Govor

Hvala lepa za besedo, spoštovana predsednica. Lep pozdrav ministru in pa ostalim gostom iz ministrstev! Takole nekako brez kvalitetnega šolstva brez kvalitetnega izobraževalnega sistema nekako ne moremo pričakovati dobrega razvoja države. In v tem momentu moram reči da smo nekoliko v zadnjih letih zaostali, morda se lahko celo tako izrazim, da nismo imeli tudi srečne roke pri imenih za vodenje ministrstev, ampak glede današnjega seveda tematike proračuna moram reči tudi to, da je tudi finančno ministrstvo imelo nekatere težave pri razporejanju zaradi določenih zadnjih dogodkov, seveda tudi pri Ministrstvu za izobraževanje, nekako smo s temi številkami, ki so skoraj podobne, kot so bile napovedane prvotno, zadovoljni. Moram se pa dotakniti tudi sam tega, da dejansko je ta moment v šolstvu nekaj perečih problemov in seveda predvsem ravnatelji, pa tudi SVIZ, opozarjajo na pomanjkanje učiteljev. SVIZ predvideva nekako med 4 in 5 tisoč učiteljev in vzgojiteljev manjka in zaradi tega seveda je bilo pričakovati, da se bo tukaj naredilo kaj več in te številke iz proračuna niso nekako, ne bom rekel zadovoljive, niso spodbudne, da bi se popravilo. Kajti v letu 23 je bil narejen razpis za štipendije, in sicer je bilo nekako zagotovljeno po osebi 200 € in pa številka, ki je bila namenjena za tisto, za tisti razpis dejansko je pa znesla za sto štipendij. Sedaj imamo med temi 4 do 5 tisoč učiteljev manjka pa, če računam, da je bilo 200 € namenjenih za 23, pa če bi ta številka ostala enaka, potem imamo zagotovljenih okvirno 150 štipendij za pedagoške poklice, ki pa dejansko tudi s temi štipendijami ne bomo nič rešili, kajti to so rešitve za štiri leta naprej, pet let naprej. Mi imamo ta moment tolikšno pomanjkanje učiteljev, pa tudi v prihodnosti bodo se, ker smo se, ker so učitelji pač po letih toliko stari, da se bodo hitro upokojevali, bomo mi dejansko imeli takšen manjko, da bo dejansko kolaps ali pa sesutje sistema. Zakaj govorim še enkrat o tem? Tudi če bi deloval nov zakon o plačnem sistemu, če bi ta zadeva tekla naprej, bi mi danes morali imeti ukrepe, ki bi prijeli, ki bi začeli učinkovati čez pol leta, eno leto. Ti vsi, zadeve, ki pa se sedaj nekako obetajo, pa ne. Zaradi tega tudi mene skrbi, da za teh 376000, za štipendije je to, bom rekel, neki minorni ukrep, ki dejansko ne bo prinesel hitrih rezultatov in verjamem, da imate še kakšne druge ukrepe, da rešite stisko pomanjkanja učiteljev.

Naslednja zadeva. Če se morda samo še dotaknem tega, da imamo v visokem šolstvu nekako po novem, ko so se pač zadeve razdelile, tudi sredstva za seveda znanost in tudi ta sredstva je bilo napovedano drugače kot je ta moment vidno iz te dokumentacije. Pa še tole, koliko, to je pa nekako vprašanje ali pa pobuda za konec, koliko se razvija in seveda izvaja in razpisuje vpisna mesta po tem kaj gospodarstvo potrebuje? Kajti to je pa tisto, kar smo že večkrat povedali, da dejansko mi poklicev za katere v gospodarstvu nimajo kam s tem si kaj dosti država pri razvoju ne bo pomagala in za vsak program bi morali približno vedeti, da je tudi zaposlitvene možnosti za osebo, ki konča program. Hvala lepa.