Govor

Gal Gračanin

Lep pozdrav!

Najlepša hvala za besedo.

Zakonodajno-pravna služba je v okviru svojih poslovniških nalog pripravila mnenje o obeh predlogih zakonov z vidika njune skladnosti z Ustavo in pravnim sistemom ter z zakonodajno-tehničnega vidika.

Zdaj glede na to, da je glavna vsebina, sploh upoštevaje amandmaje Vlade, nekako prestavljena v Zakon o šolski prehrani, bi se najprej dotaknil tega zakona. Ocenjujemo, da amandmaji Vlade ustrezno naslavljajo pomisleke iz mnenja, ob tem pa ugotavljamo, kot že rečeno, da se z amandmaji istočasno v celoti prenaša določitev pravice do brezplačnega kosila za vse učence iz 57. člena Zakona o osnovni šoli, v 4. in 13. člen Zakona o šolski prehrani. V zvezi s tem opozarjamo na predlagano ureditev pravice učencev do prilagojenega brezplačnega kosila, ki je sedaj urejeno v tretjem odstavku 4. člena Zakona o šolski prehrani in ki to pravico izrecno omejuje le na učence z medicinsko predpisano dieto. V nasprotju s temi učenci pa skladno s predlogom zakona do prilagojenega brezplačnega kosila niso upravičeni učenci, ki običajnega kosila ne morejo uživati, ker se prehranjujejo v skladu s svojim verskim ali drugim svetovno nazorskim prepričanjem. Na primer ne uživajo izdelkov živalskega izvora oziroma določenih vrst mesa ali pa ne uživajo mesa na določene dni v tednu.

Po oceni ZPS bi bila lahko predlagana ureditev pravice učencev do brezplačnega kosila v tem delu, zaradi neposredne in posredne diskriminacije teh učencev sporna z vidika pravice do nediskriminatornega obravnavanja iz prvega odstavka 14. člena v povezavi z 41. in 57. členom Ustave. Upoštevaje navedeno bi veljalo predlog zakona ponovno proučiti in ga po potrebi dopolniti na način, da bodo do prilagojenega brezplačnega kosila upravičeni tudi učenci, ki se prehranjujejo v skladu s svojim verskim ali drugim svetovno nazorskim prepričanjem. To je razširiti krog upravičencev do prilagojenega brezplačnega kosila.

Na koncu pa v zvezi z zakonom o šolski prehrani. ZPS še opozarja na vsebinsko in nomotehnično neustrezno besedilo novega 11. člena predloga zakona, kot izhaja iz amandmaja Vlade. Predlagana določba je namreč podnormirana, saj med drugim ne vsebuje kriterijev in meril za izbiro sodelujočih in ne določa razmerja med sredstvi, ki se za izvedbo pilotnega projekta zagotavljajo iz državnega proračuna in proračuna lokalnih skupnosti. Prav tako pa na več mestih odstopa od opredelitev izrazov v Zakonu o šolski prehrani.

Zdaj pa, če preidem še na naše mnenje o Zakonu o osnovni, predlogu Zakona o osnovni šoli. Tukaj pa v bistvu smo opozorili na nekatere pomanjkljivosti, ki pa se zaradi že omenjenega premika ureditve šolske prehrane iz 57. člena Zakona o osnovni šoli v Zakonu o šolski prehrani niso več relevantne, zato k predlogu zakona in amandmajem Vlade v tem delu, torej k Zakonu o šolski prehrani, ZPS nima pripomb.

Hvala.