Govor

Nataša Musar Mišeljić

Najlepša hvala. Pozdrav tudi z moje strani. Mogoče za začetek povem, da je v letu 2021 Zavod za zdravstveno zavarovanje upravljal sredstva v vrednosti dobrih 900 milijonov evrov, da je ustvaril za 3 milijarde 639 milijonov prihodkov, kar je 12 odstotkov več kot leto poprej, ter za 120 milijonov manj odhodkov, kar pomeni, da je ustvaril konec leta presežek v tej vrednosti. pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. Največji del sredstev tukaj je namenjen za transfere izvajalcem zdravstvene dejavnosti, logično in na tem področju smo ugotavljali, da Zavod za zdravstveno zavarovanje ni obvestil ministrstva o začasnem prevzemu programa, kot je to določeno, da pri obračunu storitev ni upošteval pravilnih datumov spremembe plačnih razredov, kar je seveda vplivalo na vrednost obračunov, da v končnih letnih obračunih je nekatere zdravstvene storitve obračunal v nasprotju z merili splošnega dogovora in pa da je nekaterim izvajalcem priznal več in drugim manj zdravstvenih storitev, kot so jih dejansko opravili. Poleg tega zavod še vedno, tudi v letu 2021 ni začel izvajati nekaterih analiz, ki jih določa splošni dogovor. V zvezi z izplačili transferjev posameznikom in gospodinjstvom, to je drugi največji del sredstev, ki jih porabi Zavod za zdravstveno zavarovanje, smo ugotovili, da zavod tudi v letu 2021 še vedno izdaja odločbe o priznanju pravic do povračila stroškov specialističnega in bolnišničnega zdravljenja ter nabave zdravil in pripomočkov v tujini več kot 2 meseca po tem, ko dobi vlogo za priznanje, rok pa je po zakonu o upravnem postopku en mesec. Po drugi strani pa v nekaterih primerih povračila stroškov zdravstvenih storitev in medicinskih pripomočkov vrača kar na podlagi obvestil in o tem ne odloči v upravnem postopku z odločbo.

Tudi v letu 2021 se je nadaljevala zgodba z skupinsko obnovitveno rehabilitacijo in zdravstvenim letovanjem otrok in šolarjev. In sicer je tukaj bistveno opozoriti na to, to se namreč ne bo uredilo niti s spremembo zakona, ki bo začela s 1. 1. 2024 veljati, da se o teh pravicah ne odloča v upravnem postopku, kot to določa Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, pač pa se odločanje o pravicah z razpisom prenese na organizatorje teh programov, kar pomeni, da zavarovanci, ki so do teh pravic upravičeni, nimajo možnosti pravnega varstva, to je problem. Računsko sodišče to na to zgodbo že nekaj časa opozarja, ravno zaradi tega, ker konstantno prejemamo pobude upravičencev, ki leta in leta pravzaprav do teh pravic, do teh storitev ne pridejo. Dodati moram še to, da smo pregledali tudi razpis, ki ga je zavod izvedel in izvajanje tega razpisa in ugotovili, da je zavod potrdil in izplačal pravzaprav opravljene storitve na podlagi nepopolnih vsebinskih in finančnih poročil, kjer so manjkale ravno stvari v zvezi s pritožbami, čeprav pogodba organizatorje in izvajalce k temu zavezuje, torej manjkali so podatki o tem, koliko je bilo pritožb, kakšne vrste pritožbe in kako so bile rešene. Tako, da tukaj, kot rečeno, no, tudi s 1. 1. 2024 ta problem rešen ne bo.

Glede samega poslovanja služb zavoda, se pravi tega poslovanja v ožjem smislu, smo nekaj nepravilnosti ugotovili pri javnem naročanju. Tudi v letu 2021 je zavod zaposloval brez javne objave, poleg tega pa ni omogočil vsem kandidatom dostopnosti do delovnih mest pod enakimi pogoji. Izplačal je prenizke odpravnine ob upokojitvi. Na nepravilnosti v zvezi z izplačili delovne uspešnosti za povečan obseg in dodatkov za delo v manj ugodnem delovnem času, ki so sicer vrednostno manj pomembne, smo pa opozorili predvsem zaradi sistemskih tveganj, ki smo jih ugotovili, se pravi zaradi nekih sistemskih napak, ki so privedle do tega, da smo mi na našem vzorcu ugotavljali določene manjše nepravilnosti. Zavod je vse nepravilnosti, za katere je to možno, odpravil do izdaje revizijskega poročila, zaradi česar sedaj nismo zahtevali odzivnega poročila in se revizijski postopek za izdajo poročila tudi zaključi. Toliko zaenkrat. Hvala.