Hvala za besedo, gospa predsednica.
Vlada z amandmaji, ki jih predlaga, želi, da v zakonu nedvoumno določimo, da govorimo o brezplačnem kosilu za učence v osnovni šoli, in to za tiste učence, ki šolo obiskujejo redno, in tudi za tiste, ki se na kosilo prijavijo oziroma abonirajo. Obenem želimo ohraniti besedo »subvencija«, govorimo o stoprocentni subvenciji in ne želimo uporabljati besede »brezplačno kosilo«. Potem želimo, da pojem zunanjih izvajalcev v zakonu še vedno ostane v šolski prehrani. Zakon govori seveda o šolski prehrani tako v osnovni kot v srednji šoli. V osnovni šoli sorazmerno zelo malo šol, ki pri pripravi šolskih kosil si pomagajo z zunanjimi izvajalci, še to v največji meri z drugimi vzgojno izobraževalnimi zavodi, v srednji šoli pa je problem večji, saj večina srednjih šol skoraj tričetrt pri pripravi prehrane sodeluje z zunanjimi izvajalci. Potem uvajamo novost, predlagamo pilotni projekt. Kaj je bistvo pilotnega projekta? Da bi pravzaprav v eni osrednji šolski kuhinji pripravili večje število šolskih kosil, s temi kosili z zdravim obrokom suportirali tudi večje število drugih osnovnih šol znotraj te centralne oziroma osrednje kuhinje. Zagotovili bi zdrava kosila, zagotovili bi javno naročanje na enem mestu, spodbujali bi lokalno pridelavo hrane, zagotovili bi boljši izkoristek časa in predvsem možnosti, ki jih ponuja sodobna šolska oprema v kuhinji. Kakovostni obrok, ki bi ga pripravili, bi seveda pomenil manj zavržene hrane, kar bi tudi s trajnostnega vidika bilo pozitivno in bi praktično pomenilo tudi manj ogljičnega odtisa. Če bi po pilotnem projektu tovrstni način hrane se izkazal za učinkovitega, bi seveda lahko k temu projektu, k temu načinu priprave hrane pristopile šole, ki bi za to izkazale potrebo in pa interes.
Rad bi se še opredelil seveda do začetka izvajanja zakona. Naš predlog je, da se zakon začne izvajati 1. septembra leta 2027.
Radi pa bi se opredelili tudi do vsebin ostalih amandmajev, predvsem do tistega, ki govori o zagotavljanju prehrane, ko so dijaki na praktičnem usposabljanju pri delodajalcu. Z menoj je tudi direktorica direktorata, ki pokriva srednje šolstvo, in bi želel, da za ta del ona obrazloži.
Dotaknil bi se pa še, da vse mora izhajati iz izhodišča, iz Zakona o šolski prehrani, ne pa iz krovnega Zakona o osnovni šoli.