Hvala za besedo.
Lepo pozdravljeni!
Ja, jaz moram reči, da me je osebno kar prizadelo, ko je prišla ta zgodba v javnost, ker sem od ministrice veliko pričakovala, veliko smo sodelovali in jaz mislim, da je to ministrstvo eno temeljnih ministrstev, okrog katerega se potem kot grozdi naberejo druga ministrstva, ker nekako usmerja delo javne uprave in vsi si želimo, da je javna uprava učinkovita in če bi šli delat zdajle na ulico anketo, bi verjetno ljudje rekli, ne glede zdaj na to, kar se je zgodilo z ministrico, da javna uprava ni dovolj učinkovita, da premalo dela, da si želijo boljše javne uprave in tako naprej in jaz mislim, da bi to ministri, to ministrstvo in ministrica, morali biti za vzgled.
Žal je iz tega potovanja, ki ne bi več ponavljala vsega, kar so moji kolegi povedali, razvidno, da se jim je zgodil en zdrs, ampak okej, zgodil se je, posledice so tukaj in resnično upam, da boste kot ministrstvo in prepričana sem, da boste ostali tudi vi tam, državni sekretar, vzeli ta nauk res zelo resno. Namreč, včasih, ko smo iz državne uprave morali malo več potovati zaradi dveh predsedovanj, se jih boste spomnili, predlani in leta 2008, takrat smo morda imeli malo večje delegacije, ampak smo morali za na Vlado, za vsako ime in priimek posebej obrazložiti, zakaj je tam, predvsem smo pa morali res pisati poročila in jaz mislim, da se lahko vsi skupaj in vi, ponovno, boste zgled, dobili boste nekoga od ministrov, vsekakor, da res vsemu javnemu sektorju daste to jasno sporočilo; naredili smo napako, iz te napake se bomo naučili dvoje, da je treba biti pri porabi javnega denarja varčen in transparenten. Varčen, torej, da se res omeji število članov delegacije in vsako večje število mora priti na Vlado z obrazložitvijo, ker mi ne smemo biti zdaj tako togi, da bi rekli, zdaj je dovolj 2 ali 3 ali 1 ali tako naprej.
Mi moramo ministrom zaupati, da si delegacijo oblikujejo glede na vsebine, ki jih tam pokrivajo, ker samo tako opravičujemo tudi proračunski denar, da grejo pač v tujino tisti javni uslužbenci, ki ali bodo tam aktivno sodelovali ali se bodo tam nečesa naučili in tega ne moremo omejevati, ampak da je dejansko se določi tudi kakšna naj bo praviloma delegacija in če je večja, morajo biti jasne obrazložitve zakaj in po drugi strani, kar je zelo, zelo koristno, da ti javni uslužbenci potem naredijo kratko in učinkovito poročilo, kjer se vidijo vsebine in kjer se vidijo cilji, ki so si zadani in da je potem to poročilo poslano vsem tistim, ki bi lahko jih to poročilo na nek način nagovorilo ali jim pomagalo k novim informacijam.
To smo včasih delali ali na svojem matičnem ministrstvu, včasih smo pošiljali poročila tudi s sosednjim ministrstvom in tako naprej.
Se pravi, za zaključek, jaz si res želim, da smo se vsi skupaj iz tega nekaj naučili in da ves javni sektor, tako kot je rekla kolegica Živčeva, tudi mi v Državnem zboru, v Državnem svetu, v vseh javnih zavodih jemljemo javni denar skrajno resno in se do njega tudi skrajno resno in odgovorno obnašamo.
To je tudi moj poziv, zato bom podprla vse sklepe, ki k temu težijo in seveda tudi poročilo zame je, ne vem kaj bo rekel predsednik, zame je tudi podaljšanje roka, da dobimo tako poročilo, iz katerega bomo dejansko videli kaj se je dogajalo tudi z vladnimi letali oziroma z najemi in z vsebinami predsednika Vlade, ki je letel, kam je letel, se jaz sama strinjam, pomembno pa je, da dobimo ta poročila, glejte, tudi v pouk tem ostalim, ki bodo v bodoče potovali. Torej, moramo se držati res nekega reda in k temu je pravzaprav namenjena tudi današnja seja komisije, ki jo je seveda podpiram.
Hvala lepa.