega kota kot tudi z vidika plazov. Posebej bi želel izpostaviti, da seveda to mnenje bo temeljilo na delu državne tehnične pisarne in seveda tudi po potrebi drugih zunanjih strokovnjakov za posamezna vprašanja zato, da bo to mnenje utemeljeno, temeljito obrazloženo in bodo vidni jasni razlogi in dejstva, ki izkazujejo to nevarnost. Na podlagi tega bo služba pripravila osnutek sklepa. Osnutek sklepa bo objavljen in bodo, bo strokovna javnost oziroma vsa zainteresirana javnost seznanjena s tem osnutkom sklepa. Lahko bodo podali tudi predloge, pripombe, tudi mnenja in seveda na podlagi te javne objave in podajanja mnenj bo služba skupaj s stroko pripravila tudi odziv na sleherno pripombo, mnenje ali predlog in seveda to tudi javno objavila. Torej, na vsak posamezni predlog bo pripravljen odgovor. Nato sledi priprava tega predloga in pred obravnavo na seji Vlade se bo s tem predlogom, s tem predlogom sklepa seznanil tudi Svet za obnovo, Svet Vlade Republike Slovenije za obnovo, kjer je zbrano, mislim da je 18 vrhunskih slovenskih strokovnjakov z različnih področij in bo seveda ta predlog sklepa ocenil z vseh zornih kotov. In v kolikor ga bo potrdil, potem gre ta sklep v odločanje Vladi Republike Slovenije. Seveda zakon določa tudi več možnosti za katere se lahko posamezni lastnik tega objekta, ki je predmet te ocene in obravnave, odloči katera opcija je zanj najbolj primerna oziroma odgovarja njegovi dejanski situaciji. Seveda je prva ponudba države nadomestitveni objekt, potem pa so še tri ostale opcije, ki jih ne bom zdaj še enkrat posebej razlagal.

Skratka, seveda v tem zakonu je tudi torej predlog možnosti razlastitve v javnem interesu pri čemer je zelo pomembno izpostaviti, da gre pri tem za razlog varnosti. Ne moremo odlašati in ne smemo odlašati zato, ker bi v tem primeru prišlo do ogrožanja življenj in seveda tudi premoženja ljudi.

Morda kot informacijo samo še to, mi v službi in skupaj z državno tehnično pisarno pripravljamo tudi celoten, bom rekel, operativni postopek zaradi tega, da bodo o tem, kot sem rekel v kolikor boste sprejeli ta zakon, seveda da bodo ti postopki tekli hitro učinkovito in seveda v sodelovanju z vsemi prizadetimi, zato tudi kot veste lahko spremljate, z njimi imamo zelo intenziven dialog, v naslednjih dneh oziroma v naslednjih desetih dneh bomo imeli še vrsto, bom rekel, podobnih sestankov in seveda tudi potem individualno obravnavali in reševali vsak ta primer posebej zato, da bomo ne samo učinkoviti, ampak seveda tudi poskušali čim bolj omiliti ali pa iti na roke tistim, ki so se znašli v tej resnično najtežji situaciji.

Toliko morda za uvod. Hvala lepa.