Hvala lepa, predsednik. Gre za v bistvu predlog stališča Republike Slovenije do predloga direktive Evropskega parlamenta in Sveta glede nadaljnje rešitve in nadgradnje uporabe digitalnih orodij. Moram reči, da je to nadaljnji korak k digitalizaciji na področju prava družb v Evropski uniji, ki se je pa seveda začela šele v letu 2019 s sprejemom tiste prejšnje direktive. Ta direktiva je določila pravila za v celoti spletno ustanovitev kapitalskih družb, spletno registracijo podružnic tujih podjetij in pa spletni vpis dokumentov. Tokratni predlog posega pa v dve direktivi. Eno je direktiva o družbah z omejeno odgovornostjo z enim družbenikom in pa direktivo o določenih vidikih prava družb. Samo dovolite mi, da izpostavim nekaj predlaganih ukrepov, gre za razkritje informacij o zasebnih družbah in skupinah družb v poslovnih registrih in javni dostop do teh informacij s tako imenovanimi digitalnimi orodji. Potem je pozornost usmerjena tudi na dodatno preglednost podružnic družb iz tretjih držav. In to je zdaj tudi zelo pomembno. Podatki v zvezi s temi podružnicami, ki prihajajo iz tretjih držav bodo morali biti javno dostopni preko sistema povezovanja poslovnih registrov. Potem s predlogom te direktive se zagotavlja večja preglednost in lažji dostop do najpomembnejših podatkov družb pri teh povezovanjih poslovnih registrov. Tako, da to je to.
Drugo, kar bi rad izpostavil in je pomembno, v poslovnih registrih se hormonizira in krepi predhodno preverjanje oziroma preventivni nadzor podatkov pred vpisom v tako imenovani poslovni register. Zato pa, da bi bili podatki kar se da v registrih točni, zanesljivi in ažurni, bodo morale družbe predložiti kakršnekoli spremembe teh podatkov najkasneje 15 dni od datuma, ko bo prišlo do teh sprememb. Tako, da to. Potem pa seveda direktiva, tako kot vse direktive, pa ne vemo, če je res tako, ampak skrajšujejo postopke in zmanjšujejo upravne bremene pri čezmejnem poslovanju. Včasih je pa seveda v realnem svetu mogoče drugače, ampak bistveno lažje je kaj zapisati v listku kot pa potem odrealizirati. S to direktivo se bo tudi zagotovila podlaga za večjezični standardni vzorec digitalnega pooblastila Evropske unije.
No in mi smo na, tukaj bi zdaj počasi zaključil, na Ministrstvu za gospodarstvo smo na podlagi vseh prispelih stališč in pripomb zainteresirane strokovne javnosti, ki je tudi navedeno v tem gradivu, stvari opozorili. Hkrati pa so se pismi bili izpostavljeni tudi nekateri pomisleki in vprašanja na katere moramo biti pozorni pri usklajevanju končnega besedila direktive, gre seveda za to vprašanje sorazmernosti administrativnih in finančnih obveznosti, tako da tudi Odbor za gospodarstvo to direktivo podpira in predlagam, da v tem besedilu tudi sprejmemo. Hvala lepa.