Govor

Mojca Pirnat

Hvala za besedo.

Zdaj mogoče najprej pri investicijah. Investicijska poraba seveda se bo povečala tudi zaradi visoke inflacije, ki je seveda posledica rasti tudi na svetovnih trgih energije in surovin. Te absorpcijske sposobnosti gospodarstva, menimo da smo, da so premagljive, seveda z ustreznimi postopki javnega naročanja, za izboljšanje koordinacije med deležniki, krepitvijo nadzora nad izvajanjem projektov, seveda pa pri tem ne sme biti dvoma, da so seveda investicije gonilo gospodarstva.

Kar se tiče investicij, bi mogoče dodala še to, da se v letošnjem letu zaključuje kohezija za obdobje 2014-2020. Ravno s tem namenom imamo tudi načrtovana dodatna sredstva, tako imenovane over-commitmente v višini 15 %, s čimer bomo tudi zagotovili 100 % črpanje sredstev.

Bi dodala mogoče še to, da smo po podatkih Evropske komisije, da je Slovenija z 92 odstotno stopnjo absorpcije na 6. mestu med vsemi članicami, tudi prejšnjo kohezijo smo realizirali 100 %, tako da tudi tukaj mislim, da ne bo težav. Imamo seveda tudi v povezavi z gospodarstvom in tako naprej, tudi načrt za okrevanje in odpornost. Kot verjetno veste, je Slovenija letos aprila prejela izplačilo prvega obroka nepovratnih sredstev v višini 50 milijonov evrov. To pomeni, da smo iz evropske blagajne v državni proračun do sedaj prejeli 281 milijonov evrov, če upoštevamo še predplačilo iz septembra 2021. Iz namenskega proračunskega sklada za izvajanje NO je bilo do sedaj izplačanih 200 milijonov evrov, seveda pa se tudi zamikajo nekateri mejniki in cilji v kasnejše obdobje, kljub vsemu pa pričakujemo, da bi lahko že letos septembra poslali tudi zahtevek, drugi zahtevek naprej.

Kar se tiče gospodarstva. Ja, seveda, zaradi reorganizacije je težko primerjati leto prej, ker pač, če konkretno gledamo Ministrstvo za gospodarstvo, vemo da je šel, regionala na novo ministrstvo, na MKRR in seveda je pridobil šport, tako da bi pač mogli potem konkretno po postavkah gledati kaj se zvišuje, kaj se znižuje, ampak dejstvo je, če gledamo gospodarstvo kot tako, so se mu sredstva povečevala.

Kar se tiče tudi, ko ste omenjali ministrstvo, se pravi, bivšo Službo Vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, tukaj bi tudi povedala, da zaradi tega ker se je začelo kasnejše izvajanje nove kohezijske politike 2021-2027, smo v predlogu rebalansa znižali te vrednosti, sredstva so se prestavila iz rezerve Ministrstva za finance na novo ministrstvo in seveda sredstva so se znižala. Ministrstvo, se pravi, za kohezijo, je pripravilo predlog oziroma je sprejelo nov program za obdobje 2021-2027 in tudi za obdobje 2014-2020. Na podlagi vseh. krat in tudi za obdobje 2014-2020 na podlagi vseh, se pravi predlogov ministrstev.

Kar se tiče vsebinsko, resorji, kot veste, dobijo zgornji limit za posamezen resor in na nadskupini. Seveda največ manevrskega prostora imajo na integralnih sredstvih. Kje so njihove prioritete, določijo sami, ne, tako da če so pač se odločili, da bodo, ne vem, na nekateri proračunski postavki namenili manj sredstev, in glede na njihovo zakonsko podlago je pač to njihova pristojnost, njihova vsebina. Kar se tiče lokalne samouprave, kmetijstva, podjetništva in tako naprej, če primerjamo s preteklimi leti, lahko pač ugotavljamo, ne glede na to, da je bil covid, ne glede na to, da je draginja, so se te politike od leta 2019 zviševale, tako da to je, kar se tega tiče. Potem za zdravstvo bi pa še posebej poudarila, da da v skladu z Zakonom o investicijah v javne zdravstvene zavode, katerih je seveda ustanovitelj Republika Slovenija, se sredstva za investicije zbirajo tudi na posebnem računu, se pravi na proračunskem skladu, ki je pri Ministrstvu za zdravje v višini 123 milijonov evrov. To iz tega gradiva ne vidite, ker je to pač podračun. Dinamika investicij se pa ni črtala zato, ker bi bilo manj denarja iz tega, iz tega naslova, ampak zaradi tega, ker se zamika dinamike investicij glede na prejšnjo predvideno časovnico. Kar se tiče dolgotrajne oskrbe, ja, je načrtovano v finančnem načrtu Ministrstva za solidarno prihodnost v višini 42 milijonov. Pri finančnem načrtu Ministrstva za zdravje pač ni več planirano, ker je šlo pač za prenos na ministrstvo.

Pogledam, če še kaj takega … Kar se tiče kadrov smo že večkrat poudarili, da, in tudi že prvotno vladno gradivo oziroma tudi zakonodaja je bilo obrazloženo, da se zaradi nove reorganizacije sredstva, da se dodatna sredstva za to ne bodo namenjala in da jih morajo pač resorji zagotavljati znotraj svojega finančnega načrta. Mogoče toliko zaenkrat, če pa na kaj nisem odgovorila, pa prosim, če mi lahko še kakšna podvprašanja.