Govor

Jure Trbič

Okej, prav, ampak no, ko smo že pri zakonih.

Po Zakonu o nevladnih organizacijah torej je, vsi vemo, je to proračunski sklad. Torej ne more se to kar malo arbitrarno tako narediti, zato ker je nekdo dal tako pobudo. Tu sem presenečen. Glede tega, kdo razume ime, se moram malce tudi sam strinjati s stisnjenimi zobmi, ker saj veste, vedno so ta birokratska dolga imena, ampak na kratko, da bomo vsi razumeli in zakaj je ta razpis tako zelo pomemben. Gre se za sredstva za demokracijo, za nekaj kar je pravzaprav v naši ustavni republiki sveto ali pač, ker nenazadnje, če to niso smiselno porabljena javna sredstva, seveda po transparentnem in strokovnih merilih, kar je nedvomno bilo, potem kakšen smisel analogno ima pa dajati javni denar političnim strankam za razvoj demokracije. V bistvu je tukaj odgovor na to, čemu dajati za to denar. Zdaj sama dejstva na to temo razpisa so bila že tudi večkrat seveda in povedana, skomunicirana in verjamem, da je ministrstvo izredno transparentno pristopilo k temu, dalo na voljo pravzaprav javno vse informacije in jih še vedno seveda daje. Če pa dovolite bi pa naštel nekaj malega dejstev v zvezi s tem razpisom, torej javnim razpisom za krepitev aktivnih državljanskih pravic in opolnomočenja nevladnih organizacij na tem področju ali na kratko za demokracijo. Torej, sam javni razpis so seveda strokovne službe na ministrstvu v sodelovanju s predstavniki petih drugih ministrstev, torej ne le našega, oblikovale in vodile in z vso iskrenostjo in vero v njih lahko povem, da z vso skrbnostjo in z najboljšimi cilji za pripravo in izvedbo tega konkretnega javnega razpisa je bila, kot vemo skladno s tem navedenim imenovana 13-članska strokovna komisija, ki jo je iz 6-ih ministrstev, ta komisija je kot po navadi izvedla vsa dela in naloge.

Sklepe o izbiri ali ne izbiri je podpisal državni sekretar 16. avgusta. Kot zanimivost, razen medijskega linča na izdane ne sklepe, česarkoli ni bilo nobene formalne pritožbe ali sproženih recimo upravnih sporov ali kakršnihkoli tožb. Še dodatno dejstvo, nobeden od ne članov komisije ne kdorkoli drug ni pravzaprav ne anonimno niti javno nasprotoval kakršnikoli odločitvi komisije ali celo naznanil kakšen sum nepravilnosti, ne po tistem dolgem birokratskem imenu, na kratko, po zaščiti žvižgačev, ne kakorkoli drugače, razen v primerno orkestriranem trenutku v javnosti. Tako, da dejstvo pa še je da na Ministrstvu za javno upravo je vedno in vedno seveda tudi v vso zahtevano dokumentacijo predalo tako medijskim hišam ali pa, nenazadnje, komisiji.

In zdaj, če gremo na predlagane sklepe, bom tako rekel, če grem, če smemo od zadaj na gor, verjamem, da sta drugi in tretji sklep pravzaprav popolnoma irelevantna. Namreč 3. točka govori o konkretno IPSU, ki je nenazadnje danes tudi formalno poslal na Ministrstvo za javno upravo, da se odpoveduje vsem sredstvom, tudi v luči pač vse te gonje, ki škodi tako njim, kot sektorju, kot tudi ministrstvu in s tem posredno tudi Republiki Sloveniji. To dodajam sam.

Kar se pa tiče tretjega sklepa, pardon, tretji je to. Kar se tiče drugega, še enkrat, mislim, ves razpis je objavljen, korektni postopki so, mislim, da je pač irelevanten.

Kar se tiče prvega, pa na kakšni pravni podlagi pa naj se to naredi? In ker je zakonitost, verjamem, vrednota, ki pomeni tako vam kot nam, enako tehtno vam na to vprašanje pravzaprav težko odgovorim, da ja.

Hvala.