Govor

Člani odbora, vsi ostali prisotni, lepo pozdravljeni!

Današnjo sejo bom vodila kot podpredsednica odbora po pooblastilu predsednice Lene Grgurevič.

Pričenjam 13. nujno sejo Odbora za pravosodje.

Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti naslednje članice in člani odbora: dr. Vida Čadonič Špelič, Tomaž Lah nadomešča Leno Grgurevič, Vera Granfol nadomešča Almo Intihar.

Sklic te seje ste prejeli 5. 10. 2023. Ker v dnevnem redu seje ni bilo predlogov za razširitev oziroma umik katere od predlaganih točk, je določen dnevni red seje kot je bil predlagan s sklicem.

Glede na to, da bomo danes obravnavali dva proračunska akta, odboru predlagam, da združimo obravnavo 1. in 2. točke dnevnega reda, če ste za to. Najprej bi dali besedo predstavnikom predlagatelja za predstavitev obeh predlogov aktov ter predstavniku Sveta sodnega, predstavnikov Sodnega sveta za predstavitev mnenja k predlaganim finančnim načrtom za sodišča, nato pa bi sledila razprava članic in članov odbora. Ste za? (Da.)

Prehajamo na 1. IN 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2024 IN PREDLOG PREDLOGA PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA 2025.

Oba predloga proračunskih aktov sta bila dne 29. 9. objavljena na spletnih straneh Državnega zbora. Kot gradivo smo prejeli tudi mnenje Sodnega sveta z dne 10. 10.

Na sejo so bili vabljeni Ministrstvo za finance, Ministrstvo za pravosodje in Sodni svet.

Odbor za pravosodje je v postopku obravnave predloga proračuna in njegovih sprememb zainteresirano delovno telo. Obravnavali ju bomo v okviru pristojnosti odbora, torej proračuna Ministrstva za pravosodje in njegovih organov v sestavi ter pravosodnih proračunskih uporabnikov. V skladu s petim odstavkom 157. člena Poslovnika Državnega zbora lahko zainteresirano delovno telo predlaga amandmaje k posameznim podprogramom pri tistih neposrednih uporabnikih iz posebnega dela predloga proračuna, ki zahtevajo njegovo delovno področje, pri čemer lahko predlog za spremembo izdatkov na tem področju uravnoteži s predlogom za spremembo izdatkov na drugem področju. Pri oblikovanju amandmajev je treba upoštevati določbo šestega odstavka 157. člena Poslovnika Državnega zbora glede upoštevanja pravila o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki. Za predlaganje amandmajev k predlogu sprememb proračuna se smiselno uporablja 157. člen Poslovnika Državnega zbora, pri čemer se lahko po petem odstavku 166. člena Poslovnika Državnega zbora amandmaji nanašajo le na tiste podprograme, ki so zajeti v predlogu sprememb proračuna.

Pričenjam z obravnavo Predloga sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2024 in Predloga proračuna Republike Slovenije za 2025.

Do tega trenutka nismo prejeli nobenega amandmaja kvalificiranih predlagateljev, niti predloga za amandma odbora. Predstavnike predlagatelja obeh predlogov sprašujem, ali želijo podati dopolnilno obrazložitev? Želi besedo predstavnica Ministrstva za finance, gospa Maruša Zmrzljak? (Da.)

Izvolite besedo.