Govor

Hvala lepa.

Želi še kdo razpravljati? V nasprotnem primeru zaključujem razpravo.

In prehajamo kar na odločanje. In ker k stališču ni bilo predlaganih amandmajev v odboru, predlagam, da sprejme naslednje mnenje: Odbor za zdravstvo podpira Stališče Republike Slovenije do Predloga uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o varnosti igrač in razveljavitvi direktive 2009/48/ES, EPA 1072-9, EU ES 180 in predlaga pristojnemu Odboru za zadeve Evropske unije, da ga sprejme.

Želi kdo razpravljati o predlogu mnenja? Ne. V nasprotnem primeru prehajamo kar na odločanje.

Glasujemo. Ugotavljam, da je od 13 navzočih 13 poslancev glasovalo za, nihče ni bil proti.

(Za je glasovalo 13.)(Proti nihče.)

Ugotavljam, da je mnenje sprejeto.

Odbor bo v skladu s 154.h Členom Poslovnika Državnega zbora kot matično delovno telo pripravil mnenje in ga posredoval Odboru za zadeve EU, ki bo kot pristojno delovno telo na svoji seji sprejelo odločitev. Predlagam, da odboru poročamo pisno.

S tem zaključujem 1. točko dnevnega reda in prehajamo ... Oziroma A1. točko dnevnega reda.

In prehajamo na 1. IN 2. TOČKO DNEVNEGA REDA, IN SICER PREDLOG SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2024 IN PREDLOG PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2025.

Predlagam, da obravnavo obeh točk združimo, in sicer da damo najprej besedo predstavnikom predlagatelja, nato, kot je praksa, bomo razpravljali člani in članice odbora.

Gradivo za razpravo, torej Predlog sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2024 in Predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2025 s pripadajočimi dokumenti so objavljeni na spletnih straneh Državnega zbora, vsem dostopni.

Na sejo so bili vabljeni tako predstavniki Ministrstva za finance kot tudi Ministrstva za zdravje.

In predlagam, da kar pričnemo z razpravo obeh proračunov. Do tega trenutka nismo prejeli nobenega amandmaja niti predlog za amandma odbora.

Predlagam, da damo najprej besedo predstavniku Ministrstva za finance, pa če se uvodoma predstavite zaradi magnetograma. Hvala.

KATJA PEPELNAK (predstavnica MF): Lepo pozdravljeni in hvala za besedo. Sem Katja Pepelnak in s strani Ministrstva za finance bom uvodoma podala nekaj osnovnih informacij v zvezi s proračunoma, ki jih imate danes pred sabo, Ministrstvo za zdravje oziroma predstavniki Ministrstva za zdravje bodo pa potem podrobneje predstavili njihov finančni načrt.

Priprava obeh predlogov proračunov je potekala v negotovih makroekonomskih razmerah, ki izhajajo iz globalne situacije, zaznamovane s povišano inflacijo ter obsežne naravne nesreče, povezane s poplavami. Tako so spremembe v letu 2024 v največji meri povezane z odpravo posledic in obnovo po naravnih nesrečah v letu 2023. V prihodnjih dveh letih bodo v ospredju ukrepi za pomoč in obnovo prizadetim območij, prizadetih območij, podprti tudi z evropskimi viri iz mehanizma za okrevanje in odpornost ter evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021-2027. Med te ukrepe sodijo obnova cestne in vodne infrastrukture, ukrepi povezani z okoljem, odpadki, plazovi, gozdovi in kmetijstvom, pomemben del pa predstavljajo tudi ukrepi za povračilo škode gospodarstvu in pomoč prebivalstvu.

V Predlogu sprememb proračuna za leto 2024 se načrtuje 14 milijard evrov prihodkov, ki izhajajo iz ocene pobranih prihodkov v preteklem letu ter jesenske napovedi gospodarskih gibanj UMAR. Načrtovani prihodki so v primerjavi s sprejetim proračunom za leto 2024 višji za 1,5 % in na drugi strani 16,2 milijardi evrov odhodkov, ki vključujejo 1,1 milijardo evrov za odpravo posledic poplav. Načrtovani odhodki so v primerjavi s sprejetim proračunom za leto 2024 višji za 4,7 %, s predlogom sprememb proračuna za leto 2024 pa načrtujemo za državni proračun proračunski primanjkljaj v višini 2,2 milijardi evrov oziroma 3,3 % BDP. V predlogu proračuna za leto 2025 pa se načrtuje 14,6 milijard evrov prihodkov, ki izhajajo iz ocene pobranih prihodkov v letu 2023 ter jesenske napovedi gospodarskih gibanj UMAR.

Načrtovani prihodki so v primerjavi s Predlogom sprememb proračuna za leto 2024 višji za 4 %. Na drugi strani pa seveda odhodki, in sicer načrtovani v višini 15,8 milijard evrov, kjer se poleg sredstev za naravne nesreče zvišujejo tudi sredstva za varovanje okolja ter zdravstveno varstvo. Načrtovani odhodki so v primerjavi s Predlogom proračuna za leto 2024 nižji za 2,5 %, s Predlogom proračuna za leto 2025 pa načrtujemo za državni proračun proračunski primanjkljaj v višini 1,3 milijarde evrov oziroma 1,8 % BDP.

Na koncu naj dodam še, da bodo vse okoliščine priprave proračunov predstavljene na matičnem Odboru za finance, kakor tudi vsa pojasnila, odgovori, ki bi se morebitni pojavile na današnjem odboru kot vprašanja.

Hvala lepa.